Menü

Apró magok, ősi értékek: ez a chia mag

A chia mag kevésbé elterjedt hazánkban, leginkább a bioboltok vásárlói ismerik. Pedig bármelyik háztartásba könnyedén beilleszthető, és érdemes is, mert számtalan kiváló hatása van.

A dél-amerikai növényt már az aztékok és a maják is használták, sőt, az egyik fő táplálékforrásuk volt, amelyet – nem hiába – nagyon értékesnek tartottak. S hogy miért is játszott főszerepet a táplálkozásukban?

Mert tele van rengeteg tápanyaggal. Kiváló forrása például a halat, halolajat nem kedvelők számára az Omega 3-6-nak, esszenciális zsírsavaknak. Ez még a vegetáriánusok, vagy kevés húsételt fogyasztók számára is előny. Már csak azért is, mert vízbe áztatva zselés állagot kap, és ezen formájában a tojást is helyettesítheti.

Segít a vércukorszint stabilizálásában, fiatalon és fitten tart, erősíti az immunrendszert, segíti az emésztőrendszer működését, és a koleszterinszint beállítását. És ez csak néhány kiragadott előny a sok közül.

Mellette szól még az is, hogy nagyon könnyű az életeinkbe csempészni, tekintve hogy apró magról van szó, és nincs erőteljes íze. Tehetjük például tésztaételekhez szószba, salátákra, szórhatjuk vajas kenyérre, de édesebb ételekhez is jó kiegészítő, például a reggeli-tízórai joghurtot bőven meghinthetjük vele.

Egészségünkre!

Testedzés segítséggel: vitaminok, protein, kreatin és társai

A legtöbb minőségi étrend-kiegészítő egy egészséges ember számára az adagolás betartása mellett nem jelent különösebben kockázatot. Azt azonban semmiképpen nem mondhatjuk, hogy mindent, amit a neten találunk biztonsággal beszedhetünk, ezért mindig fontos szakember tanácsát kikérni.

Az elhízás valódi okai

A testsúlyt genetikai tényezők, az anyagcsere sebessége és pszichés eredetű tényezők egyaránt befolyásolják. Az éhség alapvetően elsődleges motiváció, az evés rögzült viselkedésforma, de ami az állatoknál egyszerű szabályozási mechanizmus, az embernél több tényező által meghatározott, bonyolult folyamattá válik, amelynek szociális és kulturális vonatkozásai is vannak.

Az evés boldogít?

Léteznek ételek, amelyek boldogítanak, ugyanis némely élelmiszerben megtalálható a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin képződéséhez elengedhetetlenül fontos triptofán.

Hisztamindiéta

Vannak olyan emberek, akik nem tudják tolerálni a hisztamint, ezért bizonyos dolgokra oda kell figyelniük, például a táplálkozásukra. Amit a hisztamindiétáról tudni érdemes.

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon, ami azt jelenti, hogy éhgyomorra indulnak el reggel – állapította meg egy kutatás, melyből sajnos megállapították, hogy három gyerekből egy reggelizés nélkül indul el otthonról az óvodába, iskolába.