Menü

Közeledik az ősz – lassíts Te is egy kicsit!

Az évszakok váltakozása mindig frissítő számomra. Az ősz közeledtével érzem, mennyire csodálatos is az. Csodálatosak a késő nyári fények, és ahogy valóban beköszönt, minden évben meglepődöm, milyen meglepetéseket tartogat.

A friss, hűvös levegő, meleg levesek, a friss kenyér és a plédbe burkolózás időszaka ez. Több felhő gyülekezik az égbolton, így a naplementék jellege is megváltozik, titokzatosabbá válik.

Sok évtizeddel ezelőtt az évszakoknak jelentésük és jelentőségük volt. A nyár a munkáé volt, nem a pihenésé, mint manapság, ezért az ősz a lassítás, a lelassulás időszakát jelentette. Manapság már másként élünk, folyamatosan dolgozunk, hajtjuk magunkat, ennek ellenére sokszor érezzük ősszel, hogy pihennünk kell. Hiába a nyári szabadság, a nyaralás, a kikapcsolódás, az aktív időszak befejeztével más jellegű feltöltődésre van szükségünk.

Ha van kertünk, és augusztus közepén másodvetésbe kezdtünk, lassan élvezhetjük annak gyümölcsét. Ha nincs kertünk, írhatunk egy könyvlistát, mit szeretnénk elolvasni ősszel-télen, és elmehetünk könyvtárba, hogy kikölcsönözzük az áhított köteteket. Több időt tölthetünk a konyhában a családdal együtt, miközben egészségesen sütünk-főzünk. Az ősz aztán igazán az almás sütemények, a házi granolakészítés és a pizzasütés időszaka!

Ezért most meg is osztom veletek a kedvenc házi pizzatésztám receptjét.

50 dkg lisztet szitáljunk át, és öntsük egy keverőtálba. Adjunk hozzá egy evőkanál cukrot és egy teáskanál sót. Morzsoljunk bele 25 gramm friss élesztőt vagy egy csomag (7 gramm) instant élesztőt szórjunk bele. Adjunk hozzá kb. fél dl olívaolajat, majd 2-4 dl vizet attól függően, mennyit vesz fel a tészta. Az egészet gyúrjuk össze. Egy, a ragacsosnál sűrűbb, jól formálható tésztát kell kapnunk. Egy órára tegyük meleg helyre kelni, utána kb. 250 grammos darabokra osszuk fel, és kezdődhet a nyújtás. Olívaolajjal alaposan kikent tepsiben érdemes sütni, és egy 2-3 perces elősütéssel sokat dobhatunk a minőségén. Csak utána kerüljön rá a feltét.

De készíthetünk belőle mini pizzákat is, amelyeket megkenünk egy kis paradicsomszósszal, vágunk rá olívabogyót, paradicsomszeleteket, és megszórjuk rozmaringgal. Már mehet is a sütőbe. Remek reggeli vagy vacsora készülhet így belőle.

A főzésen, sütésen és a konyhai tevékenységeken kívül szuper alternatíva lehet a különféle kézműves tevékenységek kipróbálása akár a gyerekekkel együtt is, és egy kis rendszerezés a házban is frissítő hatással bír: a nyári takarókat vastagabbra cseréljük, a hűvös ágyneműt melegebbre. A nyári ruhák a szekrény belsejébe vagy a magasabban fekvő polcokra kerülnek, a vastag, kuckózós pulcsikat elérhető közelségbe tesszük.

Szervezhetünk közös családi filmezéseket, apró házi finomságokkal kísérve, tehetünk egy nagy sétát az őszi erdőben, illetve kereshetünk „szedd magad” akciókat, ahol a család egy közös almaszedésen vehet részt, amiből aztán házi almalevet készítünk.

Számtalan jobbnál jobb lehetőséget kínál az ősz, és biztos vagyok benne, hogy mindenki megtalálja a hozzá legjobban illő kikapcsolódási lehetőséget. Sose feledjük, hogy régen az ősz és a tél a korai sötétedéssel, így a hosszabb éjszakákkal a több alvás lehetőségét is biztosították, ezért ha tehetjük, hagyjunk néhány dolgot másnapra vagy hétvégére, és hetente legalább kétszer-háromszor feküdjünk le időben.

Legjobb falatok grillrácson

A grillezés több, mint egy szimpla ételkészítés. Társasági program, családi élmény, csapatépítő tevékenység, s emellett egyenes út a gasztronómiai örömök világába. Sokan alig várják, hogy a hőmérő szála minél magasabbra kúszon és elővehessék a kerti grillsütőt.

Életmentő tanácsok! De szó szerint

Szó szerint életmentő tanácsokat hoztam a kánikula beköszöntével, kérem szívleljék meg ezeket a sorokat és legyünk felelős szülők, felelősségteljes autósok és gazdik!

Az énidő nem önzőség

Az egyéni boldogság megjelenésével egyre lényegesebbé vált a személyes jólét. Olyannyira fontossá, hogy ma már az önmagunkkal való foglalkozás adja társadalmunk alapját. Az énidő napjainkban divatos kifejezés, sok helyen látjuk, de általában elsiklunk felette. Sokan azt gondolják, hogy elegendő időt töltenek el saját testi-lelki egészségük ápolásával, de ez egy jóval hosszabb folyamat tud lenni, mint a pillanatnyi pihenés.

Mit vigyünk magunkkal és mire figyeljünk túrázáskor?

A túrázás, kirándulás, terepfutás hasznos szabadidős tevékenység és egészséges időtöltés. Sokan nem tudják pontosan, hogy miket kell pakolni a hátizsákjukba, mire kell figyelni, ezért mai cikkünkben tanácsokat hozunk, hogy mi is szükséges egy ideális túrázáshoz.

Hogy közlekedjen a gyerek?

Mire figyelsz, ha átkelsz az úttesten? Hogyan közlekedsz biciklivel? Melyek a fényvisszaverő eszközök? Miért kell bekötni a biztonsági övet? Kinek van elsőbbsége és leginkább: tudod mitől véd meg a bukósisak? Ezeket a kérdéseket nyugodtan tegyük fel gyermekeinknek és tanítsuk őket tudatos közlekedésre!