Menü

"Hizlal" a stabil párkapcsolat?

A felmérések szerint a tartós párkapcsolatban, házasságban élőket jobban fenyegeti az elhízás veszélye. Ennek pszichológiai és életmódbeli okai is vannak, amikre érdemes odafigyelni, ha szeretnénk megtartani az ideális testsúlyunkat, és megelőzni a pluszkilókat.

A kritikusok szerint a jelenség oka, hogy stabil kapcsolatban már kevésbé van jelen a "tetszeni akarok" érzése. A felek nem érzik, hogy ugyanúgy tenniük kell a külsejükért, hiszen szeretik és elfogadják őket - jobb esetben. Tény, hogy meghúzódik egy effajta gondolkodásbeli ok is amögött, hogy nagyobb a túlsúly esélye a házasok, vagy együtt élők körében. Sokszor nem a hagyományos értelemben vett lustaságról, vagy hanyagságról van szó, mindössze a fókusz áthelyeződik a külsőről a belső dolgokra. Elvégre a boldog együttéléshez kevés az, ha valaki jól néz ki, a harmónia máshol rejlik. A hétköznapi rutin során elúszhat a fontossága a külalaknak és a testsúlynak, és sokszor csak későn eszmélnek fel, amikor már felcsúszott 10-20 többletkiló.

A klasszikus felállás szerint a pár összeköltözik, és élvezik a közös evéseket, főzéseket. Legtöbbször a vacsora az, amit együtt tudnak elkölteni, ha átlagos munkarend szerint dolgoznak - márpedig ez a leghízlalóbb étkezés, hiszen közeledve a lefekvéshez lassul az anyagcserénk. Amennyiben nincsenek ismereteik az egészséges életmódról, akkor klasszikus ételeket fogyasztanak és készítenek, például finomlisztes tésztákat. Így könnyedén borítékolható némi hízás...

Szakítások esetén sokan visszafogynak az eredeti testsúlyukra. Főleg mert az ezzel járó stressz és érzelmi nehézségek nem szolgálják a jó étvágyat, de sokan ekkor eszmélnek rá arra is, hogy mi történt a testükkel a párkapcsolatban. Ennek ellenére az említett jelenség megelőzésére természetesen nem a kapcsolat felbontása a megoldás :)

Íme néhány tipp, ami viszont segíthet:

- Iktassuk be a sportolást közös programként! Valami olyat keressünk, ami nem túl erőltetett, hanem még kellemes szabadidős lehetőség. Például rendszeres kutyasétáltatás, túrázás, fallabdázás.

- Lehetőség szerint alakítsuk át a közös napirendünket: keljünk picit korábban, és fogyasszunk együtt tápláló, de közös reggelit a párunkkal. Amikor hazaérkezünk, inkább könnyed uzsonnát, vagy zöld teát, gyógyteát igyunk, miközben megbeszéljük a napi történéseket.

- Szabjuk át a vacsorákat: rengeteg finom, de kevésbé hízlaló vacsora létezik, amit lelkiismeret-furdalás nélkül fogyaszthatunk el.

- Cseréljük le az alapanyagokat egészségesre, például cukor helyett használjunk ízben azzal teljesen azonos természetes édesítőszert. Ha ügyesek vagyunk, akkor az alternatív megoldások ellen esetlegesen tiltakozó párunk észre sem fogja venni a különbséget - utólag pedig talán nem bánja majd.

- Menjünk el együtt állapotfelmérésre, ahol megvizsgálják a testsúlyunk és magasságunk alapján, hogy van-e többletsúlyunk, valamint megnézik a testzsírszázalékot, a fizikai és szervállapotunkat. Érdekes és felébresztő visszajelzés lehet mindkettőnk számára. Vagy akár motiváció a közös fogyáshoz.

- Ha már itt tartunk, együtt, egymást segítve sokkal könnyebb diétázni. Állítsunk fel közös célokat ezen a téren, és támogassuk egymást a megvalósításban! Elvégre elég nehéz úgy fogyni, ha a párunk mellettünk önfeledten majszolja a palacsintát (noha kellő elhatározással ez sem lehetetlen).

A közös életmódváltás, vagy fogyás még a párkapcsolatot is erősítheti, amennyiben együttes célt és tevékenységet látunk benne.

Csatold be!

Nem okoskodónak akarok tűnni, de nehezen állom meg szó nélkül, mikor a közösségi oldalon azt látom, hogy a gyermekével utazó anyuka kiposztolja a gyermekei fényképét, énekelve, pózolva, mosolyogva – csak épp jól láthatóan a biztonsági öv használata nélkül.

Fáradtság és energiahiány okai és kezelése természetes módszerekkel

Mai felpörgött és rohanó világunkban gyakran érezzük azt, hogy fáradtak és kimerültek vagyunk. Az energia és a motiváció hiánya gyakran nem csak kimerültséget és kiégést okoz, hanem komolyabb fizikai tünetekkel vagy akár betegségekkel is járhat.

A stressz nemcsak negatív hatással jár

A stresszről a legtöbb embernek egyből valami negatív dolog jut az eszébe, és ez valahol érthető is. Ugyanakkor kutatások bizonyítják, hogy a stressz segítheti is az ember életét, így egy kicsit félre kell tenni az előítéleteket, régi rossz tapasztalatokat, és újragondolni a stressz negatív reputációját.

Jelek, hogy nem vagy annyira boldog a párkapcsolatban, mint amilyennek látszol

Manapság annyira zsúfolt életet élünk, hogy sokszor nincs is időnk elgondolkodni azon, hogy mi tesz minket igazán boldoggá. Mindannyian találunk valami olyan dolgot a partnerünkben, amit idegesítőnek tartunk, azonban, ha téged minden idegesít, amit mond vagy tesz a partnered, akkor a dolgok nincsenek épp a legnagyobb rendjén

A délutáni, esti túlevés okai

Egész nap tartod magad, ügyesen eszel, mértékletesen, aztán hazaérve előbb vagy utóbb étel után nézel, és ott valami megborul. Elveszik a kontroll és jön a délutáni/esti túlevés.