Menü

Terhesség alatt kettő helyett eszünk? (Nem)

Ha a címre a válasz "igen", akkor kérdezném a folytatásban: ha ikrekkel vagyunk várandósak, akkor 3 ember helyett eszünk? Ha hármas ikrek, akkor 4 helyett? Valaki szerint ez így lenne logikus, egészséges és követendő? Vitatkoznék vele.

A címben szereplő felfogás már elnézést, de annyira elavult! Sajnos a kismamáknak már csak azért sem egyszerű az élete, mert szinte attól a pillanattól kezdve, ahogy a család is tudomás szerez a terhességről, nem tudom mi történik velük, de folyamatossá válik az etetés. Mintha addig nem evett volna valaki és most gyorsan be kellene pótolni. Nem hiszem, hogy 20-30 pluszkilóval könnyebb egy terhesség, s hogy egészségtelenebb, az pedig majdnem biztos!

A feladat sportos, fitt kismamákká válni, ami - pláne nagytestvér és munka, háztartás mellett- nem olyan egyszerű. Sosem fogom azt állítani, hogy könnyű, de egyáltalán nem is bonyolult, vagy teljesíthetetlen. Az tény, hogy az étvágy folyamatosan változik a várandósság alatt, kívánóssággal is szembesülhetünk és a szervezet valamennyi vizet is visszatart, ez mind normális jelenség. Azonban a terhesség nem feltétlenül jár együtt plusz 20 kilóval, ennek kivédésére szeretnék néhány gyors és praktikus tanácsot összeszedni, amíg a négyévesem a szobában játszik.

Első terhességem alatt váltottam életmódot, akkor számoltam fel minden addigi helytelen szokásommal, (volt bőven) s fokozatosan, semmiképp sem hirtelen cseréltem ki az élelmiszereimet. Anyagilag is egyszerűbb az alaplépésekkel kezdeni, s a továbbiakban apránként hozzászoktatni magunkat (és férjünket) az új ízekhez, alapanyagokhoz. A fehér liszt többé nem a barátunk, helyette válasszuk zablisztet, a finomított cukor és barna cukor és társai is ellenünk fognak dolgozni, ezért váltsunk természetes édesítőkre. Étolaj, margarin helyett javasolnám inkább, hogy válasszunk kókuszzsírt, extra szűz olívaolajat, hidegen sajtolt növényi olajokat, halolajat, s időnként fogyaszthatunk mértékkel csibezsírt, kacsazsírt is. A mesterséges adalékanyagokkal telített bolti élelmiszereket, üveges mártásokat, készételeket, cukros salátaönteteket, cukros joghurtokat és fittnek hazudott reggelizőpelyheket messzire kerüljük, csak úgy, mint a diabetikusnak hirdetett fruktózos ételeket, csokoládékat, kekszeket, nápolyikat.

Ételeinkben nem a mennyiségen kell változatni, hanem a minőségen, nem kevesebbet kell ennünk, csak mást!

A köret mindig friss, párolt vagy nyers zöldség legyen, esetleg magas rosttartalmú gabonák: zabpehely, teljes kiőrlésű búza, bulgur, hajdina, amaránt, quinoa stb. ezek ugyanis lassabban szívódnak fel a szervezetben, ezzel kevésbé emelik meg a vércukorszintet. Édességnek tökéletes egy kevés, mértékkel fogyasztott friss idénygyümölcs, a húsokat hagyományos panír helyet forgassuk tojásba és zabkorpába, vagy süssük natúr, alkalmakkor egészséges süteményeknek tökéletes alternatíva egy sárgarépás muffin, egy sütőtökös sütemény, egy avokádós csokoládékrém, egy banánpalacsinta, egy zsírszegény gyümölcsös túrókrém, vagy puding, egy gyümölcsös natúr joghurt, nassolnivalónak kiváló egy marék olajos mag.

A folyadékfogyasztás fontosságát pedig nem lehet eléggé hangsúlyozni, kiemelten figyeljünk erre!

A várandósság fantasztikus állapot, nem pedig betegség, semmiképp sem kell fekve eltölteni ezt a 9 hónapot, ha orvosunk engedi, számtalan terhestorna létezik a világhálón, több lehetőség közül választhatunk, nem kell sok, elég napi 20 - 30 perc mozgás otthon, kiegészítve rendszeres sétákkal, esténként egy kis szobabiciklizés, de kisebb kézisúlyzókkal a felsőtestet is karban tarthatjuk, a gyakorlatok akár ülve is végezhetőek.

A lehetőségek száma végtelen, pénzbe sem kerül, a napunkból pedig mi az az egy óra sport, az étrend tervezhető, előre elkészíthető, dobozolható, az élelmiszerek lecserélése néhány vásárlás után már rutinná válik, s minden befektetett munkánk sokszorosan térül meg, mikor fitt anyukaként tologatjuk babakocsiban a csöppségünket, s szülés után rövid időn belül a korábbi ruhatárunkból válogathatunk. Még azt a farmert is felveheted majd újra, igen!

Mi az a superfood?

Bár az utóbbi időben kevésbé találkozhattunk ezzel a szóval, azonban a superfood kifejezés pár éve futótűzként terjedt el a köztudatban, holott nem egy új jelenségről van szó. Mi az a superfood és miért kapta fel ennyire a média?

Mi az a mochi?

A japánok táplálkozásáról csak jókat hallunk: egészségesen étkeznek, halakat, zöldségeket fogyasztanak, és friss hozzávalókból főznek. Az édességekkel is körültekintően bánnak: minőségi alapanyagok és mértékletes fogyasztás. Ilyen japán különlegesség a Mochi is!

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.

Amit sose mondj egy kamasznak

Az biztos, hogy nem egyszerű időszak egy szülő életében, amikor a gyereke kamaszkorba, vagy kiskamaszkorba lép. Az addig felhőtlen szülő-gyerek kapcsolat megbomlik. Mit kerüljünk el, mit ne mondjunk egy kamasznak?

5 recept hétvégére, ha nem tudod, hogy mi legyen a menü

Sokszor neked is komoly dilemma kitalálni, hogy mi legyen a hétvégi menü? A szokásos rántott hús és sültkrumpli kettőst, már meguntad? Akkor próbálj ki valami újdonságot, és dobd fel vele a hétvégi ebédet. Nézzünk hát meg öt receptet, köztük levest és főételt is.