Menü

ZABálnivaló egészséges pogácsa

Az egészséges táplálkozás nem azt jelenti, hogy kizárólag salátán és sovány csirkehúson élünk. Ez a fajta diéta csak nagyon rövid ideig tartható, még a testépítők is csak időszakosan, a versenyek előtt alkalmazzák. Ha életmódot szeretnénk váltani, akkor javasoltabb, hogy ne mondjunk le a kedvenc ételeinkről, inkább készítsük el azokat egészségtudatos módon.

A pogácsa kiváló nassolnivaló, közkedvelt reggeli, napközbeni, vagy vendégfogadós kínálóétel. Ahelyett, hogy örökre lemondanánk róla, amiért nagyon egészségtelen - a finomlisztes változat egyébként tényleg az - , inkább készítsük el reform módon, például az alábbi recepttel, melynek további előnye, hogy gyorsan elkészül.

Hozzávalók:
600 g zabliszt, 30 dkg teavaj, 4 teáskanál tengeri só, vagy 5 teáskanál himalája só, 250 g tejföl, 250 g trappista sajt, 4 teáskanál szódabikarbóna.

Ezeket az összetevőket gyúrjuk össze, és hagyjuk picit pihenni. Akár a kenyérsütőgép kb. 45 perces pizza programjával is összekevertethetjük, akkor még több időnk marad. Majd nyújtsuk ki és szaggassuk pogácsaszaggatóval. Ne lepődjünk meg, hogy egy sötétebb, tömörebb, de jól dolgozható tésztát kapunk, amelynek az állaga más, mint a finomlisztes pogácsáké. Majd szórjunk tele reszelt sajttal a tetejét, és előmelegített sütőben süssük meg. Még finomabb lesz, ha a sajt megszilárdulása után megfordítjuk a pogácsákat, hogy a sajtos felükkel alulról is süljenek egy kicsit, így a sajt ropogós réteget képez a pogácsa tetején.

Jó étvágyat kívánunk!

A legfinomabb pisztáciás ételek nyomában

A pisztácia nagyon közkedvelt csemege, amit a legtöbben filmnézés közben rágcsálnivalóként fogyasztanak. Kevesen tudják, hogy ez a csonthéjas gyümölcs főételek és desszertek alapanyagaként is kiváló lehet. Markáns, jellegzetes ízének köszönhetően ínycsiklandozó sütemények készülhetnek belőle.

Ribizlis édességek receptekkel

Egyesek szerint túl macerás a fürtök száracskáiról leszedni a kis terméseket, mások viszont nem sajnálják az időt a pikáns, fanyarkás desszertért.

Isteni sajtfélék, amiket diéta alatt is fogyaszthatunk

Ezek a sajtok nemcsak magukban nagyon finomak, hanem az ételeket is sokkal ízletesebbé varázsolják.

Túl lehet-e adagolni a magnéziumot?

Bár az emberek többségének inkább a magnéziumhiány kialakulásától kell tartania, fontos beszélni a túladagolás következményeiről is.

Mit együnk, hogy megőrizzük csontjaink egészségét?

Köztudott, hogy csontjaink egészségének megőrzéséhez elengedhetetlenül szükséges a kalcium jelenléte a szervezetben. Az is köztudott, hogy ehhez tejtermékeket kell fogyasztani. Az azonban már kevésbé ismert, hogy rengeteg zöldségben is megtalálható a kalcium, tehát ha valaki nem a tejtermékek szerelmese, vagy vegán életmódot folytat, ugyanúgy találhat magának értékes kalciumforrásokat.