Menü

Cseresznye hatása a szervezetre

A cseresznye nagyon egészséges! 78−82 százaléka víz. Vesetisztító, vértisztító gyümölcsök közé soroljuk, ezáltal bőrújító bőrújító hatású is. Csökkenti a vér húgysavszintjét, ezért az ízületi megbetegedések megelőzésében is bizonyított hatása. Enyhíti a reumatikus panaszokat, és segít a cukorbetegségben szenvedőknek. Fogyasztása segíti a fogak és csontok fejlődését. Káliumtartalma a zavartalan izomműködésért, a normál vérnyomásért, a megfelelő szívritmusért felelős.

Elősegíti a jobb alvást

Ha alvásproblémáid vannak, akkor egyél rendszeresen cseresznyét. Magas melatonin (alvási ciklust irányító hormon) tartalma miatt segít a pihentető alvásban. Tehát ha legközelebb álmatlanságban szenvedsz, ne gyógyszerhez nyúlj, hanem fogyassz cseresznyét minden nap, hidd el segíteni fog elaludni!

Jót tesz a szemnek

A cseresznye nagyon sok vitamint tartalmaz, többek között A- vitamint és béta-karotint, amely elősegíti a jó látást és a szem egészségének a megőrzését!

Segít megelőzni a rákot

Tudtad, hogy a rendszeres fogyasztásával bizonyos típusú rákos megbetegedések elejét veheted? A cseresznye tele van természetes, erős antioxidánsokkal, amelyek csökkentik a rák kialakulásának kockázatát, és segítik az egészséges öregedést. Vitamin tartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, gátolja a daganatos elváltozások, szív - és rendszeri problémák kialakulását.

Javítja az emésztést

Enyhe hashajtó hatása van, ezért szorulással küszködőknek ajánlott a fogyasztása. (Szárából tisztító, vízhajtó, méregtelenítő hatású teát is készíthetünk). Magas rosttartalmának köszönhetően, cseresznye javítja az emésztőrendszer működését, és segít csökkenteni a koleszterin szintet. Persze, nem kell enni túl sokat enni belőle!

A cseresznye kiváló vértisztító, amely hatásának következtében csodákat tehet velünk. A sok húst és kevés gyümölcsöt tartalmazó táplálkozás során a vérben több olyan káros anyag felhalmozódását is eredményezi, amelyek kellemetlen érzést, akár fájdalmat is okozhat.

A cseresznye kiválóan tisztítja a vért, így több olyan ízületi problémánk is megoldódhat a fogyasztásával, amelyektől korábban szenvedtünk.A cseresznye rendszeres fogyasztása pozitív irányba módosíthatja a szervezet hormontermelését.

A cseresznye hatására helyreáll a szervezet hormonegyensúlya, ami testünk szinte minden részére jótékonyan hathat. Sokan szednek mesterséges hormonokat, különösen a változókorban, de ezek a hormonok több negatív hatást is kiválthat. Nekik különösen ajánlott, hogy ilyenkor inkább a cseresznyét válasszák.

A cseresznye nagy mennyiségben tartalma káliumot, kalciumot, foszfort, cinket, magnéziumot és vasat is, amelyek mind erősítik szervezetünket. Ezen kívül rengeteg nyomelem van benne, amely segítik az emésztő- és immunrendszer megfelelő működését.

Emellett a cseresznye lúgosító hatással is rendelkezik, így az elsavasodás következtében kialakuló betegségeket is megállítja. Általános szabály, hogy minél sötétebb a cseresznye, annál magasabb arányban tartalmaz ásványi anyagokat.

Szerző: Udvari Fanni

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!

Prebiotikum, probiotikum, szimbiotikum

A Prebiotikum és a probiotikum között csupán egyetlen betű a különbség, de ennek ellenére merőben eltérő funkciókat töltenek be az emberi szervezetben. Nézzük melyek ezek!