Menü

Tankolj fel a nyárból

Használjuk ki a meleg évszak utolsó leheletét, és töltődjünk fel napfényből, friss levegőből! Noha a következő napokra rövid hidegfrontot hirdetnek az időjósok, utána újra kellemes hőmérséklet ígérkezik. Érdemes megragadni a pillanatot egy kis szabadtéri kikapcsolódásra. Ha nincs ötleted a kimozdulásra, csemegézz a mi javaslataink közül! De miért is?

A szervezetet többféle módon erősíti, ha minél többet tartózkodunk a friss levegőn. Amennyiben tiszta természeti környezetben vagyunk, úgy a tüdőnk tisztul, a légzés javul. A napfényből származó D-vitaminból szintén ilyenkor érdemes még utoljára töltődni. Azt is kimutatták már, hogy aki túl sokat tartózkodik zárt térben, az hamar enervált lesz, a hangulata pedig romlik - érdemes ezt megelőzni. Hazánk népességében igencsak jellemző, hogy csupán akkor mozdulnak ki, ha kifejezetten kellemes az idő, de amint hűvösebbre fordul, már bezárkóznak, vagy autóba/tömegközlekedési eszközre pattannak. Nos, ha már így is van, akkor legalább most használjuk ki a pillanatot, amíg tehetjük! Például az alábbi tevékenységekre:

Elő a kerékpárokkal, irány a természet! Pattanjunk biciklire, így könnyebben és persze egészségesen kitekerhetünk valahová, ahol kellemes természeti környezetben lehetünk. Ha van rá lehetőség, akkor válasszunk olyan helyet, ami minél távolabb esik az autók zajától és füstjétől, de ha ez túl messze lenne, akkor még mindig jobb egy parkban ücsörögni, mint a panelházak között.

Piknikezzünk - Mondd, Te mikor piknikeztél utoljára? Ugye, régen? Pedig nem szükséges hozzá drága piknikkosár, bár ha van ilyened, akkor használd feltétlenül. Állíts össze egy egyszerű és egészséges piknik-menüt, kapj fel egy plédet és fogyasszátok el a fűben a sok finomságot a családdal, vagy a barátokkal! Nem meglepő, hogy sokkal jobb étvággyal falatoztok majd, mint máskor. De vajon mi kerülhet a piknikcsomagba, ami finom, egészséges, és nem túl nagy művészet elkészíteni? Előételnek sajttal készített saláta, például caprese, főételnek vega fasírt (mert a bioboltokban kapható egészséges fasírtporokból gyorsan és egyszerűen készítheted el) kétszersülttel, vagy barna magvas kenyérrel és csípős-zöldfűszeres mártogatóssal. Desszerként pedig süss cookies-t, házi kekszet zabpehely, kókusz, dió felhasználásával.

Beszélgetés a napernyő alatt - Használjuk ki a lehetőséget, hogy éttermek és kávézók teraszain ücsöröghessünk egy finom kávé, kakaó, vagy étel mellett! Mennyivel hangulatosabb így beszélgetni, még akkor is, ha estére már elkél egy pulóver.

Nyárzáró grillparty - Noha a grillezés a hideg évszakokban is jó elfoglaltság lehet azoknak, akiket nem ijeszt meg, ha kicsit lejjebb kúszik a hőmérő higanyszála, azért jó buli, ha sütögetéssel búcsúztatjuk a nyarat. Vörös- és sertéshúsok helyett inkább fűszeres sajtokat és zöldségeket, teljes őrlésű kenyeret, valamint szószos csirkehúst ajánlunk a rácsokra - és a tányérunkra tenni.

Elfelejtett sportok - Görkorcsolya, roller, hullahoppkarika, ugrálókötél, tollaslabda... Ezek a játékok nem csak a gyerekeknek szórakoztatóak és egészségesek! Elevenítsünk fel közülük néhányat, amit már régen - vagy esetleg még soha nem - próbáltunk. Miért is ne?

Fűben és függőágyban - Fantasztikus érzés a természet lágy ölén aludni, vagy olvasgatni, beszélgetni. Tegyük ki egy függőágyat két fa közé egy nyugodt természeti helyen, vagy terítsük le a pokrócot, és élvezzük, hogy közel vagyunk az anyaföldhöz, és ránk borul a felhős, esetleg csillagos égbolt.

Módszerek a hatékony tanuláshoz

A magyarok átlag életkora 75 környékére tehető. Ebből rosszabb esetben 8, jobb esetben pedig legalább 16 évet tanulással töltünk. Tanulni azonban nem mindenki szeret, és nem is egyenlő hatékonysággal tud. Egyes tanulási technikák és módszerek viszont bizonyítottan megkönnyítik a tanulást.

Őszi sporttippek

Javában benne vagyunk az őszben, a ködös reggelekben, az esősebb délutánokban, a capuccinos délelőttökben, de a hétvégi biciklizésekben, a napsütötte, erdei túrákban is tarkabarka levelek között. A szabadtéri sportolás legjobb időszaka.

A hastánc, mint életstílus

A hastánc a testnek-léleknek egy különleges kifejezőeszköze, melyben fontos szerepet játszik a kreativitás, az önkifejezés, a spiritualitás. A hastánc, több, mint tánc. Életstílus. Bartha Rékával, a Lunotis Tribal Academy fellépőcsoportjának tagjával beszélgettem.

Értelmes és hasznos hobbik

Ki mivel tölti a szabadidejét? kinek mi a hobbija? A következő téma eköré épül fel, igyekeztünk hasznos, tartalmas szabadidős tevékenységeket összegyűjteni, melyek között van olyan is, amellyel az intelligencia is növelhető. Remélhetőleg kedvet kaptak a cikk elolvasásához!

Kétszáz maraton!

42,195 km. Ennyi egy maratoni táv. Egyet is nehéz és küzdelmes lefutni, nemhogy kétszázat. Kele Géza futónagykövet ennyit teljesített eddig, s a történet folytatódik. Bár elfoglalt és mindig úton van, mégis volt rám néhány perce, nekem pedig öröm és motiváló volt Gézával beszélgetni. Vajon mi kell ahhoz, hogy valaki ilyen eredményt tudhasson maga mögött?