Menü

Finom ételek amelyek támogatják a vesét

Ínycsiklandó ételekkel is lehet támogatni a vese működését, sokat számít a magas antioxidáns-tartalom.

A vese nemcsak a vizelet és méreganyagok kiválasztásáért felelős, hanem segít a vérnyomás szabályozásában és a vörösvértest termelésében is. A vesék egészséges működését a legjobban az elegendő folyadékfogyasztással támogathatod. Másfél-két liter tiszta víz a minimum naponta egy felnőtt embernek.

Az alább látható ételek támogatják a vesék működését, segítik a kiválasztás folyamatát, miközben vitaminokkal és ásványi anyagokkal látják el a szervezetet. Finom recepteket is mellékeltünk, amikkel színesíteni tudod az étrendedet.

A rostban gazdag édesburgonya igazi káliumforrás, ami segít kiegyensúlyozni a szervezet nátriumszintjét, ezen tulajdonsága a vesékre is jó hatással van. A könnyen elkészíthető rozmaringos édesburgonyát még annak is érdemes kipróbálni, aki a sima krumplit nem szereti.

Az áfonya magas antioxidáns-tartalmának köszönhetően támogatja a vesék működését, az étrendbe változatos módon beilleszthető. Fagyasztott formájában fogyasztva is éppoly egészséges, mint frissen.

A kelkáposzta levelei rostban, A- és C-vitaminban gazdagok, a vesék működését is serkentik. A harminc perc alatt elkészíthető ínycsiklandó paradicsomos káposzta garantáltan jót tesz a kiválasztószervnek.

A brokkoli olyan enzimeket tartalmaz, melyek védik a veséket. Érdemes roppanósan puhára készítve, brokkolisalátaként minél gyakrabban fogyasztani.

Az alma az egyik legegészségesebb harapnivaló, értékes rostokat, pektineket tartalmaz. Ezek csökkentik a vesekárosodás esélyét, mivel stabilizálják a vércukor- és koleszterinszintet is: növekedésük káros hatással van a szervre. Almás céklasaláta formájában fogyasztva isteni finom.

Az olajos halak - mint a tonhal és a lazac - értékes omega-3-tartalma nemcsak a vérzsír szintjét csökkentik, de még a vérnyomásra is hatnak. Mivel a magas vérnyomás okozhat veseelégtelenséget, érdemes olyan ételeket enni, amik segítik kordában tartani az értéket, ilyen az isteni avokádós tonhalsaláta is.

Az eper alacsony glikémiás indexű, ízletes gyümölcs, rengeteg antioxidánst és rostot tartalmaz. Az antioxidánsok csökkentik a szervezetben található szabad gyököket, így megkönnyítik a vesék kiválasztási funkcióját. Hideg eperkrémleves formájában hűsítő finomság készíthető.

A karfiol magas C-, B-vitamin- és rosttartalma is támogatja a vesék egészséges működését. Nem csak a közismert, hagyományos krémleves formájában fogyasztható, a régimódi prézlis karfiolt is érdemes kipróbálni.

Az akut veseelégtelenség okai

Akut veseelégtelenségről akkor beszélünk, ha a veseműködés néhány óra vagy néhány nap leforgása alatt oly mértékben romlik, hogy a veseszövetek több mint 60 százaléka már nem képes ellátni feladatát.

A vegán húsok világában

Se vegetariánus, se vegán életmódot nem folytatok. Habár volt néhány év, amíg nem ettem húst, ennek is vége már. Azóta mindössze annyit teszek, hogy tudatosan figyelek a mennyiségekre, miből mennyit fogyasztok. Inkább a mértékletesség határozza meg a mindennapjaimat. Ennek ellenére mindig érdekelnek az új megoldások, a különböző lehetőségek, így jutottam el oda, hogy érdekelni kezdett a vegán hús mibenléte. Egyféle van? Sokféle létezik? Jobb vagy rosszabb, mint a nagybetűs hús? Nézzük meg, milyen következtetéseket vontam le!

Finom és egyszerű pástétomok– avagy hogyan dobjuk fel a vacsorát!

Háziasszonyok számára nem elhanyagolható, hogy előre elkészíthető egy étel. Amikor a rántotta, a virsli és a melegszendvics, meg a felvágott egy idő után unalmassá válik, akkor jók a szendvicskrémek, pástétomok, melyeket akár előző este is elkészíthetünk, de frissen összedobva sem tart pár percnél tovább.

Miért fontos az omega-3 fogyasztása gyerekeknek?

Az omega-3 nagyon fontos tápanyag, különösen a gyerekeknek elengedhetetlen. Vajon miért olyan fontos és hogyan segíti a fejlődésüket?

Veszélyes adalékanyagok

Vásárlásunkkor érdemes odafigyelni, hogy az adott élelmiszer milyen összetevőket tartalmaz, mert bizony sok olyan van, ami sajnos káros. Mik azok, amikre figyeljünk?