Menü

Egyedül élni szakítás után

Egy kapcsolat lezárása után meg kell tanulni ismét egyedül lenni. A lent olvasható tippeket a cikk írója kapta bátorításul, hogy átvészelje az átmeneti időszakot.

Fel fogsz épülni. Ez egy alapigazság. A múltbéli tapasztalatod igazolja ezt. Lehet, hogy egy vagy akár hat hónapba is bele fog telni, de ismét érezni fogod a békét és a nyugalmat, ami a kapcsolatod előtt is életed része volt.

Utazz szabadon! Ne tölts sok időt otthon egyedül. Próbálj olyan munkát vállalni, amelyek különféle helyeken zajlanak, vállalj önkénteskedést különböző érdekes helyszíneken.

Szocializálódj! Ne csak otthon ülj – menj, és találkozz emberekkel. Hívd meg a barátaidat rendszeresen vacsorára, egyszer vagy kétszer egy héten. Tarts telefonos kapcsolatot sokakkal. Minél szélesebb a hálózat, annál jobb lehetőségeid lesznek.

Az olvasás és a tanulás remek elterelő hadműveletek – használd őket jól és gyakran!

Zene. Hallgass jó minőségű zenét, hogy élvezni tudd a kedvenc csatornáidat.

Munka. Dolgozz jól és kitartóan! Emlékezz, hogy a legjobb eltérés az, ha jól dolgozol. Tudatosítsd magadban, hogy ha felveszed a munka ütemét, az segíteni fog lefoglalni a gondolataidat.

Ne pánikolj! Emlékezz rá, hogy a kapcsolat előtt is megbirkóztál mindennel egyedül. Nincs ok az aggodalomra. A csata csak pszichológiai jellegű.

Speciális támogató barátok. Készíts egy listát azokról, akiket ebbe a kategóriába sorolnál, akikkel tudsz beszélgetni, és megoszthatod velük az utadat. A speciális segítség nagyon fontos a gyógyulási folyamat során.

Nincsenek veszekedések. A veszekedések, amelyek a hullámvasút-szerű érzelmeket ébresztették benned a kapcsolat során, már nem lesznek jelen többé. Idővel ennek előnyeivel is jobban tudatában leszel.

Filmek. Nézz különböző filmeket a DVD gyűjteményedből, ha érzed, hogy szükséged van valamire.

Relaxáció és mozgás. Ezeket gyakran használd! Idővel más kapcsolataid fognak kialakulni.

Élvezd a pillanatot! Annak képessége, hogy élvezni tudjuk a pillanatot, azt, amivel éppen foglalatoskodunk, megéri a gyakorlást.

A vasárnapokat gyakran használják házimunkára. Ha te ezt már hamarabb megtetted, lásd meg ennek előnyeit!

Hagyd elmenni. Nem engedheted meg, hogy továbbra is egy érzelmi alkonyzónában élj az előző társaddal. Pusztító lenne.

Higgy a felgyógyulás folyamatában! Egy emelkedő skálát tekintve a helyzet fokozatosan javulni fog, és végül el fog érni egy pontot, ahol már ismét rendben leszel. De nem kerülheted el a visszalépés fájdalmát. Ez az az ár, amit fizetned kell.

Segítség, kiégtem!

Kimerültnek érzed magad? Eltűnt a lelkesedésed, az életkedved? A kiégettség, vagy tipikus tünetei lehetnek ezek. Vajon mi az oka és hogy lehet tenni ellene?

A humor a legfontosabb! (és ez nem vicc)

A humor és a nevetés az életünk fontos része, segít átvészelni a szürke hétköznapokat, gyógyír a problémákra, nagyon pozitívan hat a párkapcsolatra, összefügg az immunrendszerrel

Neked mi a hobbid?

Nemcsak stressz-szintünket csökkenti, de életünket is változatossá teszi egy értelmes hobbi, egy hasznos szabadidős tevékenység, egy szórakoztató időtöltés. Neked mi a szenvedélyed?

8 ok, hogy miért menj táncházba egy sima buli helyett

Szórakozni mindenki szeret. Ennek vannak közismert, szűk körben ismert, és egészen sajátos módjai is. Kevesen tudnak ellenállni egy jó lagzinak, ahol élő zene és hangulatos díszítés biztosítja a táncos jókedvet. És ezt a hangulatot sok más buli is igyekszik megtartani. De ha valami újra vágysz, akkor mindenképpen próbáld ki a táncházat! Íme, nyolc érv, hogy miért.

Okok arra, hogy az egyedüllét jót tesz neked

Sokak rettegnek az egyedül töltött idő gondolatától. Bár a tartós magányról már kiderült, hogy több betegség, így a demencia kockázatát is megnöveli, az időnkénti egyedüllét számos egészségügyi előnnyel jár.