Menü

Bűntudat nélkül, de tudatosan

Az egészséges táplálkozás sokunknak azt jelenti, hogy egy jó adag bűntudattal eszünk olyasmiket, amelyek károsak, de finomak.

Ez tévút, hiszen így nem tesszük magunkévá az egészséges életmód lényegét, hanem különböző csatornákból származó nyomásnak, utasításoknak megfelelően cselekszünk, ráadásul rosszul. Ehelyett érdemes előtérbe helyezni a kiegyensúlyozott táplálkozást, azaz nem kell hátat fordítani kedvenceiknek, hanem egyszerűen ismerni kell azok hátrányait és előnyeit, illetve azt, hogy mikor, mennyit lehet fogyasztani belőlük.

Először is ott a csokoládé. A csoki rengeteg ember kedvenc desszertje, nem csak az íze miatt. A csoki könnyű stimulálószer, megemeli az agy szerotonin-szintjét, ezzel jobb közérzetet biztosít, és segít koncentrálni. Emellett magas a vas, a magnézium és a kálium tartalma. Ami a negatívumokat illeti, általában igen sok benne a zsír és ezzel a kalória.

A cukor remek energiaforrás, segíti a koncentrációt és a memóriát. Túlzott fogyasztására azonban nagyon oda kell figyelni, hiszen káros hatása számottevő.

A hús fontos szerepet játszik táplálkozásunkban, fő protein, B-vitamin forrás, fontos ásványi anyagokat tartalmaz. A vörös hús „túladagolásának” azonban szerepe lehet bizonyos betegségek, például a rák kialakulásában.

A kávé és a tea koffeintartalma éberséget okoz, javítja a koncentrációt, igaz, a hatás gyorsan elmúlik és álmatlanság is előfordulhat. Mindkét ital egészséges, számos módon elkészíthető, csak nem szabad túlzásba vinni és az esti fogyasztásuk sem ajánlott.

Fotó:
pixabay.com

Szuper finom lekvárok

A lekvár vagy gyümölcsíz olyan sűrű pép, amely a gyümölcscukorral vagy cukor nélkül történő főzése által jön létre. Főleg szilvából és sárgabarackból készítik a hagyományos házi lekvárt, amely tipikusan kelet-közép-európai étel.

A bor egészségügyi hatásai

Évtizedek óta kutatják a bor élettani hatásait, és bizonyítottan hatásos elixír. Íme, néhány érdekesség arról, hogyan tud a bor hozzájárulni egészségünkhöz.

Melyik a jó sajt-gyümölcs kombó?

Hagyományosan nagyon sokan desszert előtt esznek sajtot gyümölccsel. Bevallom én szinte bármikor, elsősorban vacsorára. Talán még gyerekkoromban alakult úgy, hogy bármelyik másik kisgyerek, nem annyira szerettem a gyümölcsöt, de sajttal egészen más. Kérdés az, hogy vajon egészséges is-e, ha sajtot eszünk gyümölccsel, és mik a legjobb mixek?

Rákellenes ételek

Ma már sajnos mindenki ismer olyan szomszédot, barátot, kollégát, vagy sajnos közvetlen közeli vagy távoli családtagot, aki megküzdött a rákbetegséggel, vagy aki netán sajnos elveszítette a harcot vele. Szomorú, alattomos, kegyetlen betegség, olykor villámgyors lefolyású, máskor sok szenvedéssel ér véget. Elkerülni, kivédeni, meggyógyítani nem lehet, de a megelőzésben van némi szerepe azért az életmódnak.

A túlevés hatásai

A túlevés legnyilvánvalóbb hatásai a túlsúly és a romló egészség. A legtöbb ember joggal fél ezektől a negatív hatásoktól, de a túlevés az élet számtalan más területét is befolyásolja.