Menü

Hangák: a fantasztikus anyuka-manufaktúra

A hangák közössége az összefogásról, valamint a környezetvédelemről szól. Eddig ötven anyuka összefogásával valósult meg egy olyan társadalmi vállalkozás, melynek keretében bio és környezettudatos termékeket vásárolhatunk, ráadásul a vásárlásunkkal még nemes célokat is támogatunk.

A hangák csoportja kisgyerekes nőkből áll, és a jelenleg ötven főből álló nőktől bio, öko, tehát teljes mértékben környezettudatos magyar termékeket vásárolhatunk. A termékpalettájukon tisztítószerek, kozmetikai termékek, fényvédőszerek, babáknak való termékek, valamint papíráruk szerepelnek. Rendelhetünk az időszakos katalógusból, de létezik webáruházuk is. A www.hangak.hu weboldalon megkereshetjük, hogy van-e a környékünkön hanga, akitől vásárolhatunk.

A kiváló kezdeményezés fontos momentuma, hogy kisgyerekes nők számára biztosít kereseti lehetőséget, ráadásul oly módon, hogy a gyermeke mellett, otthon tudja végezni a tevékenységét. Mivel a kisgyermekes nők munkaerő-piacra való visszailleszkedése, a munka és a magánélet összeegyeztetése nagyon nehéz kérdés ma hazánkban, ezért kiváló lehetőség, hogy létezik egy olyan tevékenység, amely átmenetet biztosít az anyaság és a munkába állás között, és pénzkereseti tevékenységet teremt az anyák számára. Sőt mindeközben még a gyermekük óvodáját, iskoláját is támogathatják, hiszen a hangák bevételének egy része társadalmi célokat támogat: ovik-sulik, alapítványok, egyesületek kapják a bevétel egy részét. Tavaly a hangák 624 ezer forintot adományoztak a különböző szervezeteknek.

A weboldal külön érdekessége, hogy találunk rajta egy ökológiai lábnyom-számítót, amely egy teszt révén kiszámolja nekünk, hogy mekkora az ökológiai lábnyomunk, valamint összehasonlítja azt a magyar és a nemzetközi átlaggal. Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmeséljük: a hazai átlag jóval túlhaladja a nemzetközit. Ez is jelzi, hogy valamit tennünk kell, és az egyik remek lehetőség, ha a hangáktól vásárolunk. Be kell látnunk, hogy nem maradhat minden úgy, ahogy volt, és mennyit ártunk a környezetünknek a szokásainkkal. Mint azt a weboldalról megtudhatjuk, egy doboz hagyományos mosószer elhasználásával öt négyzetméternyi rétet károsítunk. Eléggé aggasztó belegondolni, hogy mi múlik akkor egyetlen ember szokásain… Gyakran ugyanis ezt az érvet hangoztatjuk, hogy mi kishalak vagyunk ahhoz, hogy komoly változások történjenek a Földön. Az ilyen adatokból láthatjuk, hogy nagyon is sokat számít minden apró momentum. Nem is beszélve a saját egészségünkről.

És talán az sem mindegy, hogy vásárlásunkkal kit, vagy mit támogatunk: távoli, nehezen meghatározható célokat, mint amiket a multik ígérnek, vagy általunk ismert szervezeteket és hazai gyártókat? 

Fotó:
pixabay.com

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.