Menü

Hogyan férj bele a báli ruhádba?

Tévhit, hogy a fogyás a súlyvesztéssel egyenlő. Úgy is tudunk formálódni, fogyni, hogy nem veszítünk súlyt. Vagy ha igen, minimálisat. Ez lenne a kívánt módja a szalagavató előtti átalakulásunknak. Sajnos sokan nem úgy szeretnének karcsúbbak lenni, hogy az az egészségüknek ne ártson. Pedig sokkal hasznosabb és tartósabb eredményt is elérhetünk.

Első tipp: a futás csak úgy olvasztja le rólad a felesleget. Ha van még legalább három heted, akkor a legjobb, ha minden nap lejársz egy kicsit futni. Naponta öt kilométer kényelmesebb tempóban, egyre jobban belehúzva csodákat tehet. Nemcsak fogyást eredményezhet, de az állóképességedet is javítja, ráadásul sportosabb leszel, ami később is hasznos lehet.

Második tipp: étkezz céltudatosabban!

Ha kisebb adagokban, lassabban étkezel, akkor tartósabban jól laksz. Tehát, éhezés nélkül, szinte észrevehetetlenül csökkented le az adagjaidat. Még jobb, ha ilyenkor fő étkezésképpen sovány húsokat, halakat fogyasztasz, ami elegendő energiát ad a napjaidhoz, biztosítja a szükséges tápanyagokat, de nem fúj fel. Viszont, ha azt tetvezed, hogy puffasztott rizsen és abonetten fogsz élni, azt sürgősen felejtsd el. Sokkal rosszabbul fogod érezni magad, ha ilyeneket eszel. Vigyél az étkezéseidbe tojásfehérjét, salátákat, hogy a megfelelő vitaminbeviteled is megmaradjon. Ha rendszeresebbé, változatosabbá, de szerényebbé válik az étkezésed, akkor a bevitt energiák jobban hasznosulnak, te pedig karcsúbbá is válhatsz.

Harmadik tipp: szaunázz!

A szauna a sejtek közötti vizet is képes leolvasztani, ezáltal akár két-három centivel is csökkenhet a derékbőséged.

A szalagavatós élményünket sok minden befolyásolja, és ebből az egyik az, hogy mennyire vagyunk elégedettek az alakunkkal. Anélkül is érhetünk el eredményt, hogy szenvednünk kellene. Csak gondolkodjunk előre, és ne sajnáljuk az erőfeszítéseket!

Miért nem szabad gyorsan fogyni?

A plusz 5-10-15-20 kilót nem egy hónap alatt rántottuk magunkra, akkor miért kellene azt pár hét alatt ledobni? Senki sem úgy ébred reggel, hogy „véletlen” hízott 20 kilót, az hosszú évek munkájának eredménye, ahogy a fogyás is így kell, hogy történjen.

Ételek, amelyek étvágycsökkentő hatásúak

Számos olyan étel létezik, amely azon túl, hogy finom, még abban is segít, hogy lassabban éhezz meg. Ezek az ételek egész napra eltelítenek, feltöltenek energiával, vagy éppen megregulázzák a vércukorszintet.

Fájdalommentes edzés

Aki rendszeresen sportol, becsülettel edz, bizony szembesülhet gyakran a „problémával”, vagy inkább jelenséggel, hogy edzés után 1-2 nappal izomláz keletkezi, fáj itt-ott, nehézkes a lépcsőzés, ropognak az ízületek. Hogyan kerülhetőek el az edzés alatti - utáni sérülések, fájdalmak?

Szokások, amelyek akadályoznak a fogyásban

A reggeli rituálék határozzák meg, hogy mennyit eszünk ebédre, és hogy a testünk felhasználja a kalóriákat, vagy félreteszi őket szükség esetére.

Vegán vacsora egy hétre

Ha érdekel, milyen lehet a vegán életmód, de nem akarsz túl sokat gondolkodni a menün, akkor próbálj egy hétig vegán vacsorát főzni. Garantáltan magával fog ragadni.