Menü

Egészséged megőrzése tanévkezdés után

Ahogyan elkezdődik a tanév, mindenkire ránehezedik a karácsonyig tartó kemény munka súlya. Teljesíteni kell az iskolában, munkahelyen, egyetemen, miközben a nappalok rövidebbek, az éjszakák hosszabbak, a hőmérséklet alacsonyabb, a ruhák pedig vastagabbak. És ahogyan fogy a nap hossza, egyre fogy belőlünk is az energia, vagy a kezdeti lelkesedés. De hogy ne merüljünk ki októberig teljesen, érdemes pár dolgot megfogadni.

Pótold a vitaminokat!

A vitaminok pótlása nem merül ki a naponta beszedett multivitaminokban. Változatos étrenddel, gyümölcsök, zöldségek fogyasztásával is hozzá kell járulnunk vitaminkészletünk fenntartásához. Ebben a rendszeresség és az odafigyelés különösen fontos.

Mozogj sokat!

Ezalatt nem azt értem, hogy feltétlenül járj el a konditerembe akkor is, ha már alig állsz a lábadon. Csupán azt, hogy figyelj arra, akármilyen munkát is végzel, akármennyit tanulsz is, mindig legyen időd legalább egy húsz perces levezető sétára vagy futásra, esetleg egy kis jakuzzizással egybekötött úszásra. Ez az óvodás gyerekek számára is nagyon fontos. Ha minden nap egy kicsit közösen mozognak a szülőkkel ovi után, esetleg direkt sétálva mennek haza, az a tüdejüknek és az agyuknak is jót tesz, ráadásul jobban is tudnak aludni egy kis mozgás után.

Egyél rendszeresen!

Nagyon nehéz egy rohanós hétköznapon betartani, hogy rendszeresen együnk, egy étkezés se maradjon ki, és elkerüljük a nassolást, de nem lehetetlen. Ha hajlamosak vagyunk elfeledkezni a napirendünkről, állítsunk be a nap elején vagy előző nap végén ébresztőket, amelyek figyelmeztetnek az étkezés időpontjára. Fontos az is, hogy legalább két-három napra előre tervezzünk, így elkerülhetjük a monoton étrendet.

Pihenj eleget!

Pihenés alatt a lehető legnagyobb kikapcsolódást értjük. Hiszen az nem pihenés, amely során még fejünkben van a holnapi tanulnivaló, vagy a következő napi munka. Napi 8 óra alvás elég, de az teljen sötétben, csendben. Fontos az is, hogy reggel adj időt magadnak a felébredésre. Kelj egy kicsit korábban, igyál egy kávét, esetleg zuhanyozz le, reggelizz meg, hogy fokozatosan induljon be a napod. Este pedig igyekezz időben lefeküdni!

Ha figyelsz ezekre az apró dolgokra, akkor könnyebben fogod abszolválni az eléd kerülő kihívásokat, és nem fáradsz el olyan hamar az évkezdés után.

Szerző: Varga Ágnes Kata

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Immunglobulinok szerepe a védekezésben

Mostanában napi témaként merül fel az immunrendszer és azzal kapcsolatos fogalmak, de sokszor helytelenül használjuk ezeket. A leggyakrabban hallott fogalom az immunglobulin, antitest, antigén és ellenanyag. Hogy melyik pontosan mit is jelent, most kiderül.

Lúgosítás – valójában mit is jelent?

Sokszor hallhatunk a lúgosításról, mint az egészséges életmód egyik eleméről, sőt mi több, gyógymódként is emlegetik. Azonban a természettudósok csak tudományos blöffként tartják számon, nem véletlenül. Nézzük meg miről is szól a lúgosítás.

Házi praktikák szédülés ellen

Ki ne érezte volna már úgy magát, mintha ringlispílen ülne, vagy épp liftezne vele a világ? Hogy a szédülés kinél milyen tünetekkel vagy érzettel jár, és mi okozhatja, arra a válasz szinte mindenkinél más és más. Nem véletlen hát, ha a kezelési lehetőségek is eltérőek.

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.