Menü

Szedjünk-e probiotikumot, ha elutazunk?

Elutazni egy új célpontra üdítő élmény lehet. Azonban az utazás egyúttal mindig más ételt, vizet, időzónát és eltérő klímát is jelent. Ezek mind meg is terhelik a szervezetünket, és gyakran akár egészségügyi problémákhoz is vezethetnek, ami főleg az emésztőszervrendszert terheli meg. Az ételmérgezés és az utazók hasmenése két olyan állapot, amelyek egyeseket gyakran megbetegítenek a kirándulás alatt. A felfújódás és a székrekedés pedig két másik dolog, ami esetleg megesik velünk a nyaralás alatt.

Probiotikumok – védelmezőink utazáskor

A probiotikumok segítenek kivédeni ezeket a kellemetlen megbetegedéseket, így akár életmentőkként is tekinthetünk rájuk. A probiotikumok barátságos baktériumokat tartalmaznak, amelyek a beleinkben természetesen is jelen vannak. Ezek segítenek fenntartani a bélrendszer egészséges működését. A probiotikumok szedésével egészséges immunrendszert építhetünk magunknak.

A probiotikumok rendszerint egy baktérium keveréket tartalmaznak, amely többek között Lactobacillusokat és Bifidobaktériumokat tartalmaznak. Számos tanulmány bizonyította már, hogy a probiotikumok hatékonyak az élesztőgombák által okozott fertőzések elleni küzdelemben, ételmérgezések, valamint hasmenés alatt is. Egy meta-analízis szerint a probiotikumok alkalmasak lehetnek az utazók hasmenésének megelőzésére is.

Biztonságosak újszülöttek és gyerekek számára is. Számos formában elérhetőek a piacon, így iható formában is, így kaphatóak iható formában, kapszulában és csepp formában is, ami megkönnyíti a kicsiknek való adagolást.

Hogyan segítenek minket utazás közben?

Féken tartják a székrekedést.

A bélrendszer belső, mukózus borításán egy védőréteget képeznek, amely megakadályozza, hogy az ételből vagy vízből származó kórokozó baktériumok megtámadhassák azt.

Mikor érdemes probiotikumot szedni?

Az utazás előtt két héttel érdemes elkezdeni a szedését, így a jó baktériumok elszaporodhatnak a belekben. Ez optimalizálni fogja szervezetünk immunfunkcióit, és biztosítja, hogy az egészségünk utazás közben is megmaradjon. Fontos, hogy a probiotikum szedését a nyaralás alatt is folytassuk, valamint ha hazaértünk, még két hétig ajánlott bevinni őket.

Melyek az utazáskor legalkalmasabb probiotikumok?

A következő pontokat érdemes figyelembe venni a megfelelő probiotikum kiválasztásánál:

Fontos, hogy olyan készítményt válasszunk, amely szobahőmérsékleten is stabil. A fagyasztott verziókat utazáskor mellőzzük.

Ellenőrizzük a lejárati időt!

Nézzük meg a készítmény baktériumtartalmát! (30 milliárd CFU az utazáskor ajánlott mennyiség.)

Olyan probiotikumot válasszunk, amely többféle baktériumot tartalmaz.

Annak ellenére, hogy a probiotikumok egy fenntartható opciónak tűnnek a biztonságos utazáshoz, mindig tegyünk plusz intézkedéseket is. Ha nem muszáj, ne igyunk, együnk a helyi vízből, jégből és gyümölcsökből. Az utazók hasmenése ellen pedig védőoltást is javasolt felvenni, ha magas rizikójú területre tervezzük utunkat.

Az autofágia fiatalító hatása

Az autofágia egy sejtszinten történő, természetes regenerációs folyamat, melynek hatására csökken bizonyos betegségek kialakulásának az esélye, ezen kívül az életet is meghosszabbítja.

Milyen fehérjét egyek, ha nem eszem húst?

Szerencsére nem vagyunk egyformák. Van, aki húst hússal eszik, s fogja a fejét a vegetáriánusok, esetleg vegánok elvein. A növényi étrend követői pedig zöldséget, gyümölcsöket, gabonákat, magvakat esznek. Az azonban biztosan közös bennük, hogy fehérjére mindenkinek szüksége van.

Glutén hatása a pajzsmirigyre

Tudósok úgy gondolják, hogy amikor egy lisztérzékeny elfogyasztja a gluténnak nevezett búzafehérjét, amely ma már sok feldolgozott élelmiszerben megtalálható, az illető bélrendszere nem tudja azt rendesen feldolgozni.

Szervezetünk kálium forrásai

A kálium a szervezetünk számára egyik legfontosabb mikrotápanyag. Ez a 10 alapanyag segít abban, hogy sose szenvedj hiányt belőle!

Most már buktuk a nyári formát

A nyári alak télen készül, mégis vannak azonban, akik az utolsó mentsvárként még belefognak egy-két nullkalóriás rettenetbe, nulla szénhidrátos őrületbe, vagy víznapokba. Gyors megoldásnak tűnik, azonban csak újabb melléfogások a sok sikertelen próbálkozás listáján.