Menü

Relaxáció otthon

Ahhoz, hogy otthon relaxációs gyakorlatokat végezz, nem kell profinak lenni, elég csupán pár dolgot tudnod. Persze ez nem helyettesíti azokat az órákat, amelyeket erre szakosodott terapeuták végeznek, de elég ahhoz, hogy a napjaidat nagyobb lelki egészséggel élhesd.

Először is, találd meg rá az időt. Nem olyan időt kell hagynod, amelybe éppen bele tudsz iktatni három mély légzést, miközben már a telefonodat figyeled, vagy az ajtót, hogy ki mikorra fog megérkezni, és milyen teendőid vannak még addig. Olyan időt kell találnod, amely során nem kifelé, hanem befelé tudsz fordulni. Nem szabad, hogy megzavarjanak benne, ugyanis ha nem tudsz helyesen koncentrálni, akkor épp az űzné el a nyugalmadat, ami miatt szeretnéd azt kialakítani.

Ha sikerült megtalálnod a napjaidban azt a húsz-huszonöt percet, amit erre szánhatsz, akkor jöhet maga a módszer. Figyelem, ez nem egy profi módszer, hanem otthoni, és mindennapos. Minden nap vagy legalább majdnem minden nap végezned kell ezt a gyakorlatsort ahhoz, hogy hosszú távú hatásait érezd.

Kapcsolj természethangokat, relaxációs vagy nyugtató zenét nagyon halkan, de azért olyan hangerővel, amely segít a külvilág zajait kizárni. Ülj le előre nyújtott lábakkal vagy törökülésben a földre vagy egy matracra. A hátad legyen kihúzva, és érezd, ahogy a levegő beáramlik a tüdődbe.

Vegyél öt nagyon mély levegőt, miközben a benned lévő „külvilágot” is megpróbálod elcsendesíteni.
Képzeld el, ahogy a nyugalom a friss, tiszta levegővel együtt beáramlik a testedbe. Vizualizáld, ahogy a szorongás távozik. Koncentrálj az elmédre, mert annak segítségével fogod tudni elnyomni a nyugtalanságodat.
Fókuszálj egy olyan dologra, ami téged a leginkább nyugalommal tölt el. Próbáld meg minden alkalommal, mikor ideges vagy, ezt a képet elképzelni. Ha hozzátársítod ezt a helyes légzéshez és a nyugalomhoz, akkor maga a kép később előidézheti ezt az állapotot.
Ha legalább negyed órán keresztül nyugodtan lélegeztél, nyújtsd meg a végtagjaidat, majd lassan felállva egyenesítsd ki a hátadat is. Néhány fejkörzéssel és lábrázással fejezzük be a relaxációt.

Ha erre minden nap húsz percet szánsz, egy hét múlva már jelentős javulást tapasztalhatsz.

Futóverseny kontra hétköznapi futás

Mi a jó egy futóversenyben? Miért más, mint egy hagyományos edzés? Miért fizetünk érte - nem keveset -, s miért vállalunk egyre nagyobb kihívásokat? Egyáltalán, mi a jó ebben? Miért kell nekünk a versenyzés és mitől ad más élményt 10 km egy versenyen, mint ugyanez a 10km-es táv a hétköznapokban?

Sztárok legőrültebb diétaötletei

A sztárok aztán bármire képesek, csakhogy legjobb formájukat mutassák, s egymással versenyeznek a kifutókon, de némely diétaötlet egyenesen bizarr. Egyiket se tessék követni, vagy kipróbálni!

Nyaralás nagyon olcsón

Amikor a hőmérséklet tartósan meghaladja a 30°C-ot, az ember akaratlanul is vágyni kezd egy hűvös strandra, egy szép hegyi nyaralóba vagy egy szép tengerparti házba. De ahhoz, hogy ezek a vágyak valóra váljanak, nem elég az erős elhatározás, anyagi ráfordítás is szükséges.

10 tanács, hogy közeledjünk a zéro szemetelés felé

Manapság az újrahasznosítás, a felhalmozott szeméthalmunk csökkentése egyre inkább téma. Lássunk most hát pár tippet, hogy közelebb kerüljünk a zero szemeteléshez. Ne feledjük akár 380 kilogramm szemetet is termelünk Magyarországon fejenként évente és ez csökkenthető.

Nyári ételek, amikhez nem kell sütő

A kánikula közepén sem kell feltétlen a konyhában megsülni otthon, csak némi kreativitás kérdése és máris mellőzhetjük a sütőt vagy a tűzhelyet.