Menü

Hasznos zsírégető tippek otthonra

A megfelelő mennyiségű és intenzitású mozgás a legjobb fogyókúra. Különösen hatékony a zsírégető kardió edzés, illetve mozgásforma, melyet otthon is gyakorolhatunk: ehhez ugyanis nincsen szükség bonyolult eszközökre.

Legyünk mértékletesek

A zsírégető kardió edzés legnagyobb előnye, hogy a gyakorlatok otthon –vagy akár a szabadban– is elvégezhetők. Ne feledjük azonban, hogy a torna sikeressége a kitartáson múlik. Gyakori, hogy a fogyni akarók az első napokban túlzásba viszik az edzést, a kelleténél sokkal jobban kifárasztják a szervezetüket, és amikor ennek ellenére nem tapasztalnak látványos súlyvesztést, csalódottan felhagynak a testmozgást. Ezért van szükség türelemre, hiszen a zsírégető kardió edzés bármennyire hatékony, egy-két hét alatt nem hozhat látható eredményt. Fontos a fokozatosság és a mértékletesség, figyelni kell arra, hogy az otthoni edzés során se zsigereljük ki a testünket!

Tudtad?

Ha a vegyes kardió edzés mellett döntünk, fizikai állapotunktól függően a kardió gyakorlatokat 10-20 percenként váltsuk fel izomerősítő gyakorlatokkal.

Végezzünk el legalább:

5 fekvőtámaszt

10 felülést

15 guggolást

Torna tipp:

Ülés Gyakorlat, ülés nélkül

Álljunk egy szék elé úgy, hogy két lábunk párhuzamos legyen a csípőnkkel

Lazán hajlítsuk be térdeinket

Nyújtsuk ki egyenesen karjainkat vállmagasságig

Belélegzés közben hajlítsuk tovább térdeinket egészen addig, amíg fenekünkkel el nem érjük a szék ülőkéjének magasságát

Térdeink kerüljenek derékszögben, mintha ülnénk, sarkaink maradjanak a földön

Miközben kilélegzünk, térjünk vissza a kiindulási pozícióba.

A paprikajancsi vagy jumping jack gyakorlathoz állásból ugorj terpeszbe, miközben a karjaiddal felfelé lendítesz, majd ugorj vissza állásba.
Ugorj páros lábbal, lábujjhegyen fel, majd másik oldalt le, úgy, hogy a karjaiddal issegíted a mozgásod. Puffot, zsámolyt vagy lépcsőfokot is használhatsz ehhez.

Tartsd be a fokozatosság elvét! Ne riaszd el magad azzal, hogy túl sok gyakorlatot tervezel egy alkalomra! Ha kis adagokban szoktatod magad az edzéshez, nemsokára azt veszed észre, hogy egyre több mozgásra vágysz majd.

A Tabata tréning egy olyan intervallumos edzés, amely alatt a gyakorlatokat nagyon intenzíven és keményen kell végezni, hogy valóban hatásos legyen. Legnagyobb előnye, hogy az anyagcserét rendkívüli módon pörgeti, ha jól csinálod, emellett kiváló állóképesség javító és zsírégető. Az edzés alatt a gyakorlatokat csupán 4 percig kell végezni. Fontos megemlíteni, hogy a szív- és érrendszeri betegeknek, vagy a túlsúlyosoknak a szakemberek nem ajánlják ezt a fajta edzést.

A kevesebb ebben az esetben is több: inkább eddz hetente háromszor-négyszer 30-60 percet, mint mindennap két órát, mert ezt a mozgást adagot könnyebben beillesztheted az életviteledbe.

Szerző :Udvari Fanni

Lassú anyagcsere tipikus okai

A normális anyagcsere alapvető szempont az egészséges testtömeg fenntartása szempontjából. A testünk ebben a tekintetben olyan, mint egy számítógép, vagy fordítva? Minél kevesebb program fut a háttérben, annál gyorsabban reagál az aktuális kihívásokra.

Az ételfüggőség kialakulásának rejtett okai

Ételfüggőség kínoz? Szinte nincs olyan nap, hogy ne kívánj meg egy kis csokit, egy kis sós rágcsálnivalót? Lehet, hogy teljesen mást kíván a szervezeted!

Nyáron fogyni? Lehet!

Nyáron mindenki szeretne gátlások és komplexusok nélkül strandolni, azonban ez nem mindenki számára lehetséges, hiszen rengetegen elégedetlenek az alakjukkal. Ám a megoldás nem az, hogy nem járunk strandra, nyáron is lehet fogyni. Aki nem hiszi, próbálja ki.

Ételek, amelyek segítenek a fogyásban

Naponta átlagosan egy ülőmunkát végző nőnek mintegy 2000 kalóriára van szüksége ahhoz, hogy tartsa a súlyát. Ezzel szemben a heti nagyjából fél-egy kilós fogyáshoz már 1200-1600 kalóriára kell csökkenteni a bevitelt.

Nyári, diétás ételek vacsorára

Szeretnél megszabadulni a súlyfeleslegtől, de elvesztél a diéták rengetegében és tanácstalan vagy, melyikbe vágj bele? Íme pár tipp vacsorára, amelyek hasznodra válhatnak.