Menü

Valóban a reggeli edzés a leghatékonyabb?

Néhány fitness guru azt javasolja, hogy az edzés legyen reggel az első dolgunk, mert akkor kevesebb konfliktusba keveredünk a nap folyamán, és így a sport is az életünk szervesebb részét fogja képezni. Továbbá a reggeli edzés miatt energetikusabbá és produktívabbá válunk.

Azonban ha nem vagyunk a koránkelés hívei, és elzárkózunk már a gondolattól is, hogy reggel sportoljunk, akkor is van egy jó hírünk: a magas intenzitású sportokban jobban teljesíthetünk a nap más időszakaiban.

Kutatások bizonyították, hogy az erő és a rugalmasság intenzitása késő délután a legmagasabb, az észlelt erőfeszítés viszont a legalacsonyabb. (Tehát nem érzékeljük, hogy a testünk milyen nagy erőbedobással dolgozik.) A kutatók ezt a tényt a cirkadián ritmusnak tulajdonítják, ami a testhőmérséklet emelkedését is okozza a nap folyamán. Ez a hőmérséklet csúcsát késő délután éri el.

Természetesen akkor sem kell szerencsétlennek éreznünk magunkat, ha reggel szeretünk edzeni. Ha következetesen csináljuk, ki tudjuk küszöbölni ezt a kis lyukat a rendszerben. A tudományos eredmények azt mutatják, hogy azok a sportolók, akik reggel edzenek, szintekkel tudják növelni délutáni teljesítményüket. Ezt érdemes észben tartani, amikor reggel futni indulunk.

Néhányan az aerobikot preferálják reggel, mielőtt ennének, mert úgy gondolják, így több zsírt tudnak elégetni. Úgy tűnik viszont, hogy ez a módszer mindössze rövid ideig eredményezi a zsírégetés növekedését. Ha sokáig folytatjuk, a szervezetünk hozzászokik, és nem származik belőle különösebb előnyünk. Tehát nem fogunk vele több zsírtól megszabadulni.

Az edzés felpörgeti a testet, és a hagyományos bölcsességek szerint az esti sport nem igazán van összhangban az alvással. A tudomány azonban egyelőre nem tudta ezt alátámasztani. Természetesen mindenki más, így lehet, hogy esetünkben problémát okozhat a lefekvés előtti esti edzés. Az egyetlen mód, hogy kiderítsük, ha kipróbáljuk.

A tanulság pedig az, hogy a legjobb idő az edzésre az, amikor el tudunk menni! Amikor kedvünk van hozzá... Ha különböző időben járunk sportolni, figyeljük meg, mikor vagyunk a leghatékonyabbak, mikor érezzük úgy, hogy előre haladtunk. Akkor ismerni fogjuk a saját biológiai óránkat, és hibáztathatjuk őt a nem éppen optimális teljesítményünkért.

Forrás: www.cnn.com

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.