Menü

Kiváló köretek krumpli helyett

Amikor diétára kényszerülünk, vagy életmódváltás mellett döntünk, legyen az külső kényszer, például betegség vagy orvosi javaslat, netán belső indíttatás, bizony hamar megtapasztaljuk, hogy nehéz lemondani a megszokott ízekről. Ha például azt mondják nekünk, hogy felejtsük el a sült krumplit, elsőre kétségbeeshetünk, pedig számos más ízletes köret kínál megfelelő alternatívát.

Jó hír a diétázóknak, hogy ma már annyi mindent ki lehet váltani más finom reform élelmiszerrel, s ha elég kreatív és nyitott az ember, akár még finomabb ízekre is lelhet. A krumpli íze vagy állaga sem kivétel, kiválóan lehet helyettesíteni mással, nem kell lemondani róla. Nézzük mi mindent lehet krumpli helyett a tányérra tenni!

Személyes kedvencem a sült kacsa kísérőjeként a zellerpüré. Amellett, hogy a zeller nagyon sok jó tulajdonsággal rendelkezik, például gyulladáscsökkentő, baktériumölő, amellett hasábokra vágva sütve vagy püréként is megállja a helyét burgonya helyett, ízben is és állagban is.

A sült zeller és a zellerpüré mellett ajánlom a sült karalábét, mely külsőre szintén nagyon hasonlít a sült krumplira, ám van egy nagy különbség közöttük: ez sokkal egészségesebb, nem hizlal és talán még finomabb is, mint a sült krumpli.

Bár azt írtam a személyes kedvencem a zeller, meggondoltam magam és inkább a sült édesburgonyát helyezem előre, s csak utána a zellerpürét.

Az édesburgonyát én hasábokra vágva, olaj nélkül sütöm sütőben, kevés olívaolajjal locsolom meg esetleg és feltétlen szórok rá rozmaringot. Jobb, mint a sült krumpli.

A sült sárgarépa is egy remek alternatívra egészséges köretre, alig tartalmaz kalóriát, és szénhidráttartalma is jóval kedvezőbb, mint a burgonyáé. Rostban viszont nagyon gazdag.

Akinek ízlik a zellerpüré, a karfiolpürét is szeretni fogja, nagyon kevés kalóriát tartalmazó zöldség. Egy fej karfiolt mossunk meg, szedjük rózsáira, főzzük sós vízben és pépesítés után fokhagymát, sajtot és tejszínt, vajat, sót és borsot adjunk hozzá.

A cukkini szintén nagyon kalóriaszegény étel, én magában is szeretem, de köretként is remek lehet, semleges íze miatt én még sütit is készítek belőle, például almás-cukkinis muffint.

A fehérrépa magas rosttartalma miatt is kitűnő választás, emellett hasonlít a sült krumplihoz, hasábokra vágva, olajjal, sóval, borssal fűszerezve és parmezánnal megszórva már mehet is a sütőbe sütőpapíron.

A fűszeres sült cékla mindenképp érdemel egy kóstolást. A céklahasábokat sóval, borssal ízesítve, foghagymagerezdekkel és friss kakukkfűvel süssük meg, de ha még ezt is szeretnénk kicsit fokozni, akkor citromléből, mézből, olívaolajból és balzsamecetből készült öntetet is kanalazzunk a tetejére, majd alufóliával lefedve 180 fokra előmelegített sütőben 45-50 perc alatt készre sütjük.

A fentiekből remélem kiderül, hogy van élet a mekis krumplin, a rizsen és a tésztákon túl is, az étkezéseink megreformálása nem olyan nehéz, apró kis változtatással már nagy sikereket érhetünk el az egészségünk, formánk, fittségünk terén. A fent említett alternatívákat főzve, sütve, pürésítve egyaránt ajánljuk a sült krumpli, vagy krumplipüré helyettesítésére.

Jó felfedezést kívánok a cseppet sem hagyományos, ám legalább olyan finom ízvilágban!

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!