Menü

A természetes vízek ereje

Egyre több bizonyíték van arra, hogy a természetes vizek jótékony hatással vannak a mentális egészségünkre.

Azok az emberek, akik szabadidejükben rendszeresen látogatnak vízpartot, nagyobb jólétről számolnak be, mint azok, akik szabadidejüket nem vízparton töltik. Arra is rávilágítottak, hogy a természetes vizek rendszeres látogatásával csökken a depresszió kockázata.

A vízzel való találkozás – azon felül, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre – a stressz csökkentéséhez is hozzájárul. A víz körül tartózkodás összekapcsolható a nagyobb fizikai aktivitással, amely már önmagában hozzájárul a jó közérzet további fokozásához és a depresszió kockázatának csökkentéséhez.

Arra is rávilágítottak, hogy a szabadtéri vízi tevékenységek űzése (például: horgászat, kajak, szörfözés) jótékony hatással van például poszttraumás stresszel küzdők, valamint drog- és alkoholfüggőségben szenvedők esetén. E tevékenységek pszichés és szociális hatása egyaránt jelentős.

A víz színe

A kék vízre nézés egyaránt pihentető és gyógyító. A víz iránti vágyakozást a kék szín iránti vonzerő is tükrözi. Természetesen vonzódunk a vízi árnyalatokhoz. Kutatások szerint a kék színt sokan választják kedvenc színüknek a világ minden tájáról, olyan tulajdonságokat társítunk hozzá, mint a nyugalom, nyitottság, mélység és bölcsesség.

Víz közelben egy enyhén meditációs állapotba kerülünk, amelyet a nyugalom, a békesség, az egység, az általános boldogság és az élettel való elégedettség jellemez.

A vizuális bevitel egyszerűbb. Ha a víz szélén állunk, és a horizontra pillantunk, vizuálisan egyszerűsödik a szoba vagy a város, ahol éppen vagyunk.

Ezenkívül a kék fény aktiválja a neurális hálózatot, ami lehetővé teszik számunkra, hogy meghalljuk és megértsük mások hangját.

A víz hangja

Mindennapi életünkben rengeteg ingerrel bombáznak minket, akár okoskészülékeinken keresztül, vagy forgalmas irodaházakban, hektikus városi utcákban. Agyunknak leállásra van szüksége, amit ritkán kap meg.

A hullámok ismétlődő hangjának hallgatása megnyugtatja az idegrendszerünket.

A nyugalom visszatér egy kiszámítható ütembe, és a hullámokkal összhangban szabályozhatjuk légzésünket. A víz körül való tartózkodás megszabadítja agyunkat és érzékeinket a túlzott stimulációtól.

Kellemes kikapcsolódást!

Kétszáz maraton!

42,195 km. Ennyi egy maratoni táv. Egyet is nehéz és küzdelmes lefutni, nemhogy kétszázat. Kele Géza futónagykövet ennyit teljesített eddig, s a történet folytatódik. Bár elfoglalt és mindig úton van, mégis volt rám néhány perce, nekem pedig öröm és motiváló volt Gézával beszélgetni. Vajon mi kell ahhoz, hogy valaki ilyen eredményt tudhasson maga mögött?

Takarítási trükkök

Nem kezdhetem azzal, hogy takarítani senki sem szeret, hiszen ez nem is igaz, azonban akár szereti valaki ezt a fajta házimunkát, akár nem, a következő tippek és trükkök kipróbálásra érdemesek, megkönnyítik a dolgunkat, s mivel takarítani úgyis kell, ha már csináljuk, csináljuk praktikusan, gyorsan, könnyen, ügyesen.

Őszi selejtezés

Az ősz folyamán sokak számára eljön az idő, mikor ki kell dobálni a felesleges dolgokat. Ez legfőképp amiatt nehéz, mert a dolgok többsége, legyen az ruha, dísztárgy, könyv, haldokló szobanövény vagy bármi más a szívünkhöz nő, és nem akarunk tőle megválni.

Feszültségoldó fűszerek, amik minden háztartásban ott vannak

Bizonyára mindenki emlékszik a mesében szereplő boszorkányra és javasasszonyra, de említhetném a füves embert is, aki különböző hatást gyakorolt az emberekre bizonyos növények segítségével.

Mit jelent a túlfogyasztás és mit tehetünk ellene?

„Az emberek jelenlegi fogyasztásukat tekintve úgy élnek, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre, pedig csak ez az egy bolygónk van” – idézem Antal Alexát, a WWF Magyarország kommunikációs vezetőjét. A túlfogyasztás korunk egyik legnagyobb problémája, melynek száma országonként más és más.