Menü

Legyünk ismét energikusak!

Sokan közülünk azt gondolják, hogy az egyetlen dolog, ami visszatart minket attól, hogy az álmainkat éljük, az időhiány. Ezért rengetegen gondolják, hogy az időmenedzsment egy meghatározó készség, ha el akarjuk érni a céljainkat, és életünkben valódi változást szeretnénk.

Természetesen ez nem olyan rossz elképzelés, hiszen az időmenedzsment valóban egy rendkívül fontos készség, és legtöbbünknek igenis több időre van szüksége, hogy azzal foglalkozhasson, amivel tényleg szeretne. A lényeg azonban, hogy ez a puzzle-nek csak egyetlen darabkája. A puzzle egy másik, nagyobb része, amin túl gyakran átsiklunk, az energiamenedzsment.

Most arra vetünk egy pillantást, sikerünknek miért olyan fontos része az energiamenedzsment, és hogyan kezelhetnénk jobban.

A produktivitás legnagyobb ellensége a kanapé

A legtöbb embernek rendszerint nagy tervei vannak, hogy mivel is fog foglalatoskodni egy adott napon. Talán szeretnénk egy kis időt áldozni a nyelvtanulásra. Esetleg egy finom házi menü készítésével foglalnánk el magunkat. De lehet, hogy csak edzeni akarunk, vagy kifizetni néhány számlát.

Akár így, akár úgy, nagy az esély arra, hogy ami valójában történik, az nem más, mint hogy hazaérünk, leülünk a kanapéra, és magunkba zuhanva elérünk egy pontot, ahonnan már nem tudunk felállni, és innentől kezdve semmi konstruktívat nem fogunk csinálni.

Amit ilyenkor érzünk, nem más, mint energiahiány. Miután megvacsoráztunk, talán úgy érezzük, hogy elfogyott a lelkesedésünk, és nem akarunk edzeni vagy kifizetni a számlákat. Az akaratunk megvan, hogy termékenynek érezzük magunkat, de az energiahiány visszatart. Valójában a kontrollálhatatlan csokievésről is csak az energiahiány tehet, ő vesz rá minket arra, hogy essünk kísértésbe, vagy arra, hogy halogassunk.

Hogyan nyerjük vissza az energiánkat?

Ennek egyik legegyszerűbb módja, ha este korábban nyugovóra térünk, és ha tehetjük, reggel később kelünk. Az alvást érdemes kissé előtérbe helyezni. Érdemes egy olyan étrendre is áttérnünk, amely segít az energiánk visszanyerésében, nem pedig kiszipolyoz minket.

Át kell írnunk a prioritási listánkat. Ahelyett, hogy az energiánkat olyan dolgokra áldozzuk, amelyek nem igazán számítanak – például, hogy túlzottan stresszelünk azon, hogy mit vegyünk fel -, érdemes megérteni, hogy a mentális energia korlátozott mennyiségben áll rendelkezésünkre, ezért takarékoskodnunk kell vele, és arra kell tartalékolnunk, amivel valóban foglalkozni akarunk.

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

Tippek a frontot okozó tünetek ellen

Az időjárás, a frontok alakulása sokunk életét befolyásolja napi szinten, akár tudunk róla, akár nem. Vannak ugyanis, akik nem is hozzák összefüggésbe az időnkénti elviselhetetlen fejfájásukat, ízületi fájdalmaikat, rossz közérzetüket, például egy közelgő melegfront érkezésével.