Menü

Hogyan szűnik meg az időérzékünk vásárláskor?

Vannak, akik egy egész napon át is képesek élvezettel császkálni a különböző bevásárlóközpontokban, míg mások a lehető legunalmasabb, időrabló kényszernek tartják az effajta „beszerző túrákat”. Egy biztos: az ünnepek közeledtével mindannyian a szokásosnál is több időt töltünk a különböző üzletekben. De miért érezzük időtlennek a vásárlást? Hogyan próbálnak hatni ránk a marketingesek, hogy minél tovább maradjunk nézelődni és ezzel egyenes arányosságban, lehetőleg költeni is?

Órák és ablakok hiánya

Hogy teljes figyelmünkkel a termékekre koncentráljunk, elsősorban az időérzékünket befolyásolják, nehogy túlságosan sietősre vegyük a tempót. Erre a legalapvetőbb módszer az órák és az ablakok teljes eltűntetése. A természetes fény helyét pontosan belőtt, mesterséges fény veszi át, így még az is kimegy a fejünkből, milyen napszakban vagyunk.

Zene

Számos tanulmány bizonyítja, hogy a zene milyen ösztönző hatással lehet a hangulatunkra, ezért a legapróbb részletek is szerepet kapnak az üzletekben szóló lejátszási listák kiválasztásakor. A megfelelő ritmus, hangnem, hangerő és minden egyéb apróság részletekbe menő tudatossággal felépítve andalítja a betérőket.

A kenyértől a kasszáig

Biztosan észrevetted már, hogy főképp a nagyobb élelmiszerüzletekben, a legalapvetőbb élelmiszerekért kell a legtávolabbra elmenned, kenyér vagy hús természetesen csak az üzlet másik végében lesz, miközben valahogy éppen egy rakat csábító, akciós termék kerül az utadba. De mire a végére érsz, hogy mindent beszerezz, valószínűleg már kicsit el is fáradtál és annál könnyebben hatnak rád a kassza körül található ún. impulzus termékek, amelyeket eredetileg biztosan nem írtál fel a bevásárló listádra.

Illatok szerepe

Hogy milyen elképesztő erősséggel hatnak érzelmeinkre az illatok, az önmagában is bizonyított, az illatmarketing ebből kiindulva már külön ágazatként vizsgálja az illatosított légterek bevételnövelő hatásait. Egy tudatosan generált, saját illat ilyenkor nem csak a komfortérzetünket növeli, sokszor az adott márkához való kötődésünket is erősítheti.

Rendezetlenség érzete

Már a plázák folyosóin található mozgólépcsők is látszólagos rendezetlenségben kényszerítenek minket folyamatos plusz körökre. A bevásárlóközpontok célja természetesen, hogy ilyenkor a lehető legtöbb üzletet útba ejtsük. De nem csak kívül, sokszor az üzleteken belül is folytatódik a tévelygés, hiszen rendszeres időközönként átrendezik a választékot, hogy még több időt töltsünk bennük, miközben a számunkra szükséges dolgokat keressük.

Észrevetted már, hogy általában balra találod a kasszát, aminek hatására jobbkezesként automatikusan jobbról kezdve sétálsz körbe, mire eléred? Bizony ilyenkor semmi sem véletlen, de minél tudatosabban kezeljük, annál kevésbé befolyásnak minket ezek az apróságok. Hasznos lehet például, ha konkrét listával indítjuk a karácsonyi nagybevásárlást, mert így biztos, hogy értékes órákat spórolhatunk meg magunknak, akár egy kellemes kávészünet erejéig is.

A kép illusztráció!

Karácsonyi ajándéktippek 2-3 éves gyerekeknek

A kisgyerekek az a korosztály, akiknek nem nehéz ajándékot venni, meglepetést szerezni, hiszen egyrészt nagyon lelkesek és várják az ünnepet, mindennek tudnak örülni, másrészt számos olyan dolgot találni, amelyet örömmel fogadnak.

Környezettudatosabban élni – tedd meg az első lépéseket!

Mondhatjuk, hogy már nemcsak a médiából, de a csapból is az folyik, hogy az unokáinknak valamiből nem lesz elég: a Föld víz-, illetve kőolajtartalékai végesek. Utóbbi nagy valószínűséggel néhány évtizeden belül elfogy. Mit tehetünk a hétköznapokban, hogy kicsit tehermentesítsük a környezetünket?

Karácsony kisgyerekkel - biztonságosan

Az ünnepi készülődés és a karácsonyi várakozás izgalma azt hiszem gyerekként a legjobb, illetve, mikor nekünk lesznek gyermekeink, azonban kicsikkel az ünnepvárás cseppet sem egyszerű, zökkenőmentes, könnyű vagy veszélytelen. Mi mindenre figyeljünk oda?

Black Friday és ami mögötte van, avagy valódi kedvezmények vagy átverés?

A „Black Friday” - magyarul „Fekete Péntek” egy minden évben november végén beköszönő vásárlásra ösztönző program, kereskedelmi kedvezmény. Az akcióban részt vevő üzletek akár 50-70%-os kedvezménnyel csábítják a vásárlóikat. Mennyire valósak az ilyenkor csábító akciók? Valódi kedvezmények vagy átverés?

Aktuális autónk téliesítése!

Az autósok egy része nem veszi komolyan a tél beköszöntével járó autókarbantartási teendőket, s nem fordítanak kellő figyelmet a megfelelő téliesítésre, melynek bizony fájdalmas következményei lehetnek, hiszen akár a jármű meghibásodását is okozhatja.