Menü

Bőrfeszesítő ételek

A rendszeres, tudatos testmozgás, a méregtelenítés és a megfelelő folyadékfogyasztás mellett a helyes táplálkozás is nélkülözhetetlen fegyvered lesz a cellulitisz elleni harcban.

Mi a narancsbőr?

A narancsbőr helyi szintű zsírfelhalmozódás, amely hepehupássá teszi a bőrfelszínt, gyakorlatilag kis “zsírcsomók” vannak ilyenkor a bőrfelszín alatt. Régen sokkal ritkább volt a narancsbőr, köszönhetően a táplálkozásnak, illetve a természetes életmódból fakadó nagyobb mennyiségű mozgásnak. Ebből következik, hogy a narancsbőr két fő oka a táplálkozás, illetve a mozgásszegény életmód. Emellett, genetikai tényezők is állhatnak a hátterében: örökölten gyenge kötőszövet, illetve a hormonműködés.

Ellenszerei:

A narancsbőr elleni legeredményesebb mozgásforma az alacsony vagy közepes intenzitású kardio edzés. Ehhez elég, ha hosszabb ideig gyalogolunk, futunk, úszunk vagy kerékpározunk, esetleg aerobic gyakorlatokat végzünk. Az ilyen jellegű mozgásformák elősegítik a zsírégetést, stimulálják a vérkeringést, ezáltal eltávolítják a méreganyagokat, aktiválják a nyirokrendszert.

Ha szeretnél búcsút inteni tőle, első lépésként iktasd ki a telített zsírokat az étrendedből. Minden olyan zsír, ami szobahőmérsékleten folyékony, telítetlen, ezeket ésszerű keretek között fogyaszthatod.Ha egy pici szezámmag olajat öntesz a salátádra, nemcsak méregtelenítesz, hanem erősíted az immunrendszeredet is.

A C-vitamin a legjobb szer cellulitisz ellen, és a zsírégetést is gyorsítja. dohányzóknak dupla annyi C-vitaminra van szükségük, mivel 20 szál elszívott cigaretta kb. 1 kg narancsban található C-vitamint semmisít meg a szervezetben. A szója, a spenót és a narancs belülről erősíti a bőrt. Nagy mennyiségben tartalmaznak lecitint, ami a sejtek egyik legfontosabb építőeleme és az erős kötőszövet alapja.

A kelkáposzta A-vitaminban és többféle antioxidánsban gazdag, amelyek megvédik a bőrt az idejekorán bekövetkező öregedéstől.

Az író (a vaj, illetve a túró készítése során keletkező melléktermék) amellett, hogy alig tartalmaz kalóriát, kálciumban, fehérjében és B-vitaminokban nagyon gazdag. Ha rendszeresen iszol írót, akár ízesítve, akár natúr, elősegítheted és felgyorsíthatod a bőröd regenerációját.

A mandulában különféle vitaminok találhatóak, valamint rengeteg vas és fehérje, de telítetlen omega-zsírsavakban is nagyon gazdag, amelyek a bőrfeszesítő kollagén termelődését segítik. A vékony barna héját azonban soha ne szedd le, hiszen bőrszépítő cinket, foszfort, magnéziumot és antioxidáns E-vitamint tartalmaz.

A jól hidratált bőr telítettebbnek és tömörebbnek néz ki, így kevésbé látszanak rajta a ráncok. A folyadékfogyasztás mennyiségéről megoszlanak a vélemények, de nőknek átlagosan 9 pohár, férfiaknak 13 pohár víz ajánlott naponta. Sportolóknak és kismamáknak legalább 16 pohárral kellene inniuk. A víz mellett ihatunk hígított gyümölcs- és zöldségleveket is, valamint kevés teát vagy kávét, de ez utóbbiaknál tudnunk kell, hogy a koffein dehidratáló hatású.

Mivel a narancsbőr is valamilyen rendellenes működésre vezethető vissza, ezért a narancsbőr ellen is megoldást jelent az emésztőrendszered támogatása, a számára megfelelő ételekkel, a hormontípusod figyelembe vételéről nem is beszélve.

Szerző :Udvari Fanni

A XXI. század népbetegsége: a gluténérzékenység

A gluténmentes diéta napjainkban nagyon divatosnak számít, de sokan tényleg küzdenek a cöliákia tüneteivel. Gyomorpanaszoktól elkezdve kiütésig, sokféle jelet küld a testünk, hogy mellőzni kell a gluténalapú ételek fogyasztását.

Filléres trükkök

A szépségipar mindent el akar adni, nem győznek újabb alapanyagokat felfedezni, trendi csomagolásban új piperéket piacra dobni. Pedig, akkor is lehet valaki csinos, szép és ápolt, ha konkrétan ezer forintot szán rá ebben a hónapban, hogy foglalkozzon magával. Nézzük azt az ezrest!

Gondolnád?

Gondolnál arra, hogy a rágógumi miatt nem fogysz? Vagy az energiaital miatt? Hogy mi a baj a reggelizőpehellyel és miért nem egészséges a bolti gyümölcsjoghurt vagy salátaöntet?

Az érzelmi evés hátterében álló okok

Az első lépés ahhoz, hogy elejét vegyük e rossz szokásnak, ha megpróbáljuk beazonosítani, mi váltotta ki belőlünk. Milyen szituációk, helyek vagy érzések vezettek ahhoz, hogy az evés kényelmével akarjunk javítani negatív állapotainkon.

Káliumban gazdag ételek

A kálium az emberi szervezet számára nagyon fontos ásványi anyag, melynek pótlásáról azonban viszonylag kevés szó esik a mindennapokban. A szükséges mennyiség bevitele csökkenti a vérnyomást, ezzel együtt a szívroham kockázatát, erősíti az izmokat, és segít a fáradtság legyőzésében is.