Menü

Legyünk ismét energikusak!

Sokan közülünk azt gondolják, hogy az egyetlen dolog, ami visszatart minket attól, hogy az álmainkat éljük, az időhiány. Ezért rengetegen gondolják, hogy az időmenedzsment egy meghatározó készség, ha el akarjuk érni a céljainkat, és életünkben valódi változást szeretnénk.

Természetesen ez nem olyan rossz elképzelés, hiszen az időmenedzsment valóban egy rendkívül fontos készség, és legtöbbünknek igenis több időre van szüksége, hogy azzal foglalkozhasson, amivel tényleg szeretne. A lényeg azonban, hogy ez a puzzle-nek csak egyetlen darabkája. A puzzle egy másik, nagyobb része, amin túl gyakran átsiklunk, az energiamenedzsment.

Most arra vetünk egy pillantást, sikerünknek miért olyan fontos része az energiamenedzsment, és hogyan kezelhetnénk jobban.

A produktivitás legnagyobb ellensége a kanapé

A legtöbb embernek rendszerint nagy tervei vannak, hogy mivel is fog foglalatoskodni egy adott napon. Talán szeretnénk egy kis időt áldozni a nyelvtanulásra. Esetleg egy finom házi menü készítésével foglalnánk el magunkat. De lehet, hogy csak edzeni akarunk, vagy kifizetni néhány számlát.

Akár így, akár úgy, nagy az esély arra, hogy ami valójában történik, az nem más, mint hogy hazaérünk, leülünk a kanapéra, és magunkba zuhanva elérünk egy pontot, ahonnan már nem tudunk felállni, és innentől kezdve semmi konstruktívat nem fogunk csinálni.

Amit ilyenkor érzünk, nem más, mint energiahiány. Miután megvacsoráztunk, talán úgy érezzük, hogy elfogyott a lelkesedésünk, és nem akarunk edzeni vagy kifizetni a számlákat. Az akaratunk megvan, hogy termékenynek érezzük magunkat, de az energiahiány visszatart. Valójában a kontrollálhatatlan csokievésről is csak az energiahiány tehet, ő vesz rá minket arra, hogy essünk kísértésbe, vagy arra, hogy halogassunk.

Hogyan nyerjük vissza az energiánkat?

Ennek egyik legegyszerűbb módja, ha este korábban nyugovóra térünk, és ha tehetjük, reggel később kelünk. Az alvást érdemes kissé előtérbe helyezni. Érdemes egy olyan étrendre is áttérnünk, amely segít az energiánk visszanyerésében, nem pedig kiszipolyoz minket.

Át kell írnunk a prioritási listánkat. Ahelyett, hogy az energiánkat olyan dolgokra áldozzuk, amelyek nem igazán számítanak – például, hogy túlzottan stresszelünk azon, hogy mit vegyünk fel -, érdemes megérteni, hogy a mentális energia korlátozott mennyiségben áll rendelkezésünkre, ezért takarékoskodnunk kell vele, és arra kell tartalékolnunk, amivel valóban foglalkozni akarunk.

Hatékony tippek nyelvtanuláshoz

Sokan úgy gondolják, ha folyékonyan szeretnél beszélni egy nyelvet, akkor ki kell költöznöd az adott országba. Ne érts félre, ha másik országban élsz, az biztosan nagyban hozzájárul a nyelvtanuláshoz, de nagyon sok embernek nem adatik meg ez a lehetőség, vagy legalábbis egyelőre nem.

Spiritualitás és józan ész kettőssége

Szerintem már mindenki feltette magának a kérdést, hogy létezik-e Isten? Meg van-e írva előre a sorsunk? Mi van a halál után, félünk-e ettől, vagy esetleg a haldoklás fájdalmától félünk? Egyáltalán hogyan állunk ezekhez a témákhoz, mereven elutasítjuk az efféle transzcendens gondolatokat, vagy esetleg hiszünk benne. Bárhogy is legyen, a spiritualitás témája szerintem senkit sem hagy hidegen. Ebben az írásban arra próbálom meg keresni a választ, hogy mi is a spiritualitás, valóban jó hatással lehet-e a testi egészségünkre és, hogy milyen szerepe lehet ennek az életünkben.

Néma, mégis sokatmondó – a testbeszéd

Sokan nem ismerjük fel, pedig az egyik legfontosabb kommunikációs eszköz a testbeszéd. Mikről árulkodhat és tudjuk-e befolyásolni?

Ezért fontos a helyes légzés

Természetesnek tűnik, de sokan mégsem vesznek jól levegőt. Betegség vagy alkati kérdés is lehet az oka, a nem megfelelő légzés következményeit azonban előbb-utóbb mindenki megérzi.

A halogatás megelőzhető mellékhatásai

Halogatunk, mert nincs kedvünk valamihez. Halogatunk, mert unalmas vagy idegőrlő valamit elkezdeni, befejezni. Mindannyian halogatunk, de vajon milyen hatása van ennek az életünkre?