Menü

Tippek álmatlanság ellen

A kiegyensúlyozott élethez nélkülözhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés.

Figyelj a csendre!

Nehezebb az elalvás, ha zajongnak körülöttünk. Azonban vannak olyan zajforrások, amiket nehéz kizárni, mint az utcán hangoskodókat vagy az éjszaka is járó buszokat. Ha ez zavar az elalvásban, érdemes beszerezni füldugót, ez klasszikus megoldás, ami mindig beválik. Kollégisták is sokszor használják nemcsak alváshoz, hanem tanuláshoz is.

Legyen sötét!

A teljes sötétségben könnyebben és gyorsabban alszik el az ember. Érdemes olyan függönyt beszerezni, ami a lehető legkisebb fényt engedi be. Ha ez sem válik be, akkor megint egy klasszikus megoldás: használj alvómaszkot!

Mikor fekszel le?

Az sem mindegy mikor térsz nyugovóra este. Ha ez az időpont mindig más, rendszertelen, nehezebben fog menni az elalvás is. Próbálj meg mindig körülbelül ugyanabban az időpontban lefeküdni és felkelni, ezt a szervezet is megjegyzi, így az elalvás is könnyebb lesz.

Altató teák

Vannak olyan természetes gyógynövényekből készült teák, amik segítenek álmatlanság esetén. A citromfűből vagy levendulából készült teák nyugtató hatással vannak az idegrendszerre, ezzel is elősegítve a minőségi pihenést. A macskagyökér és a komló is többek között hasznos álmatlanság ellen, de mint minden gyógynövény, ezek is több panaszra jelenthetnek megoldást.

Meleg tej és méz

Szintén klasszikusnak mondható megoldás. Egy börgényi tej kell hozzá, amit nem felforralunk, csupán felmelegítünk. Hozzákeverjük a mézet és lassan, kortyolgatva megisszuk. A meleg innivaló beindítja az emésztést, amihez energiát használ fel a szervezet, így hamarabb elálmosodik.

Olvass!

Elalvás előtt, ha érzed, hogy nem fáradt még az agyad és a szemeid, olvass pár oldalt vagy fejezetet egy könyvből. Fontos, hogy semmiképp ne a telefonodat vedd elő, az elalvás előtti képernyő nézegetés káros hatással lehet a pihenéssel töltött időre. Ha már próbálkoztál az alvással és még mindig nem megy, inkább kelj fel és kezdj olvasni megint!

Nyugalom

A legfontosabb, amit álmatlanság esetén tehetünk, az a tudatos nyugalom. Ne stresszelj azon, hogy nem tudsz aludni, mert ettől tényleg nem fog menni! Nyugtasd meg az elméd és a tested, tereld el a figyelmed. A nyugodt elme és test könnyebben szenderül álomba.

Edzőtermi vagy otthoni edzés?

Örök kérdés, hogy az otthoni edzés is megfelelő-e vagy aki edz, annak csak edzőteremben érdemes járnia. A legtöbben azzal érvelnek az előbbi mellett, hogy olcsóbb, és ki sem kell mozdulni otthonról, mások szerint az a jó, hogy addig se vagy egyedül, új embereket ismerhetsz meg ráadásul sokkal profibb környezetben van lehetőséged a mozgásra.

Hogyan vegyük észre időben az anorexia tüneteit?

Az evészavarok rejtett betegségek, fontos beszélni róla, hogyan ismerhetőek fel.

Tippek stresszevés ellen

Ha úgy érezzük, elborít bennünket a harag, a kétségbeesés, a szorongás vagy a szomorúság, nagyon könnyű egy hatalmas tál süteménytől remélni a megkönnyebbülést.

Játszani jó!

A kisgyerekek kedvenc elfoglaltsága a játék. Lehet szabadtéri vagy szobai, társas vagy csak egy főre szóló játék, az mindenképp igaz, hogy egyszerre kapcsolja ki és fejleszti a gyerekeket. Igaz lehet ez a felnőttekre?

Környezettudatosság a konyhában

A környezettudatossággal már számtalan cikkben foglalkoztunk, a téma egyre aktuálisabb és fontosabb. Úgy gondolom apró napi rutinszerű tevékenységeink megváltoztatásával, gondos odafigyeléssel különösen a háztartásban tehetünk sokat a földünk, környezetünk védelméért, megóvásáért.