Menü

Cékla, egészségre gyakorolt hatásai

A céklát ősidők óta ismeri és használja az emberiség, ennek oka, hogy hamar felismerték a szervezetre gyakorolt jótékony tulajdonságait. A cékla lúgosít, kiváló antioxidáns és segíti a vörösvérsejtek képzését, méregteleníti a bélcsatornát, szabályozza az anyagcserét és még a diétába is remekül beilleszthető.

Cékla hasi zsír és mérgek ellen

A cékla erősíti a bélrendszert, kiegyensúlyozottá teszi az anyagcserét, ezen kívül segíti vese, illetve a máj működését. Ez utóbbi a benne lévő betainból adódik, mely támogatja a zsírok lebontási folyamatait - segítségével a koleszterin epesavas sókká alakul. Méregtelenítő és zsírégető tulajdonsága mellett azonban más szempontból is hatékony fogyókúrás növény. Mivel a piros gumós növény jelentős mennyiségű káliumot tartalmaz, így segít megszabadulni a túlzásba vitt sófogyasztás következtében hasi tájékon felgyülemlett víztől - ami gyakran áll az úszógumi hátterében.

A cékla nagyon jól javítja az erőnlétet, teljesítményt és a kitartást, ezért érdemes azt fogyasztani komolyabb fizikai igénybevétel előtt. Ez a hatása szintén a benne található nitrátoknak köszönhető, mert azok a szervezetbe jutva átalakulnak, kitágítják a vérereket és fokozzák a véráramlást, így a sejtekhez több oxigén és tápanyag jut el.

Méregtelenítő, gyulladáscsökkentő és vérkeringést fokozó hatásainak köszönhetően a cékla nagyon jó hatással van a bőrünkre is, a segítségével sikeresen küzdhetünk a pattanások, furunkulusok és egyéb bőrproblémák ellen, magas antioxidáns-tartalma pedig az öregedés első jelei ellen véd. A cékla rendszeres fogyasztásával támogathatjuk a bőr folyamatos megújulását, ennek hatására a bőrünk egyenletesebb árnyalatú, ragyogóbb, egységesebb megjelenésű lesz.

A céklában található tápanyagok, többek között például a kalcium, a mangán, a réz, a magnézium és a vitaminok erősítik a csontokat és a fogakat. Ez nemcsak a magas tápanyagtartalomnak, de azok egyedi kombinációjának is köszönhető, ugyanis így könnyebben szívódnak fel az értékes nyomelemek és ásványi anyagok.

Mivel a céklának magas a vastartalma, az egyik legnagyszerűbb élelmiszer, melyet a vérszegényeknek, illetve az arra hajlamosaknak érdemes enni. A céklában található réz és C-vitamin ráadásul segíti a vas felszívódását is.

A máj működését, a méregtelenítési folyamatokat is támogatja a cékla, valamint csökkenti a zsírmáj kialakulásának rizikóját is. Bizonyos fitokemikáliák, például a methionin nevű pigment, stimulálják, élénkítik a máj sejtjeit, így azok hatékonyabban tudnak küzdeni a felhalmozódott méreganyagok ellen.

A cékla a rák megelőzésében is segítséget nyújt!

Számos állatkísérlet bebizonyította az elmúlt évek során, hogy a céklában nagy mennyiségű antioxidáns lelhető fel, amelynek hatására az állatok sokkal egészségesebbé váltak.

A cékla segítségével megelőzhetőek a fejlődési rendellenességek!

Kismamák számára kifejezetten ajánlott a cékla fogyasztása. A benne található folsav ugyanis, nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy a fejlődő magzat egészséges lehessen. A folsav ugyanis, részt vesz az idegrendszer fejlődésében, valamint az agy megfelelő fejlődéséhez is nagyban hozzájárul.

Fogyassz sok céklát az egészséged megőrzése, helyreállítása érdekében!

Szerző:Udvari Fanni

Fűszerek, amelyekkel felturbózhatod a halat

Az ételek fűszerezése egyéni ízlés dolga. Függhet családi szokásoktól, hangulattól vagy éppen betegségektől. Jó azonban, ha szem előtt tartunk néhány szempontot: milyen fűszert mivel érdemes társítani.

Grillázs készítése házilag

Az adventi időszak egyik legfinomabb édessége a grillázs. A karácsonyi vásárokban a forralt bor és a pirított mandula, gesztenye mellett elengedhetetlen finomság. Most lépésről lépésre megmutatjuk, hogy készítheted el házilag, hogy otthonodban is igazi karácsonyi hangulatot teremthess!

Az alma jótékony hatásai

A rózsafélék családjába tartozó almafa minden kontinensen megtalálható, több mint hétezer fajtáját ismerik. Leginkább a mérsékelt éghajlati övben termesztik, Európából a világtermelés fele származik.

Sajt egészségre gyakorolt jótékony hatásai

Egy közelmúltban végzett kutatás azonban megállapította, hogy a rendszeres sajtfogyasztás olyan komoly betegségek megelőzésében is segíthet, mint a stroke, vagy a szívinfarktus.

Vegán étrend gyerekeknek?

A napjainkban egyre népszerűbbé váló vegán életmód sok vitát generál. Tényleg szükség van az állati eredetű ételek fogyasztására vagy ezt növényi alapú táplálékokkal valóban tökéletesen lehet helyettesíteni? Az egyik legnagyobb kérdés és vita, szabad-e egy gyereknek vegán életmódot követnie?