Menü

Filléres trükkök a tartós fogyáshoz!

Ugyan még messze a bikini szezon, de mivel köztudott, hogy a nyári alak télen készül, ezért bizonyára már többen dolgoznak alakjuk formálásán, vagy legalábbis gondolkoznak a megfelelő diétán, életmódváltáson, sportolási lehetőségeken. Az étrend és a mozgás mellett azonban vannak apróbb trükkök, melyeket bevethetünk a vágyott forma eléréséhez vezető - és egyáltalán nem egyszerű - úton. Néhány egyszerű, olcsó és bárhol fellelhető élelmiszereket válogattunk össze, melyek társaink lehetnek a fogyókúránkban.

Máris itt elsőként a gyömbér, mely nem csupán megfázás ellen jó, akkor is segít, ha fogyni szeretnénk. A benne található illóolajok serkentik a vérkeringést és az anyagcserét, emellett segítenek megszüntetni az emésztőrendszerben esetlegesen előforduló gyulladásokat is. Készítsünk gyömbérteát rendszeresen, vagy reszeljünk friss gyömbért italainkba.

A citromot nem kell bemutatni, természetes zsírégető és "fogyasztószer". A citrom levének fogyasztása vércukorszint- és étvágyszabályozó hatással bír, nem utolsósorban pedig serkenti az emésztés működését. A karcsúsító italhoz keverjünk össze 3 dl vizet két evőkanál frissen facsart citromlével.

Az almaecet nagyon sok értékes tápanyagot tartalmaz: kálcium, kálium, magnézium, nátrium, foszfor, szilícium, vas, aminosavak, enzimek, pektin, A- és C- vitamin, valamint béta-karotin is megtalálható benne, a citromhoz hasonlóan savas kémhatású, fogyasztása mégis lúgosítja a szervezetet, s felgyorsítja az anyagcserét, azonban egy alapszabálya van a fogyasztásának: mindig üres gyomorra igyuk.

Filléres trükk, ám mégis nagyon hatékony bizonyos zsírégető fűszereket alkalmazni a diétánkban.

Fogyasszuk rendszeresen a fahéjat, mely felpörgeti az anyagcserét, s szabályozza a vércukor szintet.

A fokhagyma segít megszabadulni a szervezetben lerakódott méreganyagoktól és zsíroktól.

A chili paprika legfontosabb hatóanyaga, a kapszaicin serkenti az anyagcserét.

A citromfű javítja az epeműködést, nyugtatja a gyomrot.

A kurkuma hatóanyaga a kurkumin, mely csökkenti a vércukor szintjét, továbbá gátolja az elhízást.

Az oregánó az egyik legerőteljesebb méregtelenítő hatással bíró fűszer, emellett az anyagcsere-működést is javítja.

A bors serkenti az anyagcserét és az emésztést, valamint egyes kutatások szerint a szellemi teljesítményt is fokozza.

A kapor a cukorbetegek egyik legfontosabb fűszere a vércukorszint csökkentő hatása miatt, de gyorsítja az emésztési folyamatokat, enyhíti a hasfájást, és a puffadást is csökkenti.

A kömény segíti az emésztést, puffadáscsökkentő és görcsoldó hatással rendelkezik, továbbá helyreállítja az egészséges bélflórát.

A cayenne bors csökkenti az étvágyat, illetve a vér zsírtartalmát, zsugorítja a zsírszöveteket, valamint küzd a zsírlerakódás ellen.

Bármelyik diétát és sportolási formát választjuk és alkalmazzuk nyári formánk elérése érdekében, javaslom feltétlen vessük be mellé a fent említett segítőinket. Legyünk kitartóak benne hosszútávon, a legnagyobb hibát pedig soha ne kövessük el: ne koplaljunk és ne éhezzünk!

Tippek a gyorsabb fogyásért

A „gyors fogyás” tervet természetesen az is befolyásolja, hogy mennyi feleslegről beszélünk. Másképp kell nekiállni, ha csak néhány kiló pluszról van szó, és másképp, ha évek óta küzdünk komolyabb súlytöbblettel.

Miért nem szabad gyorsan fogyni?

A plusz 5-10-15-20 kilót nem egy hónap alatt rántottuk magunkra, akkor miért kellene azt pár hét alatt ledobni? Senki sem úgy ébred reggel, hogy „véletlen” hízott 20 kilót, az hosszú évek munkájának eredménye, ahogy a fogyás is így kell, hogy történjen.

Ételek, amelyek étvágycsökkentő hatásúak

Számos olyan étel létezik, amely azon túl, hogy finom, még abban is segít, hogy lassabban éhezz meg. Ezek az ételek egész napra eltelítenek, feltöltenek energiával, vagy éppen megregulázzák a vércukorszintet.

Fájdalommentes edzés

Aki rendszeresen sportol, becsülettel edz, bizony szembesülhet gyakran a „problémával”, vagy inkább jelenséggel, hogy edzés után 1-2 nappal izomláz keletkezi, fáj itt-ott, nehézkes a lépcsőzés, ropognak az ízületek. Hogyan kerülhetőek el az edzés alatti - utáni sérülések, fájdalmak?

Hogyan férj bele a báli ruhádba?

Ahogy beköszönt a november, minden héten egyre több szalagavató kerül megrendezésre, a szezon egészen tavaszig tart. Ki ekkor, ki akkor megküzd a ruha felvételének, méretre szabásának problémájával. Ami hetekkel korábban még jó, az a bál napján szűk vagy bő. Nehéz eltalálni. Ha te pont kisebb méretbe szeretnél beleférni, akkor nagyon gyorsan kell a látványos eredmény. Ehhez pedig nem muszáj koplalni.