Menü

Végre itt a grillszezon!

Nyár, kert, terasz, finom hozzávalók, és már indulhat is a grillezés! Aki szereti a grillezett ételek pikáns ízét, az alig várja, hogy kegyes legyen az időjárás, és izzítani lehessen a tüzet a sütéshez. Legjobban azért szeretjük, mert egyszerre jelent közösségi élményt, és finom ételeket. Alábbiakban olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amikkel a grillezés egészségessé és különlegessé válik.

Ne csak húsokat süssünk, a grillezett sajt is nagyon finom! Válasszunk megfelelő sajtot, ami alkalmas a sütéshez, mert a többi fajta elolvad, és lefolyik a rácsok között. A direkt grillsajtként forgalmazott termékek megfelelőek, és a termelői piacokon is több fajtát fognak nekünk ajánlani az eladók. Vas platnin, vagy kövön is süthetjük a sajtot, ha nem akarunk kockáztatni. Próbálkozzunk camambert sajttal is, ami szintén isteni grillezve!

Próbálta már a sütést himalájai sótáblán? Különleges ízélményben lehet része! A himalájai sóval azonos színű, nagy tábla a grillrácsra helyezhető, könnyen átforrósodik, és közvetlenül rátehetjük a húst, vagy a zöldségeket. Külön sóznunk sem kell, viszont egész más ízhatást kapunk, a só ugyanis sülés közben közvetlenül itatja át az ételt, de nem túlzóan.

Használjunk gyümölcsfaágat, amelynek aromás füstje különlegessé teszi az ételünket. A gyümölcsfaágakat daraboljuk fel, és hántoljuk le. Majd áztassuk vízbe egy napra. Sütés előtt csomagoljuk alufóliába, melyet lyukasszunk ki sok helyen. Ezt helyezzük a parázs mellé, vagy a középső rácsra. Ezzel a füstje nem lesz túlzó, viszont pikáns ízeket kölcsönöz a húsnak.

Figyeljünk oda a grillfűszerekre! Ételeinket csak akkor mondhatjuk egészségesnek, ha cukormentes fűszerkeverékeket és pácot használunk. Sajnos nagyon sok tartalmaz ezek közül cukrot, amit ízfokozóként használnak. Az összetevőket elolvasva mi is könnyen összeállíthatunk grillfűszert házilag. Kenjük be vele a húst, öntsünk rá olivaolajat, és máris kész az egészséges grillpác! Ha mustáros pácot használunk, akkor válasszunk cukormentes mustárt.

Ha fehérkenyeret eszünk az egyébként egészséges grillhúsok mellé, akkor máris agyoncsaptuk az egészséges étkezést. Válasszunk teljes kiőrlésű, barna kenyeret, vagy süssünk házilag! Nincs finomabb, mint a frissen sült hús házi készítésű, egészséges kenyérrel… Köretként pedig állítsunk össze friss salátát, vagy a grillen süssünk zöldségeket: a padlizsán, cukkini, édesburgonya, csicsóka, hagyma mind alkalmasak erre.

Ne felejtsük el, hogy az itallal ugyanannyi plusz kalóriát vihetünk be, mint az ételekkel. Ha frissítő, cukormentes házi limonádét iszunk a grillételekhez, az kihozza azok különleges ízét. Ha pedig erdőben sütünk a tűz fölött, akkor fogyasszunk forrásvizet. A cukros italok egyébként is rossz szomjoltók.

Jó grillezést kívánunk!

Fotó:
pixabay.com

Vitamin helyett

Egyszerű megoldás bekapkodni reggel pár vitamint és azzal letudni a vitamin – és ásványianyagbevitelt. Nem azt akarom mondani, hogy a multivitaminkészítmények nem jók, de az tény, hogy ha élelmiszer formájában viszed be a vitaminokat és ásványi anyagokat, azzal sokkal jobban jársz! Hogy is kell ezt pontosan? Mondom

Három recept szilvával

Október közepére elérkezett az igazi ősz, ami egyet jelent a színpompában úszó természettel és a rengeteg ízletes őszi gyümölccsel. A következő három recept az őszi gyümölcsök királynőjének, a szilvának különböző felhasználásához kapcsolódnak.

Tökéletes nasik bármikor

Az olajos magvak, csonthéjasok olyan „szuperélelmiszerek”, melyeket nyugodt szívvel beilleszthetünk az egészséges étrendbe.

Karalábé jótékony hatásai

Hiába szuperélelmiszer, mégsem tartozik a legnépszerűbb ételek közé a karalábé. Nekünk viszont van nyolc érvünk, amikkel bebizonyítjuk, hogy mégiscsak érdemes étrendünk részévé tenni ezt az érdemtelenül háttérbe szorított zöldséget. Ezek közül csak az egyik, hogy több C-vitamint tartalmaz, mint a citrom!

Vegán vacsora egy hétre

Ha érdekel, milyen lehet a vegán életmód, de nem akarsz túl sokat gondolkodni a menün, akkor próbálj egy hétig vegán vacsorát főzni. Garantáltan magával fog ragadni.