Menü

Leghatékonyabb szíverősítő teák

Tyúkhúr a magas koleszterinszint ellen

A magas koleszterinszint sem feltűnő tüneteket, sem fájdalmat nem okoz, így sokan csak véletlenül, egy-egy laborvizsgálat során értesülnek róla. Pedig ez a fel nem ismert egészségügyi probléma igen veszélyes lehet. Az artériákban ugyanis kialakulhatnak (koleszterinből, zsírból, kalciumból álló) plakkok, melyek eltömítik a véráram útját, és így a szív nem jut elegendő oxigénhez és tápanyaghoz. Ráadásul, ha egy-egy plakk leválik, és elindul az érben, agyvérzést, de akár szívinfarktust is okozhat.

A tyúkhúr az egyik legjobb koleszterincsökkentő hatású gyógynövényünk. Kiváló zsíroldó tulajdonsága teszi alkalmassá az epeműködés javítására, a vérzsír bontására. Folyamatos használata leviszi a magas koleszterinszintet, ez pedig lelassíthatja vagy meg is állíthatja a plakkok kialakulását. Napi egy csészével érdemes inni, lehetőleg reggel, éhgyomorra. Korlátlan ideig, folyamatosan iható. (Fontos tudnivaló, hogy szoptatás alatt nem ajánlott fogyasztani, mert a tejelválasztást is csökkenti.)

A magas koleszterinszint megelőzésére a Tyúkhúros teakeveréket (az Érbarát teát) is ajánljuk, melyben a tyúkhúr mellett orvosi veronika, galagonya, cickafarkfű és zsálya is található. A tyúkhúr fogyasztását Gyuri bácsi akár nyersen, salátaként elkészítve is szokta javasolni.

A szívnyugtató, vérnyomáscsökkentő galagonya

Ha egy komplex szíverősítő és szívnyugtató hatású gyógynövényt keresünk, a galagonya lesz a megoldás. Serkenti a szívizom vérellátását, értágító és vérnyomáscsökkentő hatású, így koszorúér-betegségek esetén feltétlenül érdemes rendszeresen fogyasztani, de akár megelőzésként is ihatjuk. Segít a vérkeringési problémák enyhítésében, rugalmasan tartja az érfalat, gátolja az érelmeszesedés – különösen a koszorúér elmeszesedés – kialakulását. Öregkori szívpanaszokra, illetve a szívizmok degenerációs megbetegedéseire is ajánlott.

A szívinfarktus szívizom-elhalást jelent, de ha a szívizom rugalmas, nem halhat el olyan könnyen. Ugyanígy, ha az agyi hajszálerek falai rugalmasak, nem merevek, könnyebben átengednek egy kis vérrögöt, nem pattannak el, így nem következik be az agyvérzés. A galagonyatea idegi eredetű szívpanaszokra is kiváló, enyhíti a szapora szívdobogást, stresszoldó, nyugtató, enyhe altató hatása is van. Megelőzésként is lehet fogyasztani heti 1-2 csészével, hiszen időskorban, vagy stresszesebb élethelyzetekben, küzdelmesebb munkahelyi vagy magánéleti időszakokban igazán sokat segíthet.

Érelmeszesedés megelőzésére: csipkebogyó

Érszűkület esetén, érelmeszesedés megelőzésére is érdemes magas C-vitamin tartalmú, érfalerősítő gyógynövényteákat fogyasztani, mert a C-vitamin véd a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben, oly módon, hogy erősíti az artériák kollagénszerkezetét és az érfalat.

Az egyik legmagasabb C-vitamin tartalmú gyógynövényünk a csipkebogyó, mely szabályozza az erek áteresztőképességét, erősíti az érfalakat, ezáltal gyorsítja a véráramot, javítja a vérkeringést. A csipkebogyó tea hideg áztatással készül, 5-6 órát kell áztatni hideg vízben, forrázni nem szabad, mert a C-vitamin elbomlik magas hő hatására.

Szerző: Udvari Fanni

Miért fontos a fényvédő?

Bőrgyógyászok és kozmetikusok egyaránt nem győzik kiemelni, hogy mennyire fontos a fényvédő gyakori kenése az arcra. Nemcsak nyáron, de télen is szükség lenne rá, azonban erről sokan megfeledkeznek.

A legjobb természetes vérhígítók

A vérhígítókat számos betegség kezelésére használják, mivel megakadályozzák a vérrögök képződését, amelyek szívrohamot vagy stroke-ot is okozhatnak. Vannak természetes anyagok, amelyek szintén ilyen tulajdonsággal rendelkeznek.

Egyél epret!

Tudtad? Az ókori rómaiak szerint az eper gyógyhatású, ezért orvosságként használták a depressziótól az ájulásig, a lázig, a vesekőig, a rossz leheletig és a torokfájásig.

Nyári arcpakolások

Ki gondolná, hogy bizonyos gyümölcsöknek nemcsak belsőleg, hanem külsőleg is jó hatása van a szervezetünkre? Készítsünk gyümölcsös, nyári arcpakolásokat!

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.