Menü

Az energetizáló, csodatévő citromos víz

1. Fogyaszt

A citromban lévő polifenolok eltelítik a gyomrot – különösen, ha a citromos vizet egy főétkezés előtt iszod meg. A folyadék elfogyasztása után kevesebb szilárd ételt fogsz tudni enni, melynek hatása hamarosan a mérleg nyelvén is meglátszódik majd.

2. Erősíti az immunrendszert

Magas C-vitamin tartalma miatt nemcsak a betegségek ellen véd meg, de a fertőzéseket és a káros baktériumokat is képes távol tartani a szervezetedtől! Ez a jótékony hatás a citromban lévő fitonutriens vegyületek miatt érvényesül, melyek megakadályozzák a kórokozók megtelepedését a szervezetben.

3. Javítja az emésztést

A citromban található flavonoidok lekötik a gyomorsavat, mely optimalizálja az emésztését és gyorsítja az anyagcserét.
Tudtad? A 60 év felettiek 30%-a szenved gyomorsav-túltengésben, mely könnyen megakadályozható lenne napi egy pohár citromos víz rendszeres fogyasztásával.

4. Fiatalít

Egy brit kutatás szerint azok, akik rendszeresen isznak citromos vizet, kevesebb ránccal „büszkélkednek”, mint azok, akik elmulasztják ezt a tevékenységet. Ez a szépítő hatás szintén a citromban található C-vitamin miatt érvényesül.

5. Megelőzi a vesekő kialakulását

A vesekő sokszor dehidratáció miatt keletkezik – azonban nincs mitől tartanod, ha rendszeres iszol citromos vizet. Ez az ízletes folyadék ugyanis folyamatosan tisztán tartja a veséidet és megakadályozza a fájdalmas vesekövek kialakulását.

6. A citrom a máj legjobb barátja

Hogy a májad jól tudjon működni, az egyik legfontosabb dolog az egészséged szempontjából. A citromos víz pedig segít abban, hogy a májad a leghatékonyabban végezze feladatait. A citromsav a méreganyagok kimosásával javítja az enzim funkciókat, ezen kívül a káros baktériumokkal is képes elbánni.

7. Kifogástalan pH-érték

A citrom citrusféle, azaz természetes módon savas. Talán meglepő, de amint bekerül a véráramba, lúgosító hatást fejt ki. Ez miért jó dolog? Bár savra szükségünk van az étel megemésztéséhez, nagyon fontos kiegyensúlyozni a test pH-értékét, mivel a túl sok sav hajlamossá tesz betegségekre, a magas koleszterinszinttől a cukorbetegségig.

Reggel hatékonyabb

Voltaképpen semmi nem bizonyítja, hogy különösebb gyógyhatása lenne a víz és a citrom amúgy is ismert egészséges tulajdonságain túl. A citrom tele van C-vitaminnal, és ha vízbe tesszük, több vizet tudunk meginni, amire pedig szükségünk van, általában többre, mint amennyit maguktól bevinnénk a szervezetünkbe. A víz serkenti az emésztést, hidratálja a bőrt. Szóval első hallásra nincs itt semmi varázslat és látnivaló, mégis az az igazság, hogy az időzítés minden. Lehet, hogy egy délutáni pohár citromos víz egyszerűen csak egészséges, de egy reggel, éhgyomorra fogyasztott meleg citromos víz sokkal több ennél.

Elkészítés

A citromlé adagját érdemes lehet testsúly alapján kimérni. Akiknek a testsúlya 70 kg alatt van, egy fél citrom pohárba való facsarásával biztosíthatják a szervezetük számára megfelelő mennyiséget, akik viszont 70 kg feletti testsúllyal rendelkeznek azok akár az egész citromot is bele facsarhatnak. A citromlevet hígítsuk langyos vízzel a mennyiséget ízlésünk szerint állapítsuk meg.

Igyuk 15-30 perccel reggeli előtt, így teljes mértékben kihasználhatjuk a pozitív hatásait.

A citrom remek eszközt jelent az ételek és italok alacsony kalóriatartalmú ízesítésére. Érdemes hozzátenni, hogy a citromhéj is rendkívül gazdag tápanyagokban, összedarabolva pedig salátákhoz, baromfi- és halételekhez is.

Szerző: Udvari Fanni

Nyári, diétás ételek vacsorára

Szeretnél megszabadulni a súlyfeleslegtől, de elvesztél a diéták rengetegében és tanácstalan vagy, melyikbe vágj bele? Íme pár tipp vacsorára, amelyek hasznodra válhatnak.

Tippek az önjutalmazáshoz!

A jutalmazás vezényléséért az agyban főként egyetlen apró molekula felelős, a dopamin. Érdekes módon ezt a molekulát csak igen kisszámú idegsejt képes előállítani az agyban.

6 jó tanács az egészséges turmixhoz

A gyümölcsök szerepe felértékelődik nyáron. Egy jó smoothiehoz, turmixhoz is gyakrabban láttunk hozzá ilyenkor. Összekeverjük, feldolgozzuk, és pürére vágjuk a gyümölcsöket, de azok így sokszor veszítenek természetes javaikból, sőt mi több egyenesen veszélyesek is lehetnek. Íme hát pár tanács, hogyan csináljuk egészséges smoothiet ebben a nagy melegben.

B 12 vitaminban gazdag ételek

B12-vitamin krónikus hiánya pedig irreverzibilis folyamatokat eredményezhet a szervezetben, az agyban és idegekben. Bármilyen diétát vagy étrendet is folytatsz, mindig győződj meg róla, hogy a megfelelő mennyiségű vitamint vittél be a szervezetedbe.

Még az édes is sós

A sótlan ételeket ízetlennek tartjuk, sokunk kezében pedig már az első falat előtt ott a sószóró – derült ki a Kométa Mindennapok felmérésből. Így nem csoda, hogy a magyar nők kétszer, a férfiak pedig háromszor többet fogyasztanak az ajánlott napi 5 grammnál. Az élelmiszercímke segíthet a tájékozódásban, viszont például a címke nélküli pékáruk sótartalma rejtetten marad. Az édes élelmiszerekről pedig senki nem gondolja, hogy esetenként milyen sok sót tartalmaznak.