A színek pszichológiai hatásai
- Dátum: 2019.11.03., 07:46
- Udvari Fanni
- barna, divat, fekete, kék, lélek, öltözködés, rózsaszín, sárga, személyiség, szín, szürke, zöld
Kedvenc színed árulkodóbb lehet a személyiségedre nézve, mint hinnéd. Mások az alapján, hogy te mely színt vagy színeket szereted a legjobban, következtetéseket vonhatnak le. Nőies vagy, vagy éppen maszkulin? Komoly vagy vidámabb természet?
Fekete :- amennyiben a feketét találod a legszebbnek, mások titokzatosnak és különlegesnek láthatnak. Tudják, hogy te nem vagy az az átlagos tucatnő, stílusos vagy és egyedi. Személyiségedet tekintve vad, szenvedélyes és erős akaratú vagy.
Sárga :- ha a sárgát szereted a legjobban, akkor mások egy nagyon vidám, pozitív, kissé talán gyermeki személyiséget ismerhetnek benned. Örökvidám természetedet nagyon kedvelhetik a körülötted lévők.
Kék:-Szimbolikus jelentés: béke, nyugalom, csend, kommunikáció, kapcsolat. A hit szimbóluma. Kereszténységben a Szűz Máriához társítják, aki az anyai értékek: a szeretet, türelem erényének megtestesítője. A női tulajdonságok hordozója: anyai részvét, önfeláldozás, hűség és kifogyhatatlan szeretet.
A kéket szerető emberek kiegyensúlyozottak, komolyak; világos, őszinte kinyilatkozásokat tesznek baráti és emberi kapcsolataikban. Jó tanulási képességekkel, élénk képzelőerővel, jó ítélőképességgel rendelkeznek. A kék szín elutasítása jelenthet belső nyugtalanságot, kapcsolatteremtési képtelenséget hatalmi ideákkal, mint tanár, doktor, hivatalnok, apa, anya, női és férfi szerep. A sok kék szomorúvá, magányossá, zárkózottá, félénkké, depresszióssá tehet.
Rózsaszín:-Szimbolikus jelentés: „rózsaszínben látni a világot”. Feltétel nélküli szeretet, női megérzés, gondoskodás; együttérzés, törődés önmagunkkal is. Egyensúly a szeretet nyújtásában és elfogadásában, melegséget visz az életbe. Nyugodt, tiszta lelkű, művészi beállítottságú emberek kedvelik ezt a színt.
Érzelmi jelentés: Nőiség, anyaság színe, mely kislányokra, fiatal nőkre vonatkozik, nőknél a bennünk élő gyermekre, férfiaknál a tudatalatti nőiességre utal. Olyan emberek választják, akik valamilyen betegség vagy nyomás fizikai tüneteitől szenvednek (pl: menstruáló nő, agresszív környezetben élő). Félelem ellenszere, megnyugtatást, gyengédséget ad, pótolja a szeretet és önbizalom hiányt, csillapítja az agresszivitást. Rózsaszín elutasításával önbizalomhiány, túlzott ragaszkodás, agresszivitás léphet fel. Sok rózsaszín sebezhetővé, kiszolgáltatottá tesz.
Barna:-Szimbolikus jelentés: föld, termékeny talaj, földhözragadtság, hagyományok. Harmóniát teremt családunkban, otthonunkban, az anyagi létben, a test szükségleteiben, egészségi állapotunkban. Biztonságot adó, megnyugtató, a természetességet szimbolizálja.
Érzelmi jelentés: lemondás, bánat, bűnbánat, megbízhatóság. A barna színhez való erős vonzódás gyakran azt jelzi, hogy az egyén bizonytalan, alacsony az önbecsülése, fél tehetségének teljes kibontakoztatásától, a megrekedtség érzése veszi hatalmába. Hiányzik a biztonság, szilárdság, megbízhatóság és önuralom az életéből. a biztonság. A gyökerek, család és otthon vágyát jelzi. A barna érzelmi biztonságot, testi kényelemet, nyugalmat ad.
Zöld:-A zöld szimbolizálja a reményt és a harmóniát, a békét és a megújulást. A szín kedvelőire jellemző az őszinteség és a békés természet, ők azok, akik szeretnek félrevonulni.Szerények és türelmesek, általában kifinomult, kulturált és megbízható emberek.A zöld az egyensúly színe is. Akik ezt a színt kedvelik, szeretik a relaxáló tevékenységeket, és azt, ha az életükben teljes rend van. Szeretik a praktikus dolgokat, hűségesek és nagyon tudnak szeretni, de csak néha jellemző rájuk, hogy kifejezik a szenvedélyüket.
Szürke:- Az óvatosság és a kompromisszum színe. Ha valaki sok szürke kiegészítőt használ, valószínűleg óvatos és a nyugalmat keresi.
Gyakran akkor is keményen dolgozik, ha tudja, semmilyen jutalom nem várja.Nem mutatja ki sem az örömét, sem a bánatát, megpróbálja elnyomni az érzelmeit. Sok munkát vállal, ezért jó üzleti eredményeket érhet el.
A kutatások szerint rendkívüli módon befolyásolja a hangulatunkat és érzelmi világunkat. Erre már számos világmárka is rájött, és tudatosan használja ki ezt a fajta kiskaput, melynek révén már pusztán a színösszetétellel képes befolyásolni a vásárlói döntést és közvetíteni a márka életérzését.
Szerző :Udvari Fanni
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!