Menü

Mit csinálj, ha nem szeret a gyermeked iskolába járni?

Pedagógus vagyok és három gyerek anyukája, bizony a két nagyobb iskolásom leggyakoribb mondatai reggelente: „milyen nap van?” „ma van iskola?” „és lesz ma edzés?” Aztán közlik persze, hogy „utálom az iskolát, minek kell odajárni?”

Mi az integrációs zavar

A szenzoros integrációs zavar elméletét a 70-es évek elején dolgozta ki egy gyermekpszichológus. Az integrációs zavar lényege, hogy az agy nem képes megfelelően működni, ami különféle magatartásbeli, beilleszkedési és tanulási zavarokat okozhat.

Televíziózási szokások a családban, avagy hogyan tévézzünk okosan a gyerekekkel!

Hogy a „doboz” milyen hatással van a családunkra, legfőképp a gyermekeinkre, azzal pszichológusok, pedagógusok, s különféle tudósok, szakemberek rengeteget foglalkoznak. A kérdés mindig az marad, hogy – mert tiltani nem lehet – hogyan tévézzünk okosan, felelősen, tudatosan a gyerekekkel.

Óvodából iskolába!

Kevés olyan családi esemény van, amit annyi várakozás övezne, mint az iskolakezdést. Féltés, aggodalom, büszkeség kavarog a szülőkben, amikor vásárolják az iskolatáskát, csomagolják a füzeteket, készítik ki az évnyitóra vásárolt ünneplő öltözetet.

Reklámok és a gyermekkori elhízás

A legtöbb reklám valami olyan hirdet, ami hizlal, ami cukros, ami lisztes, vagy zsíros, vagy tele töménytelen kalóriával, ám mindenesetre gyors egészségtelen élvezettel, a következmények nélkül. Egy hatéves nem érti, miért kéne spenótot ennie, mikor a neki ott a boltban a tejszelet meg a mogyorókrémes keksz, sokkal finomabb, s kit érdekel egy alma, ha kaphatna pudingot is, meg chipszeket.

Okostelefon vagy butamobil?

2020-at írunk, a 21. században pedig az okoskütyük fénykorát éljük és folyamatos technikai fejlődésen megyünk keresztül, ami egyrészről persze jó, másrészt kérdések sorát veti fel. Vajon mit gondolunk arról, hogy egy kis elsősnek, másodikasnak, alsós kisdiáknak mennyire van szüksége mobiltelefonra? Okostelefon vagy butamobil?

A fiatalokat jobban érdekli, hogy néznek ki, mint az egészségük

A testképzavar nem újkeletű, azonban az félelmetes, hogy a fiatalok többsége azzal foglalkozik, hogy ebédszünetben – iskolai menza kínálatát elutasítva – valami gyors megoldással (péksütemény, chipsz, kóla, cukros szénsavas üdítő, pizza) orvosolja az éhségét. Az számít, hogy gyorsan és kényelmesen jóllakjanak, de az, hogy mit esznek, azzal nem foglalkoznak.

Szigorral vagy engedékenységgel? - avagy hogyan neveljük a következő generációt

Fiatal felnőttek ezrei néznek nap mint nap tanácstalanul egymásra, ha szóba kerül a gyereknevelés. Nemcsak szülőként nehéz feladat eltalálni a helyes nevelési módszert, ez a kérdés a pedagógusokat is megizzasztja. Pedig a gyermekek száz évvel ezelőtt is gyermekek voltak. Akkor mi változott? Miért is olyan nehéz ez?

Ha tehetséges a gyerek…

Hogyan ismerjük fel a tehetséges gyermekeket, hogyan segíthetjük őt, egyáltalán ki számít tehetségesnek? Érdekes témára kerestük a választ.

Az iskola az életre készít fel?

Sajnos köztudottan hatalmas mennyiségű olyan tananyagot sajátítunk el az iskolában életünk során, melyre a későbbiekben egyáltalán nincs szükség, miközben az élet alapvető hétköznapi dolgairól, teendőiről keveset tanulunk. Az iskola valóban az életre készít fel?

Az értelmi fogyatékosokkal kapcsolatos kérdések

Napjainkban a gyógypedagógusok, konduktorok, ápolók és gondozók iránti szükséglet egyre nagyobb. Aki erre a pályára lép, szinte mindig ugyanazokkal a kérdésekkel találkozik,. Fontos, hogy értsük meg a munkájuk fontosságát, nehézségét és szépségét, és legfőképpen azokat, akikkel foglalkoznak: az értelmi sérülteket.

Pályaválasztás: mi leszek, ha nagy leszek?

A jó pálya- és iskolaválasztás hosszú időre befolyásolhatja gyermekünk életét. A középiskola hatással van a későbbi életpályára is, ezért fontos, hogy tudatosan végiggondolt döntést hozzunk, természetesen a gyermekünk véleményét is figyelembe véve.

Türelem, már nem sok van hátra a suliból!

Nagyjából 25 tanítási nap van még hátra az iskolából. Ilyenkorra mindenki elfárad a mókuskerékben: elsősorban a gyerekek, de a szülők és a pedagógusok is. Próbáljunk meg kitartani és megkeresni magunkban a türelemraktárak utolsó morzsáit!

10 nap és iskola - felkészülés indul!

A legtöbb gyerek bánatára elkezdődött a visszaszámlálás az iskolakezdésig. A visszarázódás akkor sem könnyű, ha időben megkezdjük a felkészülést a sulira - hát még akkor, ha mindenféle tudatos átmenet nélkül csöppennek vissza az iskolapadba. Jobb, ha segítünk nekik az átállásban, amit érdemes azonnal elkezdeni.

Tanuljon-e a gyerek a téli szünetben?

Mindjárt itt a téli szünet, ezek a gyerekek utolsó napjai az iskolában az idén. Vajon mi a jó, ha szabadon pihenhetnek a szünet napjai alatt, vagy ha azért tanulnak valamennyit, hogy ne felejtsenek el mindent, mire újra megkezdődik a tanítás?

Idén is választanak Aranyanyut

A Richter Aranyanyu díja már évek óta fut nagy sikerrel. Szükség is van rá, hogy elismerjük a nőket, a hétköznapi hősöket, akik szívüket-lelküket beleadva tesznek azért, hogy a világ egy jobb hely legyen.

Fekete pedagógia

Sokszor egy jó tanár példamutatásának, pozitív személyiségének emléke életünk végéig elkísérhet minket, de bizony a negatív pedagógiai hatások is hosszú távú következménnyel lehetnek életünkre.

Szavazz az Aranyanyura

Ez a negyedik év, hogy kiosztják a Richter Aranyanyu díjakat. Mint az az elnevezésből is látszik, ez a díj kifejezetten a nők érdemeit élteti. Három kategóriában négy-négy hölgy jutott be a döntőbe, közülük mindegyik csoportból ketten vihetik el a pálmát, pontosabban a szobrocskát és a pénzjutalmat. Szavazz Te is, hogy szerinted „melyik anyu nevét kéne aranyba foglalni”?

Vekerdy előadáson jártam, pedig nincs is gyerekem

A Nyitott Akadémia rendezésében a környéken járt Magyarország vélhetően leghíresebb gyermek-szakembere, Vekerdy Tamás. Következzen róla egy kis szubjektív beszámoló.

Egy új tudomány határán - neuropedagógia

Mi a neuropedagógia? Mondhatnánk, hogy semmi, ilyen nincs is, hiszen a tudományegyetemen nem képeznek neuropedagógusokat, nem tartanak neuropedagógiai kurzusokat. Vajon van-e, lehet-e létjogosultsága ennek a szóösszetételnek?