Menü

Természetes probiotikumok

A probiotikumot tartalmazó étrend-kiegészítők pozitív hatásáról bizonyára már hallottál: ezek a többnyire kapszula és tabletta formájában kapható termékek elősegítik az emésztőrendszer egyensúlyának megőrzését vagy helyreállítását, hozzájárulva ezzel az olyan kellemetlen panaszok megszüntetéséhez, mint a haspuffadás, a székrekedés vagy a hasmenés.

Savanyú káposzta

A laktobaktériumok mellett bőven akad benne a leuconostoc és a pediococcus törzsekből is. Amennyiben pasztőrözetlen fajtára voksolsz, sokkal több jótékony baktériumot juttathatsz a szervezetedbe. A legtöbb szupermarketben kapható változat sajnos átment ezen a kezelésen, ennélfogva a segítő bacik jó részét is elveszítette. A savanyú káposzta ráadásul vitaminokkal is tele van, így több fronton támadja a fertőzéseket.

Lágy sajtok

Bár minden probiotikum jót tesz az emésztésnek, nem mindegyikük éli túl a tápcsatornán keresztüli utazást. A tudósok viszont rájöttek, hogy a laktobaktériumok strapabíróbbá válnak bizonyos fermentált, azaz erjesztett lágysajt-fajtákban, úgymint a goudában. Sőt, maga a sajt nemcsak tartalmazza, hanem szállítja is a probiotikumokat, amivel megolajozza az immunrendszer működését.

Kovászos kenyér

Ha legközelebb szendvicset készítesz, figyelj oda arra, mi fogja közre a felvágottat, a sajtot és a zöldségeket! A kovászos kenyér ugyanis jócskán tartalmaz probiotikumokat, amelyek segítik az emésztést.

Író

A legjobb, ha a reggeli mellé felhajtasz egy pohárral, mert garantáltan beindul tőle az emésztésed!

Savanyú uborka

A természetesen erjesztett fajták, amelyeknél nem használtak ecetet a kémiai folyamat lejátszódásához, sok probiotikumot rejtenek. A tengeri sóban és vízben savanyított uborka nemcsak a húsételek mennyei, ugyanakkor kalóriaszegény kísérője, de még a tápcsatornádat is kényeztetheted vele! Amennyiben régebb óta emésztési panaszokkal küzdesz, a természetes probiotikumok alkalmazásától függetlenül érdemes ellátogatnod a háziorvosodhoz egy általános kivizsgálás kedvéért!

Probiotikum kisokos – minden, amit tudnod kell róla

A nyugati civilizációk táplálkozási szokásai az évek alatt óriási fordulatot vettek.

Ha belegondolunk, ma már nagyon másképp fogyasztjuk az ételeket, illetve sok olyan ételt fogyasztunk, amit 20-30 évvel ezelőtt nem igazán. Akkor még nem voltak ennyire elterjedtek a gyorsétkezdék, a fagyasztott ételek, vagy éppenséggel a különböző diétás étrendek.

Megváltozott a táplálkozásunk, tehát ahogy a technológia, a gyártás és az előállítás fejlődött és változott, úgy terjedtek el a steril és feldolgozott ételek fogyasztása is. Azonban ezekben egyre kevesebb hasznos baktérium található meg, ami összeköthető azzal, hogy az emberi szervezet bélflórájában manapság már kevesebb bélbaktérium található, mint korábban.

Ez pedig megmagyarázza, miért nőtt meg a bél eredetű gyulladásos betegségben szenvedők száma is.

„Mi az a probiotikum és mire jó?”

Ez a folyamat pedig jól ábrázolja, miért fontos a probiotikum szedése.

Szerintem mindenki ismeri azt a jelenséget, amikor egy bizonyos betegség miatt elmegy a házi orvoshoz, aki szinte minden alkalommal az antibiotikum szedését javasolja.

Az emberek pedig sok esetben elfelejtik, hogy bizony ilyenkor is fontos a probiotikum megfelelő adagolása.

Szerző: Udvari Fanni

A rostok elengedhetetlen fontossága

Noha a növényi rostot az emberi szervezet nem tudja megemészteni, nélkülözhetetlen a szervezet egészséges működéséhez. Ha nem fogyasztunk belőle eleget, az élelmi rost hiánya számos egészségügyi problémát okozhat.

A terhességi cukorbetegség megelőzhető

A terhességi cukorbetegség egy közismert betegség, mely a terhesség során alakulhat ki. Előfordulása az anyai életkorral és az anyai testsúllyal együtt nő. A terhességi cukorbaj azonban megelőzhető, ha betartunk néhány nagyon fontos szabályt.

Lassú fogyás okai

Sajnos vannak olyan betegségek, amik természetükből adódóan gátolják a fogyást, gyakran épp a zsír raktározására ösztönzik a szervezetet.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Nyári saláta receptek

A nyári meleg idején az egyik legjobb választás a saláta, ami gyorsan elkészíthető, friss és vitaminokban, tápanyagban rendkívül gazdag.