Menü

Negyvenféle, mégis ugyanaz

Negyvenféleképp tudom enni. Megszámoltam. A kedvenc reggelimet, vagy ha úgy tetszik tízóraimat, negyven féleképp el tudom készíteni, ugyanabból a szuperélelmiszerből, amit annyira szeretek, és amiről ódákat zengenek az életmódváltást hirdető oldalak, receptgyűjtemények.

Hirdetik azzal, hogy olcsó, hogy finom, hogy egészséges, hogy jó rostforrás és számtalan más előnyével próbálnak kedvet adni a zab fogyasztásához, azonban én már rég elcsábultam és szinte elmondhatom, hogy ezt az ételt, bizony sosem tudom megunni. Zabkása.

2-3 dl tejben, növényi tejben - vagy vízben, vagy gyümölcslében - főzzünk meg 2-3 evőkanál zabpelyhet, vagy zabkorpát, (a kívánt sűrűséget több/kevesebb folyadékkal vagy több/kevesebb zabpehellyel ízlés szerint alakíthatjuk) majd ízesítsük számtalan variációban.

A zab egészen néhány évvel ezelőtt még az angolok kedvenc reggeli alapanyaga volt, míg Magyarországon maximum az állattartók használták. Pár éve hatalmas népszerűséget szerzett a konyhákban, háztartásokban, mert nemcsak egészséges, de sokrétűen felhasználható, kásákba, turmixokba, süteményekbe, liszt helyett alkalmazva.

Állaga hasonlít a tejbegrízre, amit gyerekkorunkban olyan nagyon szerettünk, azonban ma már nem nagyon fér bele a diétába a búzadarás, cukros verzió. Édesen és sósan is fogyasztható, mindkettő verzió nagyon laktató és finom. Mivel laktató, sokáig eltelít, kiváló szénhidrátforrás, lassan szívódik fel, a jóllakottság érzése sokáig megmarad. Villámgyorsan elkészíthető, akkor is, ha reggel csak 10 percet szánhatunk a reggelizésre. Magas rosttartalma mellett kiváló vitamin- és ásványianyag forrás.

Én személy szerint negyven féle ízben ettem már, s fogom is, s képes vagyok ezeket felsorolni: sütőtökös-vaníliás zabkása. Sütőtökös-diós zabkása baracklekvárral. Mézes fűszerrel vagy fahéjjal készített zabkása. Banános-áfonyás zabkása. Gyúrósoknak proteinporos zabkása. Fahéjas-joghurtos zabkása reszelt almával. Céklás-almás zabkása. Kókuszreszelékkel, cukormentes aszalt gyümölcsökkel készített zabkása. Csokipudingos zabkása kakaós csokiöntettel. Mákos-almás zabkása. Mákos - diós zabkása. Epres - mákos zabkása. Almás-banános-joghurtos zabkása. Almás-fahéjas zabkása. Kefíres - joghurtos-diós zabkása, pici mézpótlóval. Túrós zabkása. Ricottás zabkása. Túrós-meggyes zabkása. Túrós-csokidarabkás zabkása. Túrós-barackos zabkása. Csokis zabkása. Csokis-rumos zabkása meggyel, csokidarabokkal. Bármilyen friss vagy aszalt vagy fagyasztott gyümölcsös zabkása. Lekváros zabkása. Diós-baracklekváros zabkása. Vaníliás-vaníliapudingos zabkása. Kókuszpudingos zabkása. Banános zabkása. Meggyes zabkása. Ribizlis zabkása. Citromos-vaníliás zabkása. Joghurtos zabkása. Túrós-kókuszos-csokis zabkása. Mogyorókrémes-csokis zabkása. Csokis-meggyes zabkása csokidarabokkal, meggyel. Barackos-baracklekváros-túrós zabkása. Kávés-tiramisu jellegű zabkása, light krémsajttal. Csokis-kávés zabkása. Narancslében főzött zabkása narancsdarabokkal. Sósan elkészített zabkása felvágottal, sajttal, zöldségekkel.

Szerintem még nem teljes a lista, tudnám folytatni, elég, ha az ember körülnéz a konyhájában, máris tudja, legközelebb mivel készíti el ezt a tápláló, fenséges reggeli, vagy napközbeni eledelt.

Legjobb falatok grillrácson

A grillezés több, mint egy szimpla ételkészítés. Társasági program, családi élmény, csapatépítő tevékenység, s emellett egyenes út a gasztronómiai örömök világába. Sokan alig várják, hogy a hőmérő szála minél magasabbra kúszon és elővehessék a kerti grillsütőt.

Nyári méregtelenítés természetesen

A nyár tökéletes időszak arra, hogy testünket felfrissítsük és méregtelenítsük. A friss, szezonális gyümölcsök és zöldségek, valamint a megnövekedett fizikai aktivitás lehetőséget adnak arra, hogy egészségesebb életmódot folytassunk. Ebben a cikkben a méregtelenítés alapjairól, előnyeiről, valamint könnyen elkészíthető nyári italokról is kaphatunk tippeket.

Vérnyomáscsökkentő ételek

A magas vérnyomás hazánk egyik kiemelkedő helyen álló egészségügyi problémája, de nem csak Magyarországot érinti, hanem világszerte sok gondot okoz. Nézzük, hogy mit tehetünk ellene étkezésünkkel.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!