Menü

Mit igyunk reggelente?

Csörög az ébresztőóra, kapaszkodva botorkálunk a konyháig. Elkészítjük a kávét, és már az illatától kezd belénk visszatérni az életerő. A reggeli kávé megivásáig azonban ne szóljon hozzánk senki. Aki mégis be akar vágódni nálunk, hozza ágyba a kávét! – Mindez ismerős Önnek is? De vajon biztosan ez a leghatásosabb ébresztő? Olvassa el körképünket, hogy mit igyunk – és hogyan – reggelente!

1. Természetesen az első számú versenyzőnk mi más lehetne, mint a kávé, amit szinte már mindenki összekapcsolt gondolatban az ébredéssel. Az a rossz hírünk, hogy közvetlenül ébredés után kávét inni nem túl egészséges. A gyomrot megviselheti, ha éhgyomorra isszuk a kávét, ráadásul nem is olyan hatásos, mintha reggeli után, kb. a tízórai időpontjában fogyasztanánk. Aki vigyázni szeretne magára, és a kávé igazi aktivizáló hatására vágyik, az 10 óra körül fogyassza el a kávéját!

2. A fekete teára ugyanez igaz: éhgyomorra való fogyasztása a csersav tartalma miatt nem javasolt! Ezen kívül nagyon egészséges, élénkítően hat a szervezetre. Különlegessége, hogy kivédi a baktériumok elszaporodását a szájüregben, ezzel kellemes leheletet biztosít. Ez sem utolsó szempont reggelente… A reggelink elfogyasztása mellett, vagy után tehát kiváló lehet. Fontos viszont, hogy a fekete tea nem alkalmas a klasszikus folyadékpótlásra: azt mindenképp víz, vagy zöld tea formájában biztosítsuk!

3. Sokan azt hiszik, hogy a zöld tea inkább „délutáni ital”. Pedig fogyasztása kifejezetten ajánlott reggelente, mivel segít a problémamegoldásban, serkenti a koncentrációs készséget és a munkamemóriát. Egy nehéz munkanap előtt nehéz elképzelni ennél kellemesebb kombinációt!

4. A kakaó nemcsak a gyerekeknek lehet kiváló reggeli ital! Egészséges formájában elkészítve a felnőtteknek is szuper ébresztő lehet. Cukrozott kakaópor helyett válasszunk minőségi holland kakaóport, vagy annak zsírszegény formáját. Hamar megszokhatjuk a cukrozatlan ízt, de az édesszájúak természetes édesítőkkel dobhatják fel a reggeli finomságukat.

5. Készítsünk házi forrócsokit, ha boldog reggeleket szeretnénk! Olvasszunk fel cukormentes étcsokoládét, töltsük át pohárba, és öntsük fel tejjel! Ízesítsük fahéjjal, vagy narancshéjjal, ilyen ízorgia mellett pedig azonnal kinyílnak a szemeink, és kellemesen indulhat a nap!

6. Habtejszín és vaníliarúd segítségével isteni vaníliás reggeli italt állíthatunk elő, amelyet akár a gyerekekkel közösen is fogyaszthatunk.  Akkor is ajánlott, ha feszülten ébrednénk, vagy stresszes napra számítunk, ugyanis a vanília segít az ellazulásban. 

Fotó:
pixabay.com

Galagonya: a legjobb vérnyomáscsökkentő, szíverősítő

A galagonya a rózsafélék családjába tartozik és számos változata, alfaja ismeretes. A hazánkban őshonos fajok közül a cseregalagonya és az egybibés a leggyakoribb. Virága fehér, illatos, öt sziromlevélből áll. Mindkét faj a rózsafélék (Rosaceae) családjába tartozik.

Mikor vegyük be a vitaminokat?

Mindenki tudja, hogy nem érdemes éhgyomorra bevenni a napi vitaminokat, de ha már ettünk, mikor érdemes? Nézzük meg, mikor a legjobb a vitaminpótlás.

Mediterrán étrend a fogyásért

Sokféle diéta létezik, ám az egyik legközkedveltebb a fogyni vágyók közt a mediterrán étrend. Nézzük, miért ez a legjobb választás.

A ginkgo biloba pozitív tulajdonságai

A ginkgo biloba a páfrányfenyő félék családjába tartozik, és a világ egyik legérdekesebb fája, hiszen akár 1000 évig is élhet, így a Föld legidősebb fáiként tartják számon. Jórészt Kínában, Koreában, Franciaországban és az Egyesült Államok keleti és déli részén honos.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.