Menü

A szupermarketek trükkjei

Azzal nem mondok újat, hogy az eladók többsége a pénztárcánkra vadászik, a legtöbb bevásárlóközpont mindenféle felületen és módon, reklámmal, emaillel, online és számtalan más egyéb módszerrel szeretné becsalogatni a potenciális vásárlókat az üzleteikbe. A szupermarketek marketingje a vevők manipulálására nagy hangsúlyt fektet, különböző trükkökkel cserkésznek be minket. Vagy nem?

Vásárlóként talán nem is mindig vagyunk tisztában a marketing trükkökkel, melyeket alkalmaznak az áruházak a befolyásolásunkra, pedig mindent megtesznek, hogy minél több pénzt húzzanak ki a zsebünkből. Melyek ezek a trükkök?

Az egyik leggyakoribb az átrendezés. Gyakran megteszik, hogy átpakolják a szupermarketek termékeit, azzal a céllal, hogy kissé összezavarják a vásárlókat, ami arra szolgál, hogy minél többet sétálgassunk az üzletben, keresve a kívánt árut, ezzel pedig nagyobb eséllyel vehetünk meg más olyan termékeket, amelyeket eredetileg nem is terveztünk volna.

Trükkös árak…

499Ft, 999Ft és társaik…Ezzel próbálnak átverni, mert az első számjegyet látjuk elsőre, így olcsóbbnak ítéljük hirtelen az adott terméket, ami kicsit szintén átverés.

Gyakori a „kettőt veszünk, úgy olcsóbb” akció, ezzel pedig az a baj mindössze, hogy a két dolog szinte ugyanannyiba kerül, mint ha egyesével vennénk meg.

Olykor a nagyobb kiszereléssel kecsegtető mennyiség sem feltétlen jelent annyira jóval olcsóbb akciós árat.

A hatalmasra tervezett bevásárlókocsik is részei a pénzcsalogató módszernek, hiszen nagyobb kocsiba jóval több áru elfér, kutatások mutatják, hogy így az emberek sokkal többet vásárolnak.

Mit gondolsz erről?

A leértékelés és a „turkálós” ládák sajnos a gyengéim, itt marketing ide, trükk oda, elvérzek általában, hiszen mindig „beletúrok”, vajon mit adnak jóval ár alatt.

A pénztárnál sorban állva van idő és lehetőség ezeket átnézni, s még simán landolhat egy-egy termék a kosárban, hiszen a kasszáknál helyezik el az akciós árukat, nem véletlenül. Pedig mi határozottan azt érezzük, hogy jó üzletet kötöttünk.

Régóta tudjuk, hogy nem ajánlott éhesen menni a boltba, de aki mégis így tesz, az garantáltan elcsábul a grillcsirkés, vagy a friss pékárus részlegnél, az illatok ugyanis beindítják minden érzékszervünket, s ha még farkaséhesek is vagyunk, onnantól nyert ügyük van.

A fent említett trükkökkel pedig az üzleteknek az a célja, hogy a vevőt minél tovább benntartsa az üzletben és minél több termék megvásárlására késztessen. Talán a cikk után erre már jobban figyelünk és tudatosabban vásárolunk, de az áruházláncok mindig újabb és újabb trükkökkel fognak vásárlásra bírni minket.

A sarki fény születése és színei

Hazánkban csak rendkívül ritkán láthatunk sarki fényt, mégis szinte mindenki ismeri. Erőssége és láthatósága sok tényezőtől függ, lényegében három dolog elengedhetetlen a létrejöttéhez: légkör, mágneses tér és naptevékenység. Megfigyelése évről évre millióknak okoz felejthetetlen élményt. Adódik a kérdés, hogy hogyan alakul ki az aurora borealis, milyen elemei és milyen színei vannak?

Kis erkélyek praktikusan

Akik lakótelepen vagy kis lakásokban laknak, jól tudják milyen nehéz berendezni egy parányi kis erkélyt vagy kialakítani praktikusan egy tenyérnyi kis teraszt. Ha jók az adottságai, szép a kilátás, jó az elhelyezkedés, érdemes a lehető legtöbbet kihozni belőle. Praktikus tippek kis erkélyek berendezéséhez.

Mérgező növények a kertben

Kertünk ékességei legfőképpen a gyönyörű virágjaink, melyeket nagy gondossággal ápolunk, hogy mindig szép legyen, de érdemes megnézni, hogy egészségünkre nincs e káros hatással.

Fűszernövények a gasztronómiában

A fűszernövények fontos szerepet játszanak a gasztronómiában, a gyógyászatban és a kultúrában is. Mit érdemes tudni róluk?

Hidrogén peroxid, amit erről tudni érdemes

Rengeteg hasznos szerről olvashatunk az interneten, amiket a háztartásban használhatunk, ilyen a hidrogén peroxid is, de vannak veszélyei is.