Menü

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

Burgonya

A lényeg abban rejlik, hogyan készítjük el. Ha főve esszük, tovább fogjuk eltelve érezni magunkat, de sütve egy kis hirtelen sült brokkolival is remek választás. Sajnos legtöbbször kispadra van ültetve a krumpli, pedig ha belegondolunk, számos előnnyel rendelkezik: gluténmentes, sok káliumot tartalmaz, és remek B6-, illetve C-vitamin forrás.

Tészta

A következő ördögi fogás. Ha mértéktartóan fogyasztjuk, nem káros, azaz nincs negatív hatással a fogyókúránk sikerességére. Fontos azonban, hogy ha tehetjük, a teljes kiőrlésű változatot válasszuk, és al dente fogyasszuk, mert ebben a formában kevésbé emeli meg a vércukorszintet.

Olajos magvak

Igaz, hogy magas a zsír-, illetve kalóriatartalmuk, mégsem szükséges őket teljesen mellőzni. Kutatások bizonyítják, hogy azok a nők, akik heti két vagy három alkalommal elfogyasztottak egy adag olajos magot, nemhogy nem híztak, de 25%-kal kisebb valószínűséggel szedtek fel plusz kilókat.

Rizs

Egy olyan étrend, amely teljes kiőrlésű gabonákat tartalmaz, mint amilyen a barna rizs is, segít az egészséges testtömeg fenntartásában. Nagy mennyiségben tartalmaz rostot, ami fontos az emésztés során, illetve nagy mennyiségben található benne B1- és B6-vitamin, magnézium, szelén, foszfor és mangán. Míg a fehér rizs nem bír ezekkel az előnyökkel, a barna rizst nyugodtan fogyaszthatjuk anélkül, hogy a hízástól kellene félnünk.

Csokoládé

A csokoládét illetően a titok nyitja, hogy kis mennyiségeket, illetve étcsokoládét fogyasszunk. Ez ugyanis tele van antioxidánsokkal, illetve már az is bizonyított tény, hogy fogyasztása hozzájárul az inzulin megfelelő működéséhez a szervezetben. Ez a fogyókúra során tökéletes édességgé teszi.

Popcorn

Bármily meglepő, a popcornra is igent mondhatunk! Legjobb, ha a natúr változathoz nyúlunk (só és vaj nélkül). A pattogatott kukorica ugyanis szintén remek rostforrás, és az éhségérzet csökkentésében is szerepe van.

Teljes tej

Talán a zsíros, teljes tej sem a fogyókúránk legnagyobb ellensége – állítják a szakértők. Tanulmányok eredményei ugyanis azt mutatják, hogy napi egy pohár tej elfogyasztása nemhogy hizlal, de segítség lehet a fogyás során is. Igaz, ennek mikéntje még nem ismert. A kulcs talán az, hogy a tej magas tápanyagtartalma miatt hamar eltelít, így nem veszünk magunkhoz más élelmiszert.

Ne tekintsünk tehát minden eddig hizlalónak gondolt ételre ellenségként! Keressünk alternatívákat, és mindig tartsunk mértéket, hiszen egy jó fogyókúra később életmódváltássá alakul, ehhez pedig egy fenntartható étrend és rendszer szükséges.

Fort Molnár Henriett

Ribizlis édességek receptekkel

Egyesek szerint túl macerás a fürtök száracskáiról leszedni a kis terméseket, mások viszont nem sajnálják az időt a pikáns, fanyarkás desszertért.

Isteni sajtfélék, amiket diéta alatt is fogyaszthatunk

Ezek a sajtok nemcsak magukban nagyon finomak, hanem az ételeket is sokkal ízletesebbé varázsolják.

Túl lehet-e adagolni a magnéziumot?

Bár az emberek többségének inkább a magnéziumhiány kialakulásától kell tartania, fontos beszélni a túladagolás következményeiről is.

Mit együnk, hogy megőrizzük csontjaink egészségét?

Köztudott, hogy csontjaink egészségének megőrzéséhez elengedhetetlenül szükséges a kalcium jelenléte a szervezetben. Az is köztudott, hogy ehhez tejtermékeket kell fogyasztani. Az azonban már kevésbé ismert, hogy rengeteg zöldségben is megtalálható a kalcium, tehát ha valaki nem a tejtermékek szerelmese, vagy vegán életmódot folytat, ugyanúgy találhat magának értékes kalciumforrásokat.

A glicin jótékony hatásairól

Először is tisztázzuk mi az a glicin? A glicin a 20 aminosav egyike, ami magas koncentrációban található a bőrben, az ízületekben és az izomszövetben. Számos testi funkcióhoz nélkülözhetetlen. Neve az “édes” szó görög megfelelőjéből származik.