Menü

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy a finnyás iskolás fiam uzsonnás dobozát mivel töltsem fel, ami nem szendvics, müzli szelet és banán. Ezeket ugyan szereti, de már nekem unalmas. A szendvicseket általában félig majszolja el, másik fele az olvasókönyvben landol, vagy a matekfüzetben érkezik haza. A müzli szeletek darabkáit is megtalálom a tolltartóban, ez mind arra utal, nem csomagolok már elég kreatívan és izgalmasan. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Egy kis pókemberes uzsonnás dobozkánk van, hozzáillő kulaccsal, nagyon vagány. A kulacsba sokszor teát teszek vagy házi szörpöt, legtöbbször azonban vizet. Az ételes dobozka tartalmát kevésbé kreatív napjaimon egy kisebb banánnal és valamilyen ízesítésű müzli szelettel, kisebb szendviccsel töltöm fel, azonban ezt már ideje lenne feldobni kicsit.

Ekkor jutott eszembe kókusz vagy csokis golyót készíteni, zabpehellyel, pici mézzel vagy mogyoróvajjal, kakaóporral, esetleg kókusszal, meggyel a közepén. Ez a „nasigolyó” garantáltan feldobja az energiaszintjüket.

A tejberizs sem rossz ötlet, pici dobozkában gyümölcsökkel, lekvárral, kakaóval ízesítve. Hátránya azonban, hogy mielőbb fogyassza el a gyermek, hiszen tej vagy növényi tej tartalmú, bár a fiamnál ez nem szokott gondot okozni, hamar elfogy, nagyon szereti. (Megjegyzésem magamnak: kiskanalat ne felejtsünk el csomagolni mellé) Ha szereti a gyermekünk, chia pudinggal, vagy magokkal, lekvárral, kekszekkel rétegezett joghurtokkal is próbálkozhatunk, kis üvegben vagy műanyag dobozkában praktikusan bepakolhatjuk az iskolatáskába, azonban ezeket is mielőbb el kell fogyasztania.

Ha hétvégén sütünk reform sütiket, cukormentes linzert, vagy más szárazabb süteményt, az is jó útitárs, egy finom tízórai vagy uzsonna biztos feldobja a hangulatát a suliban! Süssünk hétvégén zabkekszet, banánkenyeret, készítsünk házi müzli szeletet, amit aztán a hét elején csomagolhatunk az iskolába.

Egy zacskó diákcsemege vagy olajos mag mindenképp jó választás, egészséges zsírsavakat tartalmaz, feltétlenül pakoljuk és csomagoljuk ezeket is iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nemcsak egészséges és finom, de laktató is, sokáig nem éhezik meg tőle.

Ha még nem készítettünk tortilla tekercset, akkor is az ideje! Trendibb, mint a szalámis szendvics, s sokféleképp variálható, formája miatt pedig újdonságként hat a gyerekek számára. A tortillába mehet krémsajt, saláta, sonka, gyakorlatilag bármi. Különösen szívesen fogyasztja a lurkónk, ha őt is bevonjuk a tízóraija elkészítésébe.

Ha ilyesmit csomagolunk gyermekeinknek, számolhatunk azzal, hogy hamarosan nagyobb tízórais dobozt kell beszereznünk, mert a kisebb már nem lesz neki elég. S ne feledjük: természetesen a fent említett ételeket mi magunk is elvihetjük a munkahelyünkre, megéri összedobni ezeket, semmint nápolyival csokival vagy a negyedik kávéval orvosolni a napközben ránk törő éhséget.

Három recept szilvával

Október közepére elérkezett az igazi ősz, ami egyet jelent a színpompában úszó természettel és a rengeteg ízletes őszi gyümölccsel. A következő három recept az őszi gyümölcsök királynőjének, a szilvának különböző felhasználásához kapcsolódnak.

Tökéletes nasik bármikor

Az olajos magvak, csonthéjasok olyan „szuperélelmiszerek”, melyeket nyugodt szívvel beilleszthetünk az egészséges étrendbe.

Karalábé jótékony hatásai

Hiába szuperélelmiszer, mégsem tartozik a legnépszerűbb ételek közé a karalábé. Nekünk viszont van nyolc érvünk, amikkel bebizonyítjuk, hogy mégiscsak érdemes étrendünk részévé tenni ezt az érdemtelenül háttérbe szorított zöldséget. Ezek közül csak az egyik, hogy több C-vitamint tartalmaz, mint a citrom!

Vegán vacsora egy hétre

Ha érdekel, milyen lehet a vegán életmód, de nem akarsz túl sokat gondolkodni a menün, akkor próbálj egy hétig vegán vacsorát főzni. Garantáltan magával fog ragadni.

Beetetés

„Aki kicsit is laikus, simán eladhatnak neki pár reklámmal és egy jól kitalált marketinggel egy csomó fittnek hazudott cukros vackot, a formánk, és a pénztárcánk rovására.”