Menü

A szupermarketek trükkjei

Azzal nem mondok újat, hogy az eladók többsége a pénztárcánkra vadászik, a legtöbb bevásárlóközpont mindenféle felületen és módon, reklámmal, emaillel, online és számtalan más egyéb módszerrel szeretné becsalogatni a potenciális vásárlókat az üzleteikbe. A szupermarketek marketingje a vevők manipulálására nagy hangsúlyt fektet, különböző trükkökkel cserkésznek be minket. Vagy nem?

Vásárlóként talán nem is mindig vagyunk tisztában a marketing trükkökkel, melyeket alkalmaznak az áruházak a befolyásolásunkra, pedig mindent megtesznek, hogy minél több pénzt húzzanak ki a zsebünkből. Melyek ezek a trükkök?

Az egyik leggyakoribb az átrendezés. Gyakran megteszik, hogy átpakolják a szupermarketek termékeit, azzal a céllal, hogy kissé összezavarják a vásárlókat, ami arra szolgál, hogy minél többet sétálgassunk az üzletben, keresve a kívánt árut, ezzel pedig nagyobb eséllyel vehetünk meg más olyan termékeket, amelyeket eredetileg nem is terveztünk volna.

Trükkös árak…

499Ft, 999Ft és társaik…Ezzel próbálnak átverni, mert az első számjegyet látjuk elsőre, így olcsóbbnak ítéljük hirtelen az adott terméket, ami kicsit szintén átverés.

Gyakori a „kettőt veszünk, úgy olcsóbb” akció, ezzel pedig az a baj mindössze, hogy a két dolog szinte ugyanannyiba kerül, mint ha egyesével vennénk meg.

Olykor a nagyobb kiszereléssel kecsegtető mennyiség sem feltétlen jelent annyira jóval olcsóbb akciós árat.

A hatalmasra tervezett bevásárlókocsik is részei a pénzcsalogató módszernek, hiszen nagyobb kocsiba jóval több áru elfér, kutatások mutatják, hogy így az emberek sokkal többet vásárolnak.

Mit gondolsz erről?

A leértékelés és a „turkálós” ládák sajnos a gyengéim, itt marketing ide, trükk oda, elvérzek általában, hiszen mindig „beletúrok”, vajon mit adnak jóval ár alatt.

A pénztárnál sorban állva van idő és lehetőség ezeket átnézni, s még simán landolhat egy-egy termék a kosárban, hiszen a kasszáknál helyezik el az akciós árukat, nem véletlenül. Pedig mi határozottan azt érezzük, hogy jó üzletet kötöttünk.

Régóta tudjuk, hogy nem ajánlott éhesen menni a boltba, de aki mégis így tesz, az garantáltan elcsábul a grillcsirkés, vagy a friss pékárus részlegnél, az illatok ugyanis beindítják minden érzékszervünket, s ha még farkaséhesek is vagyunk, onnantól nyert ügyük van.

A fent említett trükkökkel pedig az üzleteknek az a célja, hogy a vevőt minél tovább benntartsa az üzletben és minél több termék megvásárlására késztessen. Talán a cikk után erre már jobban figyelünk és tudatosabban vásárolunk, de az áruházláncok mindig újabb és újabb trükkökkel fognak vásárlásra bírni minket.

Mit jelent a túlfogyasztás és mit tehetünk ellene?

„Az emberek jelenlegi fogyasztásukat tekintve úgy élnek, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre, pedig csak ez az egy bolygónk van” – idézem Antal Alexát, a WWF Magyarország kommunikációs vezetőjét. A túlfogyasztás korunk egyik legnagyobb problémája, melynek száma országonként más és más.

Ezekből a gyógynövényekből érdemes most elraktározni

Nem csak befőttet szokás elrakni télire, hanem akár gyógynövényekkel is feltölthetjük a kamrát azokra az időkre, amikor nincs idényük.

Mindent a kavitációs ultrahangos zsírbontó kezelésről

A kavitációs ultrahang alacsony, 40kHz körüli ultrahang hullám, mely megrepeszti a zsírsejtek falát, és itt a zsír a sejt közötti térbe kerülve a természetes kiválasztó folyamatokkal kiürül.

Negatív dolgok az otthonunkban – a feng shui szerint

Nagyon sok olyan tárgy van az otthonunkban, ami nem felel meg a feng shui elvárásainak. A térrendezés művészete sok mindenre kiterjed: színekre, mintákra, anyagokra, tárgyakra és a lakás alaprajzára is. Bizonyos dolgok negatív energiával bírnak, melyek kerülendők. Ezekről lesz szó a továbbiakban, érdemes tovább olvasni.

Az internetfüggőség tünetei és következményei

Az internetfüggők rosszabbul szerepeltek több magatartás-értékelésnél: az addikció mértékében, az érzelmi viselkedésben, a társas kapcsolatokban, a szorongással összefüggő érzelmi problémákban, és a rosszabb pontszámokat összekapcsolták két specifikus agyterület fehérállományának alacsonyabb sűrűségével.