Menü

2 tipp, hogy mit kezdj magaddal, ha semmi sem jó

Rossz napok mindig léteztek, most is velünk vagy mellettünk vannak, és az élet jellegéből adódóan a jövőben is lesznek. Egy kapcsolat sem konfliktusmentes, egy ember sem tökéletes. De milyen gyors segítséget vehetünk igénybe azokon a napokon, amikor nem érezzük magunkat a helyünkön?

Sajnálatos, de a mai rohanó világunkban, amikor sokan igyekeznek az önismeret útjára lépni, azt követni, önmagunk felfedezésén dolgozni, még többen vannak, akik ennek ellenére is rosszul érzik magunkat. Olyan világot élünk, amikor férfiak és nők kellő energia-befektetéssel egyaránt érvényesíthetik magukat. Mégis mindannyiunkat elkap olykor-olykor egy nap, amikor nem találjuk a helyünket. Sokszor halljuk és olvassuk, hogy a rosszat ugyanúgy meg kell tudni élni, el kell tudni fogadni, ez mégsem olyan egyszerű. Most adunk két tippet, amivel viszont megkönnyíthetjük az aktuális helyzetünket.

Az írásról régóta köztudott, hogy terápiás célzattal is alkalmazható. Ezért érdemes fognunk egy füzetet vagy egy darab papírt, és néhány kérdést megválaszolni magunknak a lentebb felsoroltak közül.

Gondolj a párkapcsolatodra, vagy ha szingli vagy, egy jövőbeli kapcsolatra. Képzelj el néhány harmonikus helyzetet, s írd le őket magadnak röviden.

Gondold át, milyen viselkedésformák fontosak számodra egy kapcsolatban. Írj róla néhány gondolatot. (Például: Számomra nagyon fontos, hogy a társam akkor is kimutassa felém, hogy szeret, ha társaságban vagyunk. Nem fontos, hogy mindig együtt vagy egymás mellett legyünk, de számomra nélkülözhetetlen néhány romantikus pillantás vagy érintés.)

Tudsz-e nemet mondani egy társas kapcsolatban? Ez egy fontos kérdés. A nemet mondás nagyon nehéz, sokan egész életük során tanulják. Milyen helyzetekben mondasz bátran nemet? Skiccelj fel néhány helyzetet!

A másik nagyon egyszerű lehetőség, amihez bármikor lehet nyúlni, a „gyógyító zöld”. Nemcsak a fürdőkádban üldögélve, olvasva, gyertyafényben zenét hallgatva lehet önmagunkkal egyensúlyba kerülni. Ugyanezen hatás kifejtésére egy erdő is képes. Az illatok, a színek, a természet ereje, a környezetváltozás és a tudatos odafigyelés gyorsan kizökkenthet minket a szomorú nyomottságból. Jót tesz, ha sétálunk a fák között, beszívjuk a friss levegő illatát, és így a fizikális egészségünkre is pozitív hatást gyakorolhatunk. Egyensúlyba kerülhet a vérnyomásunk és a pulzusunk, és a stresszhormonok szintjét is csökkenthetjük ezáltal.

Ne hagyjuk hát, hogy a rosszkedv teljesen átvegye felettünk a hatalmat. Fogadjuk el, hogy létezik, hogy velünk együtt él, de tegyünk ellene, és zökkentsük ki magunkat a megszokottból egy-egy apró, de annál hasznosabb trükkel!

Segítség, kiégtem!

Kimerültnek érzed magad? Eltűnt a lelkesedésed, az életkedved? A kiégettség, vagy tipikus tünetei lehetnek ezek. Vajon mi az oka és hogy lehet tenni ellene?

A humor a legfontosabb! (és ez nem vicc)

A humor és a nevetés az életünk fontos része, segít átvészelni a szürke hétköznapokat, gyógyír a problémákra, nagyon pozitívan hat a párkapcsolatra, összefügg az immunrendszerrel

Neked mi a hobbid?

Nemcsak stressz-szintünket csökkenti, de életünket is változatossá teszi egy értelmes hobbi, egy hasznos szabadidős tevékenység, egy szórakoztató időtöltés. Neked mi a szenvedélyed?

8 ok, hogy miért menj táncházba egy sima buli helyett

Szórakozni mindenki szeret. Ennek vannak közismert, szűk körben ismert, és egészen sajátos módjai is. Kevesen tudnak ellenállni egy jó lagzinak, ahol élő zene és hangulatos díszítés biztosítja a táncos jókedvet. És ezt a hangulatot sok más buli is igyekszik megtartani. De ha valami újra vágysz, akkor mindenképpen próbáld ki a táncházat! Íme, nyolc érv, hogy miért.

A szóbeli nyelvvizsga stressze

Mindenkinek aki továbbtanulásra adja a fejét szembe kell néznie a nyelvvizsga nehézségeivel. Íme néhány tipp, hogy a szóbeli nyelvvizsga kapujában se rettenjünk meg! Hajrá, sikeres vizsgára fel!