Menü

A kubai salsa tanfolyamokról

Ha szereted a jó zenét, intenzív, de szórakoztató mozgást, és a jó társaságot, akkor mindenképpen tetszeni fog a salsa tanfolyam. A lényeg az, hogy teljesen laza legyél, mind testben, mind lélekben. Nem társastánc-órákról van szó, de azért szükség lesz a laza csípőre, az erős, egyenes hátra, és megfelelő kar- és lábmunkára.

Ami megkülönbözteti a társastánctól, az a partner jelenléte. Ide ugyanis nem muszáj egyből párral jönni. Az első pár óra ugyanis az alapok elsajátításáról szól, amibe beletartozik a lábmozgás, a koordináció, a helyes tartás, majd ezek után jöhetnek az alaplépések, amelyeket a zenére kell igazítanunk. Tehát nem túlzás azt mondani, hogy a salsa nem csupán testi ráfordítást igényel, az agyat is megdolgoztatja.

Ha valami rendszert szeretnél az életedbe, egy alkalmat, ami kikapcsol, miközben azért rendesen meg is dolgoztat, és már unod az aerobikot, akkor a kubai salsa pont neked való. Heti egy vagy két alkalommal gyűlik össze a csapat. Az alkalmak egymásra épülnek, de könnyen fel tudod venni a fonalat, ha véletlen egyet ki kell hagynod. Azon kívül, hogy az órán tanultakat a tánc terén mindig hasznosítani tudod, sok egyéb helyen is hasznát veszed. Például nagyban javítja a mozgás-koordinációdat, ami jól jön vezetéskor is. Frissíti az agyadat, ami a munkában is hasznodra válik. Csökkenti a benned felhalmozódó stresszt, erősíti a láb- és hátizmaidat.

Természetesen, ha versenyezni szeretnél, vagy nagy fellépésekre járni, akkor érdemesebb társastáncra járni, intenzíven, állandó párral, de ha mozgásra vágysz, fantasztikusan inspiráló emberek között, kiváló zenével, akkor a kubai salsa-tanfolyamokat neked találták ki. Próbáld ki, és hagyd, hogy átjárjon a latin életérzés!

Milyen sportot ajánlhatunk ősszel?

Egyre több kimutatás mondja azt, hogy a tavasz illetve az ősz a legideálisabb arra, hogy elkezdjünk sportolni. Ennek természetesen oka, hogy se túl hideg, se túl meleg nincs ebben az évszakban. De milyen sportot is érdemes ilyenkor elkezdeni?

Vitamin helyett

Egyszerű megoldás bekapkodni reggel pár vitamint és azzal letudni a vitamin – és ásványianyagbevitelt. Nem azt akarom mondani, hogy a multivitaminkészítmények nem jók, de az tény, hogy ha élelmiszer formájában viszed be a vitaminokat és ásványi anyagokat, azzal sokkal jobban jársz! Hogy is kell ezt pontosan? Mondom

Mindössze 15-20 perc!

Bármennyire is kellemetlennek, vagy kínosnak, vagy kiszolgáltatottnak érezzük, a szűrővizsgálatok valljuk be, pár percig tartanak, kibírhatóak és csakis magunknak teszünk jót velük. Mégis sokan akár évekig is halogatnak egy egyszerű szűrővizsgálatot, pedig életet menthet. Miért hanyagoljuk el mégis?

Hogyan bírjuk sportolásra a gyereket?

Néhány előző cikkünkben már szót ejtettünk arról, hogy milyen sportágakra írassuk be a gyermekünket, mik a csapatsportok vagy éppen az egyéni sportok előnyei. Azonban azt be kell látni, hogy ebben a digitalizált világban már az is egyre nehezebb, hogy a gyermeket rábírjuk egyáltalán a sportolásra. Nem kell, és belátásunk szerint nem is szabad bűnbakokat keresni ebben, a jelenség ugyanis globális és tendenciózus. Megpróbálunk összegyűjteni néhány, nevezzük így jó tanácsot, hogyan is vihetjük-e a gyermekünket a rendszeres sportolás felé.

Joker – a káosz bohóca is volt ember

Joker ikonikus alakja a Batman képregényeknek, a főhős ellentétpárja, maga az őrület. Ennek a kialakulását vitte vászonra Todd Philips a Másnaposok rendezője, korunk amcsi színészistene Joaquin Phoenix főszereplésével. Nagy főhajtást láthatunk Scorsese 80-as évekbeli filmjeinek. A végtermék a remek véghajrának hála remek kis darab, még ha kicsit túl is volt reklámozva. A bűn bohóca is megkapta a maga történetét