Menü

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.

Vega rakott zöldbab

A zöldbab két végét levágjuk, a megmaradt részt, pedig tálba tesszük és megmossuk, majd puhára főzzük. A töltelékhez a rizst megfőzzük és félrerakjuk. A hús helyettesítésére lecsót használunk. A hagymát megpirítjuk olajon, hozzáadjuk a paprikát, a paradicsomot, egy kevés vizet, sót és borsot, valamint egy kis kanál cukrot. Ha a zöldségek megpuhultak, levesszük a tűzről és összekeverjük a rizzsel. Egy tepsi alját beolajozzuk, megkenjük egy kis tejföllel. A hozzávalókat belerétegezzük a tepsibe, megsózzuk, tejföllel meglocsoljuk, és a sütőbe tesszük. Akkor van kész, ha a tejföl egy kicsit pirulásnak indult a tetején. Húskedvelőknek is finom vegetáriánus fogás.

Zöldbabos-csirkés saláta

Ez egy kiadósabb húsos egytálétel, ami rengeteg egészséges összetevőt tartalmaz. Először is, egy adaghoz egy egész csirkemellet megtisztítunk és felkockázunk, sóval, borssal, esetleg csirkesültes fűszerkeverékkel megszórjuk, majd fokhagymás vajon és egy kevés vízen megpároljuk. Ha kész, külön tesszük. A salátához megfőzzük a zöldbabot, sós vízben. Ha kész, szűrőbe állítva lecsöpögtetjük. Jégsaláta leveleit apró darabokra tépkedjük, egy répát lereszelünk, és a kettőt összekeverjük. Az így kapott keverékbe beleforgatjuk a zöldbabot és a csirkemellet. Kapros öntettel vagy citromlével tálaljuk.

A zöldbabból tehát a főzeléken és a levesen kívül sok minden készülhet, ezért nem érdemes egy valaminél leragadni. Ha ezeket kipróbáltad, az már egy lépés az újítás felé. Ne feledd, hogy a konyhában van csak igazán helye a kreativitásnak.

Mik az egészséges zsírok és mely ételekben találhatóak?

A fitnesz világa a zsírok jelentőségét gyakran megkérdőjelezi, ha az egészség, a testzsírcsökkentés vagy az izomtömeg növelése a téma.

5 étel, amit sosem szabadna mikróban újramelegíteni

Akár ételmérgezést is okozhatnak, ezért jobb annyit főzni belőlük, amennyi egyszerre elfogy.

Spenótos ételek a főzeléken túl

A spenót igazi vitaminbomba, természetes vasforrás. Bár számos jótékony hatása van, igencsak megosztó étel, sokan nem szeretik a krémes spenótfőzeléket. A spenótból nem csak főzeléket készíthetünk, feldobhatjuk vele a tésztaételeket, salátákat és még a húsokat is.

Ételcsoport, mely garantáltan segít a vércukorszinten tartásában!

Ha néhány egyszerű dolgot változtatunk a bevásárlókocsi tartalmán, annak komoly hatása lesz a vércukor szabályozásának képességére, az étvágyra és a keringési rendszer állapotára is.

Finomságok édesburgonyával - válogatás

Az édesburgonya az utóbbi időben nálunk is egyre elterjedtebb - mutatjuk, mi mindent csinálhatsz belőle!