Menü

Fűszeresen finomabb a rizs

A rizs igen egészséges köret, sok olyan diétába is belefér, ahová a burgonyát már "nem engedik be". Főleg a barna, valamint a jázminrizst, amelyek rosttartalma magasabb a hagyományos társánál. Ennek ellenére a magyarok mégis viszonylag keveset fogyasztanak belőle - legalábbis azok közül, akik nem menzán étkeznek. Nem eléggé közkedvelt, pedig fűszeresen elkészítve a magyar táplálkozási ízlésvilághoz is közelebb áll.

Nálunk a rizst leginkább natúr módon, vagy rizi-biziként borsóval tálalva kínálják, pedig nem csak ez a két felhasználási lehetőség létezik. Íme néhány ötlet!

Natúr, de nem teljesen

Azok is feldobhatják ezt a köretet, akik a rizst hagyományos módon kedvelik. A són kívül keverjünk a rizshez natúr, bio vegetát, azaz fűszerkeveréket! Ha sós változatot használunk, akkor még azt sem kell külön hozzáadni. Ilyen módon megmarad a rizs fehéres színe, de az íze érdekesebb lesz.

Paprikás változatok

A magyar konyhából hogy is maradhatna el a legközkedveltebb fűszer, a pirospaprika? Bizony a rizshez is kipróbálhatjuk! Akár önmagában is összekeverhetjük vele, de még finomabb lesz, ha füstölt őröltpaprikát alkalmazunk. De készíthetünk egy kevés hagymás pörköltalapot, és ezzel is összekeverhetjük a rizst, nagyon fenséges köret lesz belőle!

Curry a kedvenc

Ha curryt adunk a rizshez, akkor a színe is különleges lesz - a fűszertől sárgássá, de mindemellett sokkal ízletesebbé válik. Vigyázzunk, nem kell belőle sok! Ha bírjuk a fűszeres ízvilágot, akkor még borssal is kiegészíthetjük ezt az egyveleget.

Tálalási javaslatok

A paprikás változatot fogyaszthatjuk tejföllel, a currys verzióhoz pedig finom a jól átsütött tükörtojás. Összekeverhetjük zöldségekkel (nem csak borsóval! - finom hozzá a rép, kukorica, zöldbab, snidling is), és megsüthetjük wok-ban, akár sajttal.

Ezekkel a verziókkal közkedveltebbé tehetjük ezt a valójában egészséges köretet.

A B-vitamin komplex tagjai

A B-vitaminok mindegyike fontos szerepet játszik egészségünk megőrzésében, ugyanakkor átfedés is akad köztük. Nézzük, mihez járulnak hozzá a komplex tagjai.

A túlzott rostfogyasztás jelei

Biztosan tisztában vagy vele, a rostos ételek fogyasztása nagyon egészséges. Jótékony hatású a szív- és érrendszerre, a megfelelő anyagcsere működésre, a gyomor egészségére és a vér glükóz szintjének stabilizálására. Bár általában nem fogyasztunk eleget, ennek ellenkezője is megtörténhet, amikor is túl sokat fogyasztunk egyszerre, ráadásul rövid idő leforgása alatt, ami szintén problémákat okozhat.

Egészséges túrós desszertek nyomában

A túró rengeteg kalciumot és foszfort tartalmaz, ezért a gyerekeknek, serdülőknek és csontritkulásban szenvedő betegeknek érdemes minél többet enniük belőle. Nem kell aggódnod a túró kalóriatartalma miatt sem, hiszen 100 gramm túróban csupán 110 kcal van. Ezt a könnyen emészthető, laktató tejterméket tehát akár egy diétás étrendbe is beillesztheted!

Varázsitalnak számít a maté tea

A yerba maté egy Dél-Amerika szubtrópusi területéről származó növény, amelyet a helyi indán törzsek már akkor fogyasztottak, amikor az európai felfedezők rátaláltak a földrészre. Egy italban tartalmazza a kávé erősségét, a teák egészségre gyakorolt jótékony hatásait és a csokoládé nyújtotta eufória érzését.

Sütés nélküli kávés finomság gyorsan

Hétvégi ebéd után nagyon jól tud esni egy kávés édesség. Válogass kedvedre: a habkönnyű tiramisutól kezdve, keksztekercsen át a kávés kókuszgolyóig itt mindent megtalálsz!