Menü

Termelj kevesebb szemetet!

Feltűnt már, hányszor kell le- vagy kivinni a szemetet egy héten? A tíz évvel ezelőtti állapothoz képest mennyivel többször kell csomót kötnöd a zacskóra? Ha Te is unod, hogy ennyi hulladékkal kell együtt élned, tegyél a változásért!

„Te magad légy a változás, amit látni szeretnél a világban.” Gandhi bölcsessége sokunk életének alapját képezhetné, hiszen számos helyzetben tudnánk előre lépni ezzel az egyszerű, de annál sokatmondóbb tanáccsal.

Nyilvánvaló, hogy az emberiség által termelt hulladék eltávolítása nem megoldott. Egyre többet termelünk, de az eliminálás folyamata során zsákutcába kerültünk. Közben pedig a szemét csak szaporodik és szaporodik. Az üzletek polcain a design viszi a prímet, szívesebben vásároljuk fel a hívogatóan csinosra csomagolt termékeket, legyen szó ajándékról, zöldségről vagy pékáruról. Egyre nagyobb csomagokkal térünk haza a vásárlásból, s mire minden elfogy, két-három nagy zsáknyi szemetet is termeltünk. Mindezt miért?

Drasztikus változást érhetnénk el, ha mindannyian csak apróságokra figyelnénk oda.

Nézzük, mit tehetünk meg már ma!

Az üzletben ne tegyünk minden zöldséget zacskóba. Miután hazavittük, úgyis megmossuk őket. Ha zavar minket ez a változat, vigyük a saját vászonzsákjainkat!

Keressük fel a közelünkben lévő üzleteket, ahol kis mennyiségeket is vásárolhatunk, legyen szó fűszerről, zöldségről, bármiről. A magunkkal vitt vászontasakokba mérjük ki a szükséges mennyiségeket.

Kérjük a kávénkat a saját bögrénkbe, termoszunkba!

Mondjunk le az egyszer használatos tollakról, inkább használjunk újratölthetőeket!

Ételrendeléskor kérjük a saját edényeinkbe a fogásokat!

Vigyük magunkkal az üveg tárolóinkat, és abba kérjük a sajtot a boltban! A vászontáskáinkban a kenyeret is kényelmesen hazaszállíthatjuk.

Írjunk bevásárló listát, és szigorúan az alapján vásároljunk. Az élelmiszerek 25-30%-a rendszerint a szemetesben landol.

A sok műanyagba csomagolt tusfürdő és sampon helyett használjunk szappanokat. Hajmosáshoz külön kapható.

A kevesebb hulladék előállítására tekinthetnénk úgy is, mint egy életmódváltásra. Nem biztos, hogy menni fog egyik napról a másikra, de nem is szabad magunktól rögtön mindent elvárni. Egy biztos: már az első napokban is jobban fogjuk magunkat érezni az apró lépésektől, amelyeket megtettünk, és az út csak most kezdődik.

Bundás családtag érkezik

Legyen-e egy bundás kis társunk otthon? Egy szőrös családtag érkezésével kapcsolatban mindig van mit megbeszélni. Megbeszéljük, és eldöntjük, hogy lesz. Át kell gondolnunk, hogy ez bizony felelősséggel jár. Mégpedig nem kevés felelősséggel, hiszen egy másik élőlény sorsa és élete függ tőlünk.

Miért van szükségünk sematikus dolgokra az életünkben?

A körülöttünk lévő világ teli van átlagos, megszokott jelenségekkel. Ugyanaz a boldog befejezés a könyvekben, ugyanaz a kettősség a filmekben, ugyanúgy botladozó emberek a mozivásznon, és ugyanazok a tipikus életutak a barátaink között. A biztos pontokra épülő történeteknek pedig általában van keletje, s ezek sokszor az életünkben is megjelennek. De miért szeretjük a sémákat?

Elvágom, megégetem, beütöm… Háztartási balesetek

A háztartási baleseteknek és sérüléseknek megszámlálhatatlan formája van. Számtalan veszély leselkedhet ránk a saját otthonunkban is, ezeket pedig legtöbbször egy kis odafigyeléssel megelőzhetnénk, persze így is előfordulnak apróbb balesetek, sérülések. Mit tehetünk ilyenkor?

Az álhírek kiszűrése, szelektálása

Bosszantó belefutni olyan hírekbe, amelyekről később kiderül, hogy nem igazak. Márpedig manapság az interneten és a közösségi oldalakon sajnos szinte bárki írhat és terjeszthet valótlan információkat is . Egy kutatás eredménye szerint az idősebb korosztály hiszi el legkönnyebben az álhíreket. Vajon mi ennek az oka?

A tudatos vásárlás nem pénztárca kérdése

Sok rákkeltő anyagot, „szemét” kaját, adalékanyagot, műételeket és temérdek édességet veszünk, hozzádobunk mindig egy újabb műanyag szatyrot, néhány csokit, kekszet és plusz két nápolyit a fizetésre várva. Nem megvesszük, amit kell, hanem vásárolgatunk. Ha van is cetlink, kétszer annyi termék kerül a kosárba. Miért?