Menü

Úszás, futás és egyebek a nyaralás alatt

A nyaralás valahol a teljes el és kiengedés szinonimája, szakítás minden olyasmivel, ami a hétköznapokra jellemző. Beleértve az egészséges táplálkozást és rendszeres testmozgást is.

Ha szabadság és nyaralás, akkor teljes kikapcsolódás – a legtöbb ember legalábbis így gondolkodik. Valakinek ez csak több alvást, evést és/vagy ivást míg másnak teljes napirend felborítást jelent. Nincs is ezzel gond, hiszen az elsődleges cél, hogy az ember mentálisan és fizikailag is kipihenje magát. A veszély abban rejlik, hogy a korábban gondosan kialakított napirendet egy ilyen nyaralás, vagy szabadság miatt később már képtelenek vagyunk visszaállítani. Ez különösen azoknál esélyes, akik nehezen szánják rá magukat a sportolásra és az izzadtságos rászoktatás után kiesnek a ritmusból, motivációjuk, akaratuk is visszaesik és már képtelenek újra visszatérni az egészség szempontjából kívánatos programokhoz.

 Elsősorban az ilyen típusú embereknek ajánlott, hogy igyekezzenek nem teljesen feladni megszokott ritmusukat. Egy átlagos nyaralás alatt bőven találhatunk magunknak olyan programokat, amelyek rendszeres napi testmozgást biztosítanak. Nem baj, ha kicsit (vagy jobban) elengedik magukat, de ha naponta meghagynak 20 percet, vagy fél órát a megszokott sportolásra, testük és agyuk nem fogja elfelejteni az otthon tanultakat. Azaz hazatérve nem kell újra elölről kezdeni mindent.

Az említett átlagos nyaralás alatt nem nehéz a napi programba csempészni egy kis úszást, vagy futást, de ott vannak a rövid idő alatt elvégezhető, egyszerű tornagyakorlatok is. Jó választás lehet a tenisz, a strandröplabda, vagy akár a legtöbb szállodában elérhető, animátorok által vezetett vízi torna is.

Fotó:
pixabay.com

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.