Menü

Vitamin helyett

Egyszerű megoldás bekapkodni reggel pár vitamint és azzal letudni a vitamin – és ásványianyagbevitelt. Nem azt akarom mondani, hogy a multivitaminkészítmények nem jók, de az tény, hogy ha élelmiszer formájában viszed be a vitaminokat és ásványi anyagokat azzal sokkal jobban jársz! Hogy is kell ezt pontosan? Mondom.

Egyél minőségi köreteket! Zabot, kölest, quinoát. Egyszerű köretek, gyorsan elkészülnek, nem is drágák és változatosan is fogyaszthatóak akár édesen, akár sósan. Mit tartalmaznak? Rostot leginkább, fehérjét, aminosavat, igazi szuper food mindegyik. A quinoa gyulladáscsökkentő, csodás cink, réz, magnézium és vasforrás.

Egyél halat! Tengeri herkentyűket, halakat. Az osztriga, a különböző kagyló-és rákfélék, halak telis-tele vannak olyan ásványi anyagokkal, amiket más étellel nehezen tudsz bevinni a szervezetedbe. Alacsony zsírtartalmú gazdag fehérjeforrások, tele B12 vitaminnal, szelénnel, omega 3 tartalmukról nem is beszélve.

Fogyassz minőségi étcsokoládét! Nem a töltött és magas cukortartalmú tejcsokikat vagy bonbonokat értem ezalatt, hanem a magas kakaó tartalmú, alacsony vagy zéró cukortartalmú verziókat, melyek értékes flavonoidokat tartalmaznak. Ezek védik a szívet, magas antioxidáns tartalmukkal bőrfiatalító hatásuk van. Gondolom eddig sem mondtál nemet a csokira, ezután pláne ne tedd, de keresd a minőségi étcsokit!

Olajos magvak! Bár az olajos magvak kalóriatartalma magas, mégis elfér bármely diétában, hiszen mértékkel fogyasztva (ami napi egy zárt maréknyit jelent) máris kiváltottad a multivitamint és számos egyéb tápanyagot, amit meghálál a szervezeted, mint például E vitamin, magnézium, esszenciális zsírsavak.

Csíráztass, vagy vegyél csírákat! Nemrégiben kaptam csíráztató tálat, meg kell tanulni és ismerni a használatát, de nagyon megéri, igazi szuper food az összes csíra, amit szendvicsekbe, salátákra, húsokra téve elfogyaszthatunk. Nyomelemeket és ásványi sókat, vitaminokat tartalmaznak.

A fent említett ételeken kívül szuper foodnak nevezhetjük joggal a lazacot, a zöld teát, a leveles zöldségeket, a tojást, a bogyós gyümölcsöket, a hüvelyeseket, a gyógyteákat, a citrusos gyümölcsöket.

Ezekhez sorolhatóak a boltokban kapható magőrlemények, a növényi fehérjék, növényi tejek, zöldturmixok, fokhagyma, natúr joghurtok, a fantasztikusan sokoldalú chia mag, az avokádó, a lenmag, búzafűlé, a fahéj, az áfonya, a goji bogyó.

A szuper food ételek olyan élelmiszerek, amelyek egy kiegyensúlyozott diéta részeként és rendszeres mozgás mellett biztosítják, hogy jobban érezd magad a bőrödben, energikusabb, egészségesebb legyél. Mielőbb vegyük fel az étlapunkra ezeket!

Cukkinis finomságok recepttel

A hetvenes évek végén a cukkini még ritkaságnak számított hazánkban. Szorgos kertészeknek és a természet sokoldalúságának köszönhetően ma már kerekded, hajlított alakban, sárgán-zölden-feketén, csíkosan, egyszínűen és foltosan egyaránt megtalálhatjuk. A cukkini virágát is használja a francia és az olasz konyha. Kecskesajttal, paradicsommal és fűszerekkel megtöltve, zsiradékban kisütve fogyasztják.

Házi gyógymódok fejfájás ellen

A fejfájás oka ezer és egy féle lehet. Ám amikor a fájdalomtól semmire sem tud figyelni, akkor általában nem az okokat keresi, hanem azt, hogy mivel lehet a fejfájás kezelése gyors és hatékony. Erre kínálunk most néhány egészséges és egyszerű, házi megoldást.

Szépüljünk belülről!

Talán kevésbé hirdetett vagy ritkábban emlegetett dolog, hogy belülről legalább annyit tehetünk a bőrünk épségért és szépségéért, mint külsőleg, a drága kozmetikumokkal. A márkás holmik mit sem érnek, a belső támogatás nélkül. Mégis mit értünk azon, hogy szépüljünk belülről?

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

A nap legfontosabb étkezése cukorbetegként

A reggelit egyébként is a nap legfontosabb étkezésének tartják, de cukorbetegnél kiemelt fontosságú, mivel indítják a napot.