Menü

A rombolás királya visszatért

A Godzilla filmek az egyetemes szörnyfilm kalendárium megkerülhetetlen ékkövei. Az emberi pusztítás, az emberi környezetszennyezés sci-fibe oltott celluloid mementói. A radioaktív kísérletek útján életre kellő városokat pusztító Godzilla ebben a remakeben a bolygónkat védő ősszellem, amely minden itt lévő őstitánnal! kardoskodik, hogy egyensúly legyen. 5 évvel ezelőtt ezzel az új és merőben más koncepcióval élesztették újra a franchiset zajos sikerrel. Az új, immáron hivatalosan "második" részben ismét szörny harcol szörnnyel koncepció uralkodik, akár csak az előzőben. Azonban az elszabaduló titánok, értsd megaszörnyek ezúttal látványosabbra sikerültek. A filmes zúzás garantált. Nagyon fontos kiemelni, hogy az előzetes mint oly sokszor ellő jó pár képi bravúrt, így azt inkább kerüljük.

Tehát adott egy gigantikus kétlábú gyík a tengerben aki radioaktívitással táplálkozik és adott a bolygónkon szunyókáló megaszörnyek halmaza. A képletbe belerondít egy sokfejű óriás lény, aki zavart hoz az erőbe. A csata kezdetét veszi. A humán faktor csak jelzésértékű a történetbe. Ami viszont érdekes, hogy a történéseket sikerül emberi manipuláció kezébe tenni, így jelezve, hogy ki a nagyobb szörny a bolygón. Az ökológiai filozófia iránt érdeklődök is meg lettek szólítva éppúgy ahogy az úgynevezett trash (szemét) látványfilmek szerelmesei. A filmzene elég vészjósló és igazából az effektek is a helyükön vannak. Ami bántóan hiányzik néha az a humor. Hol kifejezetten vicces a sztori, hol meg túl komolyan veszi magát.

Nem tud egyenletes lenni a történetvezetés. Maga a több mint két órás játékidő is kicsit hosszúnak tűnik emiatt. Pedig a színészek igyekeznek, hogy a sokszor csikorgó dialógusokba életet leheljenek. Külön érdekesség, hogy az ázsiai piacra dolgozva egy kínai és egy visszatérő japán (Ken Watanabe) színész is fontos szerepet kap. Ezáltal is őrizve Godzilla japán gyökereit. A szörnyek királya, tehát él és virul miközben pusztulnak a CGI díszletek körülötte, tulajdonképpen egy érdekes feldolgozás során. A középszer néha befigyel, de látványban nincs hiány. A rajongók meg fogják találni a számításukat.

Toy story 4, mert a játék nem érhet véget

A Toy story kalandjait ki jobban ki kevésbé, de mindenki ismeri egy kicsit. Az 1995-ös korszakalkotó kezdő darabot lassan, de biztosan kiváló minőségű és zajos sikerű részek követték eddig. Megérett az idő, kilenc évvel a trilógia záró darabja után egy újabb kalandnak. A sztori remek, a poénok ülnek és megint a Pixar filmes szösszenete remekül néz ki. Vajon megint megugorja a klasszikusi lécet a film? Lássuk közelebbről.

Az X-Men korszak vége

Az egyik, ha nem legjobb filmes képregénymatéria mindig is a mutánsok világa volt. Az X-Ment nemrég sikerrel rebootolták. Az új és megváltoztatott castinggal itt van a 4. és egyben záró része ennek az érának. Nagy várakozás és mérsékelt marketingkampány kísérte útját A sötét Főnixnek a moziba. Nagyon vártam, vártuk, lássuk mi lett belőle.

Könyvtippek a strandra

Ahogy beköszönt a reggeli melengető napsütéses időszak, sokan egyből a strandszezonra és az oly régóta türelmetlenül várt nyári szabadságra gondolunk. Milliónyi tervet szövögetünk, hogyan váltjuk meg a világot abban az időszakban, amit a legideálisabb esetben inkább pihenésre kellene szánni. Sokan eltervezik, hogy ez lesz az ő időszakuk arra, hogy elvonuljanak a világ elől, és elbújjanak a könyvkupacuk között.

Borban az igazság és a tavaszi jókedv

Szeged 300. születésnapján újra vár Magyarország legnagyobb bormustrája, a 25. Szegedi Borfesztivál és Szeged Napja Ünnepségsorozat - amelynek neve egyet jelent a világ legbarátságosabb fesztivál-közönségével, a napfény, a borértők és a gyönyörű lányok városában, Szegeden!

A Marvel univerzum a helyére került

A Marvel képregényfilmjei nagyon magasra tették a lécet a szórakoztatóiparban. Főleg a Russo testvérek által levezényelt ópuszokkal mindannyian újra gyerekek lettünk és tudtunk egy téttelen műfajban izgulni. Az újabb, egy korszakot lezáró darab a Végjáték immáron ostromolja a bevételi listákat. Nézzük, hogy a nagy kritikai és bevételi sikert hozó darab képes-e bevégezni gigantikus küldetését.