Menü

Spóroljunk tízezreket - gyűjtsünk növényeket

Ön megnézte már, hogy mennyibe kerülnek a filteres teák kilós áron? Általában  5 - 45 ezer Ft között mozognak. A fűszerek szintén nagyon drágák, és 5000 Ft körül kezdődik a kilós áruk, de az oreganonak akár 40.000 Ft is lehet kilója. Közben pedig házilag is termeszthetünk fűszernövényeket, és séta közben is gyűjtögethetünk teának való növényeket - láthatjuk, hogy mindezzel sokezer forintot spórolhatunk.

A gyógyteák nagyon sokba kerülnek, közben pedig a boltokban, herbáriákban kapható gyógyteák nem is olyan hatásosak, mint amiket saját magunk gyűjtünk. A boltiak ugyanis ipari körülmények között készülnek, gyorsan szárítják, és papírzacskóba csomagolják, ugyanis aromatartó csomagolásban befülledne, bepenészedne a növény, hiszen gyári körülmények között nincs lehetőség a precíz, időigényes szárításra. Mi viszont a saját gyűjtésű növényeket száríthatjuk otthon a konyhapulton, vagy bármilyen napos helyen, sőt akár az autó kalaptartóján is. Azt is tudni kell, hogy a filteres teák egészségtelenek, a teafiltert ugyanis vegyi fehérítőanyaggal kezelik. Ráadásul a filteres teákba a maradék anyagokat töltik, amelyek a szálas teák hulladékai. Ne ringassuk magunkat illúziókba: a gyümölcsteák nem igazán láttak soha gyümölcsöt, csupán ízesítőanyagokat ízlelgetünk, ha ilyesmit iszunk. Jobban járunk, ha magunk szárítunk meg otthon néhány gyümölcsöt, és ezeket tesszük félre gyümölcsteának. A spórolás mellett tehát az egészség is fontos szempont.

A fűszereknél ugyanígy igaz, hogy az iparilag előállított-csomagolt fűszerek aromája meg sem közelíti a házit, mégis nagyon sokba kerülnek. Pedig a házi fűszertermésztés akár a konyhában, vagy az erkélyen is megoldható. Cserépben jól eléldegélnek ezek a növények, és megfelelő gondoskodással csak egyszer kell beszereznünk a növényt, onnantól pedig hosszú időn át szüretelhetjük róla a friss fűszereket.

Ugyanez érvényes például az aloe verára: az aloés krémek, kozmetikumok nagyon közkedveltek, hiszen ez a növény kiváló bőrápolásra. Viszont minden nagyon drága, amibe beleteszik. Nem kell érte sok pénzt kifizetnünk, ha otthon, cserépben nevelgetünk aloe verát, és közvetlenül használhatjuk fel a növényt, melynek a hatóanyaga így sokkal erősebb. 

Fotó:
Pixabay.com

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Légzőgyakorlatok, amelyek nyugtató hatásúak

A stresszfaktorokat nem tudjuk elűzni,, azon azonban dolgozhatunk, hogy kezelni tudjuk saját érzelmeinket, illetve mérsékeljük a feszültséget. Nagyszerű és könnyen elsajátítható stresszkezelő módszer például a légzőgyakorlat, amelyből számtalan változat ismert, így tényleg mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő típust. Az alábbiakban a Women's Health gyűjtése alapján ismertetünk néhányat, és mindenkit arra biztatnánk, hogy kísérletezzen bátran - mentális és lelki egészsége érdekében megéri.