Menü

Ne féljen a hidegtől!

A téli időszak sokakat bekényszerít a torna és konditermekbe, de még többen vannak azok, aki jó időben sportolnak, a hideg beálltával viszont felhagynak a testmozgással. Pedig ebben az időszakban is szükségünk van a rendszeres mozgásra, sőt az ünnepi hetek magasabb kalóriabevitele még inkább felértékeli a sportolás fontosságát.

Ugyanakkor, ha szabadtéri testmozgásról beszélünk, nem árt tudatosítani, hogy a téli sportolás más, mint a nyári. Először is nem mindenkinek ajánlott, akinek egészségügyi problémái vannak, az mindenképpen kérje ki orvosa tanácsát ez ügyben, mit szabad és mit nem. Különösen igaz ez a magas vérnyomásúakra és a szívpanaszokkal küzdőkre.

Fontos odafigyelni az öltözködésre, nem mondunk újat: átgondoltan, rétegesen öltözködjünk, lehetőleg légáteresztő ruhákat viseljünk. Az öltözethez tartozik a sapka, valamint a sál, vagy kendő is. Utóbbit érdemes a szánk elé húzni.

Természetesen nem mindegy, mennyire van kint hideg, nagy mínuszokban (sőt, sokak szerint mínuszokban) már nem ajánlott kint mozogni, főleg, ha a felszín fagyos-havas. A csúszásveszély miatt érdemes figyelmet fordítani a biztonságra. Az elesés kockázata mellett könnyebben szenvedhetünk húzódást, izomsérülést. Emiatt mindenképpen ügyeljünk a megfelelő bemelegítésre, amelyet sokan megspórolnak maguknak.

A városi futás másik kockázata a szennyezett levegő belélegzése. Ha van rá módunk, igyekezzünk olyan helyet találni, ahol nem vagyunk közvetlenül kitéve az autók kipufogó gázának és a fűtésből eredő szmognak.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!