Menü

Testzsír csökkentés okosan - Erre figyelj!

Testünk az energiát alapvetően zsírban vagyis testzsírban tárolja. Így kijelenthető, hogy a magas testzsírarány vagyis testzsírszázalék, krónikus energiatöbbletet jelent. Ennek oka, hogy több energiát viszünk be, mint amennyit testünk felhasznál, eléget. Ezt érdemes tovább fejtegetni, mivel ilyenkor jön az egyél kevesebbet, mozogj többet javaslat, ami nem mindig célravezető. Van ugyanis aki ehet bármennyit, nem hízik, míg más akkor is hízik, ha ránéz az ételre, pedig még mozog is.

A kulcs itt az alapanyagcsere, ami azt az energiát jelenti, amit testünk nyugalmi működéseire felhasznál. Ha az alapanyagcsere magas szinten van, akkor a test a fölöslegesen bevitt energiát elégeti, ha alacsony, akkor sajnos minden fölös kalória a testzsírban fog kikötni.

A helyesen vezetett fogyókúra tehát nem a koplalással egyenértékű, ami lassítja az alapanyagcserét, hanem a helyes ételválasztással, helyes időzítéssel és megfelelő sporttal, amik nem csak energiát vonnak meg, vagy égetnek el, hanem az alapanyagcserét is felpörgetik. Nem szabad azt sem figyelmen kívül hagyni, hogy egyes anyagcserezavarok, hormonális betegségek eleve lassítják az alapanyagcserét, de ezek kezelése már orvosi feladat.

Az alapanyagcserét mesterségesen nehéz diétával gyorsítani, de kikerülhető, hogy fogyókúra hatására tovább lassuljon. Koplalni semmiképp sem szabad, mert az lassítja az alapanyagcserét.

Testzsír csökkentés mozgással? - Nem mindegy hogyan!

A testzsír csökkentés során alapvetően azok a mozgásformák jók, amik az anyagcsere gyorsítása irányába hatnak. A leghatékonyabb ezek közül az interval tréning, de a helyesen vezetett és nem túlzásba vitt kardio edzések is hatékony zsírcsökkentők lehetnek. A legfontosabb az, hogy ne a túlzott mozgással, túltolt edzésekkel próbáld “égetni a zsírt”, mivel az ugyanolyan szignál a szervezet számára, mint az éhezés, aminek az eredménye az anyagcsere lassulása.

Fontosabb az akár nagyon intenzív, de rövid edzések rendszeres ismétlése, mint a hosszú monoton edzések kivitelezése. Ezzel olyan fogyás érhető el, amivel nem csak a kilók csökkentése, de a testzsírszázalék csökkentés is kivitelezhető.

Sokaknak általában csak egyes testrészeikkel van gondja, és onnan szeretnék eltüntetni a makacs zsírpárnákat. De azok sajnos makacsak, és pont onnan nem tűnnek el, ahonnan legjobban szeretnéd, még hatékony fogyás esetén sem. Ilyen esetekben a fentiek mit sem érnek. Sőt a testzsírszázalék ismerete sem mond semmit, hiszen lehet, hogy a téged zavaró zsírtöbblet csak egy kis helyén van a testednek, és a teljes testzsírszázalék adatához képest az csak csepp a tengerben.

A helyi alakformálás már nem olyan egyszerű, amit házilag kivitelezhetsz. Sajnos ugyanis még a helyi izomzatot célzó edzések sem viszik le megfelelően a zsírt. Ilyen esetekben teljesen elfogadható, ha külső segítséget veszel igénybe.

A helyi testzsír csökkentés másik oldalán azok a kezelések állnak, amik véglegesen eltüntetik a zsírpárnát alkotó zsírsejteket, vagy legalábbis megritkítják azokat. A zsírsejtek eltüntetését követően ugyanis azok nem nőnek újra, mivel a zsírsejtek nem osztódnak.

A végleges alakformáló kezelések, módszerek legkézenfekvőbb típusa a plasztikai műtét, legyen az zsírleszívás, vagy egy adott testrész megkissebbítése. A műtét elkerülésének céljából fokozatosan fejlesztik az új módszereket.

A műtétek kiváltására jelentek meg a zsírfagyasztás és a kavitációs zsírbontó kezelések. Jelen tudásunk szerint a kavitációs zsírbontás az egyik legveszélytelenebb mégis leghatékonyabb olyan eljárás, ami vágás és a bőr sérülése nélkül tünteti el a nem kívánt zsírsejteket.

Az 5 leghatásosabb méregtelenítő étel

A helytelen táplálkozás miatt a testünkben sok salakanyag, a kötőszövetekben pedig sok felesleges víz halmozódhat fel. Ám akadnak ételek, amelyekkel könnyedén elkerülheted ezeket a problémákat!

A feldolgozott élelmiszerek káros hatásai

Az egészséges életmóddal foglalkozó szakemberek szerint a cukor, a finomított szénhidrátok után a feldolgozott élelmiszerek fogyasztása miatt van komoly ok az aggodalomra. Egyre több dietetikus, életmódtanácsadó javasolja a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásának visszaszorítását. Vajon tisztában vagyunk azzal, melyek ezek az ételek, italok?

Mindent a diszprexiáról

A programozott mozgásokban, melyek a csecsemő idegrendszeri érésétől függnek (pl.: kúszás, mászás), általában még nincsenek feltűnő eltérések. Később a kisdedkorban fejlődik a szenzoros érzékelés és integráció (szenzomotorika: az észlelés és a cselekvés egysége). A fejlődési diszpraxia a szenzoros integráció zavarainak egyfajta megnyilvánulása.

Fényvédők, smink, napsütés

A tudatos bőrápolás alapja, hogy már kora tavasszal, az első napsugarak megjelenésekor elkezdjük a fényvédő krémek használatát, azonban mit tegyünk, ha a fényvédelem mellett a sminkről sem szeretnénk lemondani nyáron?

Létezik krónikus napfényhiány

A D-vitamin a bőrön keresztül termelődik, a természetes napsütés hatására. Zsírban oldódik. Márciustól szeptemberig elegendő a napfény ahhoz, hogy elegendő vitaminhoz jussunk, ám a télen a vitaminkészleteink megcsappannak. Mit okoz a napfény hiánya és mit tehetünk ellene egészségünk megőrzéséért?