Menü

A mellőzött gomba

A gombák rendkívül értékes táplálékot jelenthetnek, ennek ellenére az átlag viszonylag ritkán fogyaszt gombás ételeket.

A kiegyensúlyozott, gyümölcsben, zöldségben gazdag táplálkozás reklámozói sajnos gyakran kifelejtik a felsorolásból a gombát, amely pedig nagyon hatékonyan állítható az egészséges életmód szolgálatába.

A zsírban és szénhidrátban alacsony, ásványi anyagokban viszont magas gombafélék számos olyan összetevővel rendelkeznek, amely elengedhetetlen az egészséges táplálkozásban. Remek D-vitamin források, jó hatásuk van az immunrendszerünkre, az izomzatunkra, de segíthetnek csökkenteni a koleszterinszintet és bizonyos agyi folyamatokra is serkentő hatással lehetnek.

Ami az elkészítését illeti, a magyar konyhában a legtöbbször rántva került az asztalra a gomba, ám a táplálkozási szakemberek azt ajánlják, hogy e helyett inkább süssük, vagy pároljuk. A különböző szakácskönyvekben és internetes receptoldalakon számos elkészítési módot és ötletet találunk.

Azzal mindenki tisztában van, hogy a gombafogyasztás nem veszélytelen, azonban, ha megbízható forrásból szerezzük be az alapanyagot, vagy szakemberrel bevizsgáltatjuk azt, nem lehet problémánk. Oda kell figyelni vásárláskor a gomba minőségére is, lehetőleg kemény, sértetlen felületű darabokat nézzünk ki magunknak.

Fotó:
pixabay.com

Fehérjében gazdag ételek fogyasztása

A fehérjében gazdag táplálkozásban is fontos a változatosság. Az alábbi 10 ízletes, fehérjében gazdag étel jóllakat és közben teljes szélességgel támogatja a kitűzött fogyást.

Egészséges zsírban gazdag ételek

Együnk sok zsírt, mert az jó! Na, persze nem mindegy, hogy, milyet - csakis az egészséges fajtát!

A leggyűlöltebb ételek listája

Ha a gyerekeinket megkérdeznénk, ők biztosan tudnának olyan ételeket sorolni, amelyek jó sokáig még csak a „meg sem kóstolom többet” kategória lesz, de mi felnőttek is tudunk elég válogatósak lenni. Nos érdekes a hivatalos lista, melyen a tök, a spenót, és a kelbimbó nem az első top hármas…

Pisztáciás édességek

Nyugat-Ázsiában őshonos gyümölcs, a pisztácia fa magja. Ma már számos mediterrán országban termesztik, valamint az Egyesült Államok déli részein.

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.