Menü

Segíthetsz rajtuk!

Már megjelentek az üzletekben a karácsonyi felvásárolnivalók, (méghozzá már) szeptember óta lehet csoki mikulást venni, millió féle fényfüzér van az egyik tegnapi prospektusban és számtalan karácsonyi dekor kütyü. Lehet megint tervezni, szervezni, vásárolni, ünnepi dekorációt készíteni, ünnepi menüben gondolkodni, milyen szép is ez. De vajon hány olyan ember van, aki azzal is foglalkozik, hogy másoknak segítsen? Akiknek sajnos nem az a legnagyobb problémája, hogy kacsát vagy halat süssön szentestére és hogy melyik bejgli recept lenne a legfinomabb.

Azt hiszem nagyon sok olyan ember van, aki segít másokon. Sok jólelkű és segíteni akaró ajándékozó keresi a lehetőséget, hogy hátrányos helyzetű családoknak, gyerekeknek adhasson, állatmenhelyeknek segíthessen, a rászorulóknak vásárolhasson. Tudom és remélem, hogy ez így van.

A fiaim minden évben csatlakoznak a cipős doboz akcióhoz, tanárként pedig az osztályomban is hirdettem tavaly és ha hiszitek, ha nem, a kamasz tanítványaim egytől egyig hozták, rakták, pakolták a cipős dobozokat, nem kellett kétszer sem mondanom, tele lett az osztálytermünk.

A kisgyerekeim otthon először nem értették, miért a saját játékaik közül kell adniuk, miért nem veszünk valamit és kész, de a személyes érintettség sokkal fontosabb, át kell érezni, hogy adunk. Természetesen a boltban is megvehetjük a száraz élelmiszereket és azzal is sokat segíthetünk, mégis fontos, hogy átérezzük az adományunk súlyát.

A cipősdoboz akció lényege, hogy keresel egy jó állapotban lévő, üres cipős dobozt, ezután meghatározod, hogy hány év körüli fiúnak vagy lánynak szánsz ajándékot, s megtöltöd ezekkel a dobozt. Kerülhet bele könyv, játék, édesség, írószer, sok-sok ilyen és ehhez hasonló hasznos dolog. Törékeny, romlandó dolgokon kívül sokféle ajándékkal, ruhával pakolhatjuk meg a dobozkát. Adni pedig mindig jó!

Amikor lezárod és becsomagolod a dobozt, írd rá hány éves fiúnak vagy lánynak szánod az adományod és már továbbíthatod is a gyűjtőhelyekre, melyeket a neten részletesen megtalálsz. Az elkészült ajándékcsomagot legkésőbb december 20-ig juttasd el a cipős doboz begyűjtő helyek valamelyikébe!

Amint ezt a cikket írtam, rábukkantam egy igazán érdekes és "kényelmes" lehetőségre, amit ajánlok azoknak, akik nem szeretnének cipős dobozzal bíbelődni, s inkább a támogatás más fajtáját keresik. Nos, november 5-től online is lehet cipősdobozokat vásárolni a rászorulóknak, 3000Ft értékben,. Ki lehet választani, hogy hány éves kisfiúnak, kislánynak szeretnénk ezt az összeget egy cipős doboznyi ajándék formájában odaadni. Szép kezdeményezés!

Aki viszont nem cipős dobozokban gondolkodik és mégis adni szeretne, számára jó adakozási lehetőség a Mikulásgyár, ahová november 30-tól december 21-ig várják a szegénységben élő családok számára felajánlott tartós élelmiszereket, tisztító- és tisztálkodási szereket, valamint jó állapotú könyveket és játékokat. Az akcióhoz szerencsére egyre többen csatlakoznak!

Így maradnak tovább frissek az élelmiszereink

A mostani vírushelyzetben még fontosabb az elegendő zöldség- és gyümölcsfogyasztás, azonban nem mindegy, hogyan tároljuk őket. Egyszerű praktikákról van szó, mégis tovább frissek maradnak az élelmiszerek és nem mennek kárba.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Méregtelenítés. Valóban szükséges?

Nagy divat a méregtelenítés, a lúgosítás, a tisztítókúrák virágkorát éljük, de vajon tényleg szükséges méregteleníteni a szervezetünket? Valóban ilyen módon kell megszabadulnunk a felhalmozódott salakanyagoktól?

Amit jó, ha tudsz a fényvédelemről

Mindenki szereti a napfényt, csupa pozitívumot ad, jó kedvre derít, D vitamin nyerünk belőle, jobb lesz a hangulatunk, szebb a bőrünk, kellemesebb a közérzetünk. A napfény jó tulajdonságait nem is kell bemutatni, azonban a napozásnak vannak veszélyei is.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.