Menü

Filléres trükkök a tartós fogyáshoz!

Ugyan még messze a bikini szezon, de mivel köztudott, hogy a nyári alak télen készül, ezért bizonyára már többen dolgoznak alakjuk formálásán, vagy legalábbis gondolkoznak a megfelelő diétán, életmódváltáson, sportolási lehetőségeken. Az étrend és a mozgás mellett azonban vannak apróbb trükkök, melyeket bevethetünk a vágyott forma eléréséhez vezető - és egyáltalán nem egyszerű - úton. Néhány egyszerű, olcsó és bárhol fellelhető élelmiszereket válogattunk össze, melyek társaink lehetnek a fogyókúránkban.

Máris itt elsőként a gyömbér, mely nem csupán megfázás ellen jó, akkor is segít, ha fogyni szeretnénk. A benne található illóolajok serkentik a vérkeringést és az anyagcserét, emellett segítenek megszüntetni az emésztőrendszerben esetlegesen előforduló gyulladásokat is. Készítsünk gyömbérteát rendszeresen, vagy reszeljünk friss gyömbért italainkba.

A citromot nem kell bemutatni, természetes zsírégető és "fogyasztószer". A citrom levének fogyasztása vércukorszint- és étvágyszabályozó hatással bír, nem utolsósorban pedig serkenti az emésztés működését. A karcsúsító italhoz keverjünk össze 3 dl vizet két evőkanál frissen facsart citromlével.

Az almaecet nagyon sok értékes tápanyagot tartalmaz: kálcium, kálium, magnézium, nátrium, foszfor, szilícium, vas, aminosavak, enzimek, pektin, A- és C- vitamin, valamint béta-karotin is megtalálható benne, a citromhoz hasonlóan savas kémhatású, fogyasztása mégis lúgosítja a szervezetet, s felgyorsítja az anyagcserét, azonban egy alapszabálya van a fogyasztásának: mindig üres gyomorra igyuk.

Filléres trükk, ám mégis nagyon hatékony bizonyos zsírégető fűszereket alkalmazni a diétánkban.

Fogyasszuk rendszeresen a fahéjat, mely felpörgeti az anyagcserét, s szabályozza a vércukor szintet.

A fokhagyma segít megszabadulni a szervezetben lerakódott méreganyagoktól és zsíroktól.

A chili paprika legfontosabb hatóanyaga, a kapszaicin serkenti az anyagcserét.

A citromfű javítja az epeműködést, nyugtatja a gyomrot.

A kurkuma hatóanyaga a kurkumin, mely csökkenti a vércukor szintjét, továbbá gátolja az elhízást.

Az oregánó az egyik legerőteljesebb méregtelenítő hatással bíró fűszer, emellett az anyagcsere-működést is javítja.

A bors serkenti az anyagcserét és az emésztést, valamint egyes kutatások szerint a szellemi teljesítményt is fokozza.

A kapor a cukorbetegek egyik legfontosabb fűszere a vércukorszint csökkentő hatása miatt, de gyorsítja az emésztési folyamatokat, enyhíti a hasfájást, és a puffadást is csökkenti.

A kömény segíti az emésztést, puffadáscsökkentő és görcsoldó hatással rendelkezik, továbbá helyreállítja az egészséges bélflórát.

A cayenne bors csökkenti az étvágyat, illetve a vér zsírtartalmát, zsugorítja a zsírszöveteket, valamint küzd a zsírlerakódás ellen.

Bármelyik diétát és sportolási formát választjuk és alkalmazzuk nyári formánk elérése érdekében, javaslom feltétlen vessük be mellé a fent említett segítőinket. Legyünk kitartóak benne hosszútávon, a legnagyobb hibát pedig soha ne kövessük el: ne koplaljunk és ne éhezzünk!

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.