Menü

Újévi fogadalmak, amiket érdemes megfogadni

Az újévi fogadalmak ismertetőjele, hogy maximum 2 hétig tartanak. Na jó, legyen három. Lefogyunk, eljárunk edzeni, diétázunk, nem eszünk csokit, leszokunk a cigiről, futunk reggelente, satöbbi. Szép elhatározások, klasszikus újévi célkitűzések, tipikus fogadalmak, s sajnos nem tartósak.

Ha mindenképp fogadalmat teszünk éjfélkor, amikor eldurran a pezsgő és mindenki boldog új évet kíván, akkor tűzz ki olyan célokat, melyek tényleg jót tesznek neked, nem nehéz betartani őket és a javadat szolgálják. Fogadd meg ezeket az aprónak tűnő szokásokat:

Többet fogok aludni. Bizony sokkal többet is alhatnál! Ha elvennél az esti netezésből és az "ágyban még kicsit telefonozok"-ból, korábban lejönnél a közösségi oldalakról, bizony jó két órával többet pihenhetnél. Nem vagyok jó matekos, de te könnyen kiszámolhatod, hogy az heti szinten hány órát és havi, éves szinten hány óra pluszpihenést, regenerálódást, feltöltődést jelent. Aludj! Én csak azért vagyok fent, mert ezt a cikket írom, amúgy már 9-kor alszom.

Kevesebb cukor! A diéta szívügyem, de nem kell salátaleveleken élni. Egyszerűen elsejétől egyél-igyál kevesebb cukrosat. Amikor megtennéd, és ott a lehetőség, válaszd azt, hogy nem kéred, válassz mást, mondj nemet a cukorra, igent az egészségesebbre, táplálóbbra. Tedd ezt!

Igyál több vizet! Minden sejtünknek erre van szüksége, ha neked is olyan nehezen megy a vízivás, mint nekem, akkor a fél literes vizes palack mindig legyen nálad. Lehet nem hiszed el, de most is kortyoltam kettőt, pedig nem is voltam szomjas. Kell. Úgyhogy: erre igyunk!

Mozogj. Akármit, bármit. Nem sorolom, még az is jó, ha gyalog mész dolgozni, vagy elsétálsz a boltba. Tedd hozzá a napodhoz. Nem kell sok, egy jó óra mozgás minden nap, mellé kis diéta és máris elindulsz az "újévtől lefogyok" útján.

Ne légy negatív! Hidd el nélküled is van elég energiavámpír, ne bővítsd a kört. Legyél inkább pozitív személyiség, akikkel szeretnek beszélgetni az emberek, akikkel való találkozás után az ember úgy érzi újjászületik. Tegyél ennyit a világhoz, sokkal jobb hely lesz.

Mosolyogj. Ezzel kiegészíteném az előbbit. "Mert senkinek sincs nagyobb szüksége mosolyodra, mint annak, aki azt másnak adni nem tudja." Legyél kedves, legyél jókedvű, a sok mosoly, amit adsz, vissza fog jutni hozzád.

Adakozz. Mindig lehet, mindig szükséges. Ezerféle alapítvány, hely, kórház, otthon, állatmenhely létezik. Ne dobd ki, ami nem kell, másnak jól jöhet és örül neki. Ajándékozd el, adakozz, adj, vigyél, küldjél, utalj, fizess. Amit meg tudsz tenni, azt tedd meg. Soha nem lehet tudni ki és miért kerül szomorú, szorult helyzetbe. Segíts, hiszen megengedheted magadnak!

Hívd fel a szüleidet. Ha még megteheted, tedd meg gyakran. Ne holnap az Isten szerelmére, hanem még ma! Nem tudhatod, meddig lesz rá lehetőséged. Egész életedben azt bánod majd, amit nem tettél meg. Hogy nem hívtad fel. Hogy nem mondtad el. Beszélgessetek! Érj rá!

Főzz Magad. Add meg a testednek a tápláló meleg ételt, ne vegyél kész vagy félkész bolti vackot. Amit te főzöl, az lesz a legjobb, tudod mit teszel bele és úgy készítheted, ahogy neked jó. Főzni nem bonyolult, csak gyakorolni kell.

Ha már kilenc okosságom volt, legyen tíz. Telefonozz és netezz kevesebbet! Nem kell folyton a közösségi oldalakon lógni, anélkül is van élet, próbáld ki, hogy szünetelteted egy darabig, s mást csinálsz. Meglátod, mennyi új és érdekes dologra lesz időd! Tapasztalat.

Ezek az újévi fogadalmak a javadat szolgálják és ha szokássá válnak, berögzülnek, sokkal teljesebb életet élhetsz. Fogadjunk?

Miért fontos a hyaluronsav?

Sokszor mondjuk, hogy mi bizony nem dőlünk be a csodát ígérő krémeknek és kozmetikumoknak, hiszen jól tudjuk, nincs ilyen szer, mégis eladhatóvá válik egy kence, ha több divatos kifejezéssel ruházzuk fel.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

Legerősebb természetes tisztítószerek, amivel minden vegyszert kiválthatsz

Kell egy flakon vízkőoldó, valami a fertőtlenítéshez, némi por, hogy megtisztítsd a ruhákat, valami mindent átmaró anyag, hogy megszüntesd a dugulást, és persze a szagokat is jó lenne semlegesíteni.

Látásjavító zöldség, gyümölcs és hal

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is. Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet!

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?